Nincs megállás! Az új BMW 4-es Coupé már a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköröket futja
A futómű-technológia megtervezésekor az új BMW 4-es Coupé-t fejlesztő csapat típus-specifikus innovációkhoz nyúlt, amelynek végeredményeként az új kétajtós modell mind a sportos vezethetőség, mind pedig az intenzív vezetési élmény tekintetében kategóriája abszolút csúcsán érkezik meg az utakra. A kettős keresztlengőkaros első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés nyomán életre hívott menetdinamikai tulajdonságok ugyanakkor egy pillanatig sem mennek a hétköznapi használhatóság és a hosszú távú utazások során nyújtott menetkomfort rovására. A tervezőmérnökök a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat – amelyek az új BMW 3-as limuzinban mutatkoztak be először és a rugóút folyamatos változtatásával garantálnak progresszív lengéscsillapítás-vezérlést – még sportosabbra hangolták. A kormányzás precizitását és azonnali visszajelzéseit egyedi toronymerevítők és a tűzfal egyedi megerősítése optimalizálja, az egyenesfutás és az oldalirányú gyorsulás stabilitását pedig a hátsó tengely köré épített extra segédkeret fokozza.
Az új BMW 4-es Coupé kategóriaetalon menetdinamikai tulajdonságait a technológiai újítások mellett egy új csúcsmodell is nyomatékosítja: a BMW M440i xDrive Coupé vérbeli BMW M modellként ünnepli világpremierjét, motorházteteje alatt egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral, valamint egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és egy második akkumulátorral dolgozó mild-hibrid technológiával. Utóbbi legfőbb előnye, hogy a hajtáslánc még tovább növelt hatékonysága mellett padlógázra 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét. A vérpezsdítő erő, az egyedülálló járműkoncepció és az optimalizált futómű-technológia típus-specifikus konfigurációja együttesen lélegzetelállító adottságokkal vértezi fel a BMW M440i xDrive Coupé modellt, amelyet a BMW M GmbH minden versenysport-tapasztalatát kiaknázva hangolt tökélyre. A motorsport élvonalából érkező alkatrészek végül egy harmonikus egésszé álltak össze, amely a kivételes agilitás, a tűpontos irányíthatóság és a tökéletes terhelés-elosztás ígéretét hordozza.
A BMW M440i xDrive Coupé egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltón és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatja teljesítményét az aszfaltra, a minden vezetési szituációban tökéletes teljesítmény-elosztásról pedig a BMW M sport differenciálmű gondoskodik. Kanyarodás közben az elektromos motor záró funkciója folyamatosan szabályozza az adott tengely ívbelső és ívkülső kerekének forgási sebességét, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele minden kanyart optimális tapadással, maximális menetstabilitással és mindvégig teljes kontroll alatt élhessen át. A BMW M440i xDrive Coupé tökéletes irányíthatóságához az egyedileg konfigurált futómű-technológia elasztokinematikai hangolása, az extrém erős BMW M sport fékrendszer és az eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is nagymértékben hozzájárulnak.
A sorozatgyártás előtti utolsó tesztkörök lehetőséget adnak a mérnököknek arra, hogy a BMW Group kutatás-fejlesztési és innovációs központjában (FIZ) kifejlesztett megoldásokat valós körülmények között teszteljék és finomítsák. Az országutakon és autópályákon végzett tesztek elsődleges célja, hogy az új BMW 4-es Coupé versenypályákon megedzett hajtáslánc- és futómű-technológiája normál vezetési körülmények közepette is tökéletesen működjön. Legyen szó akár a München-környéki országutakról, akár a belvárosi kereszteződésekről, a BMW M440i xDrive Coupé minden esetben a dinamikus formanyelv és a sportos műszaki tartalom négykerekű szimbólumaként tűnik fel, amely a kormánymű, a fékrendszer és az intelligens összkerékhajtás típus-specifikus összhangja mentén, a lengéscsillapítók hajszálpontos visszajelzéseivel és a futóművet vezérlő rendszerek precíz beavatkozásaival garantálja a vezetés káprázatosan vérpezsdítő élményét – nap nap után.