Németországban már autópályán tesztelik a felsővezetékről működő teherautókat
A Mercedes, a Volvo és a Scania nagy bejelentéseket tettek az elektromos teherszállítás jövőjével kapcsolatban, de eddig úgy tűnik, hogy csak az utolsó mérföldre szállított teherautóik vannak viszonylag rövid hatótávolsággal. A németországi Lübeckben tesztelik a hosszabb távú teherszállítás megoldását.
Az autópályán alkalmazott technológia nem különösebben új, de segíthet lehetővé tenni a hosszú távú elektromos teherszállítást, ahogyan ez Tom Scott videója is érvel. A felsővezetékek használatával, például azokat, amelyeket egyes villamosok és vonatok használnak, a teherautók egyszerűen hálózati energiát használhatnak az akkumulátor helyett.
A kábeleket az autópálya első sávja fölé lógatják, lehetővé téve a teherautók számára, hogy kihúzzanak egy csatlakozót, amely átcsúszik a vezetéken, és táplálja a teherautót meghajtó motorokat. A teszt majdnem két éve fut, és még legalább egy évig fog tartani.
The highway where trucks work like electric trains – YouTube