Nem is olyan PiCi az a 125 köbcenti! – Honda PCX125 teszt
Amikor megérkezett az e-mail, hogy bekerült a tesztmotorok sorába a Honda PCX125, azonnal jelentkeztem.
Egyrészt mert kedvelem a nagytestű robogókat, másrészt, mert nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mire is elég a 125 köbcenti.
Aztán, amikor kiderült, hogy épp az idei Sziget Fesztivál nyitónapján hozhatom el a gépet, azonnal eszembe jutott, hogy egy évvel korábban milyen nagy segítség is volt a Honda CRF250RLA.
(Már itt a szösszenetem elején kiemelem, hogy a 2019-es sziget ideje alatt is szívesen tesztelek egy épp’ aktuális honda motorkerékpárt!)
Szóval Sziget nyitónap és PCX125.
Kicsit később érkeztem a Honda Szallarbeck kereskedésbe a tesztgépért, mint terveztem, de nem voltam késésben.
Jól megrakott fotóstáskával indultam, így a forgalmi és az indítókulcs átvételét követően az volt az első, hogy megnézzem, el tudom-e pakolni az ülések alatti tárolóba a táskámat.
Simán elnyelte, sőt még az aktuális tesztmotor kikötésére szolgáló lánc és a magammal vitt pulóver is kényelmesen elfért.
Majd később még sokkal több minden is…
Ráadásul ott van még a szintén nagyon ötletes és jól használható italtartó is.
Indulás hát a Szigetre
Az Üllői út – Könyves Kálmán körút – Lágymányosi híd – budai alsó rakpart útvonalon közelítettem meg az Óudai szigetet és már ekkor biztos voltam abban, hogy ez a 125 köbcentis masina kiválló alternatíva a nyaranta („tavaszanta” és „őszente”) megbénuló fővárosi közlekedés minél gyorsabb áthidalására.
Könnyedén elfér a kocsisorok között, könnyű, nagyon jól egyensúlyozható, megtartható masina.
Ereje bőven elegendő a városi közlekedéshez.
Sőt, akár még játszhatunk némi gyorsulásosdit is a lámpáknál kilőve. Ezt azonban kezeljük nagyon a helyén, mert nem erőgép!
Oké, nagytesű, 125-ös robogó tökéletes a városban.
De mi lesz ha elhagyjuk a lakott terület vége táblát?! – kérdezhetitek joggal.
A Szigetről valamikor az éjszaka közepén indultam Bagra.
Egyrészt, mivel le van ilyenkor zárva az Óbudai sziget környéke és a „H hídról” csak a Margit híd felé engedik a rakpartra az autókat, motorokat, arra indultam.
Másrészt eszembe sem jutott, hogy az M0-son, vagy az M3-ason motorozzak haza.
Szóval, Margit híd – körút – Kerepesi út… Majd tovább a 3-ason, Cinkota – Kerepes – Gödöllő…
Nos ezen az útvonalon a lakott területet elhagyva sikerült 94-gyel is suhannom a nyári éjszakában.
Tuti, hogy a nyári éjek asszonya is megirigyelte utazásomat.
🙂
Szóval a Kerepes és Gödöllő közötti szakaszon találhatü igen jelentős emelkedőt is simán abszolváálta 90-nel a 125 köbcentis PCX.
Annak ellenére is, hogy bizony a súlyom 100+…
Mindezt úgy, hogy a szél nem vágott a pofámba – köszönhetően az első plexinek – , de annak ellenére sem fáztak piszkafa lábaim, hogy rövidnadrágban ültem a gépen és a térdvédő alatt felett ki-ki lógtak azok.
Tehát a teljesítmény elegendő, a szélvédelem pedig tökéletes.
Szóval, engem meggyőzött és a mocin ülve mosolyogtam, akár egy gyermek.
Aki nem ilyed meg a saját árnyékától.
Műszaki adatok
Motor
Furat × löket (mm) |
52,4 x 57,9 |
Keverékképzés |
PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Kompresszióviszony |
0.4590277777777778 |
CO2-kibocsátás |
48 |
Összlökettérfogat (cm3) |
125 |
Motortípus |
Egyhengeres, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, négyütemű, kétszelepes |
Teljesítmény |
9 kW/8500 f./perc |
Forgatónyomaték |
11,8 Nm/5000 f./perc |
Olajmennyiség (liter) |
0.9 |
Indítás |
Önindító |
Váz és futómű
Első fék |
Két 220 mm átmérőjű tárcsa, radiálisan rögzített, 2 dugattyús féknyergek, ABS |
Hátsó fék |
130 mm átmérőjű dobfék |
Első felfüggesztés |
31 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla, 89 mm-es rugóúttal |
Hátsó felfüggesztés |
Alumínium lengővilla, kétoldali rugóstag 84 mm-es rugóúttal |
Első abroncs |
100/80 R14M/C (48P) |
Hátsó abroncs |
120/70 R14M/C (61P) |
Felni elöl |
14M/C X MT2,15 nyolcágú, öntött alumíniumfelni |
Felni hátul |
14M/C X MT3,50 nyolcágú, öntött alumíniumfelni |
Méretek és tömeg
Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) |
12 V/7 Ah (10H) |
Villaszög |
27° |
Méretek (HxSzxM) (mm) |
1923 x 745 x 1107 |
Alváztípus |
Dupla bölcsős, acél csőváz |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) |
8 |
Üzemanyag fogyasztás (liter) |
2,1 l/100 km (Alapjárat-leállító Rendszer nélkül, WMTC szabvány szerint) |
Szabad hasmagasság (mm) |
137 |
Fényszóró |
LED |
Menetkész tömeg (kg) |
130 |
Ülésmagasság (mm) |
764 |
Utánfutás (mm) |
86 |
Tengelytáv (mm) |
1313 |
Erőátvitel
Tengelykapcsoló felépítése |
Automatikus, röpsúlyos, száraz |
Végáttétel |
10.65 |
Sebességváltó típusa |
V-szíjas |
Műszerek és elektronika
Hátsó lámpa |
LED |
http://tesztalelkemindennek.hu/2018/06/08/igazi-szerelem-lehet-hogy-van-ilyen-cb1000ra/