Négyévszakos abroncsokat teszteltek
A német autóklub, az ADAC közzétette a legfrissebb gumitesztjének eredményét.
Ezúttal 235/55 R17 méretű négyévszakos abroncsokat vizsgáltak, és ismét az derült ki, hogy ezek nem helyettesíthetik a kifejezetten a nyári, illetve a téli körülményekre specializált abroncsokat.
Mégis, ahogy egyre ritkábban van tél, azok körében, akik nem az Alpokban, vagy a Lappföldön élnek, egyre növekvő tábort hódítanak meg a négyévszakos gumik, hiszen nem kell évente kétszer cseréltetni, a szezonidegen garnitúrát tároltani, és így tovább. Vagyis kényelmesebb egyszer felszereltetni, aztán csak arra ügyelni, hogy néha ellenőrizzék a guminyomást meg a centírozást.
A teszt alapján a következő sorrend alakult ki:
Continental AllSeasonContact 3,6
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 3,8
Michelin CrossClimate + 3,9
Nokian Weatherproof 3,9
Uniroyal AllSeasonExpert 2 4,3
Vredestein Quatrac pro 5,2
Bridgestone Weather Control A005 5,4
Az ADAC szerint, ha az összpontszám…
1,5 alatt van – az abroncs nagyon jó
1,6-2,5 – jó
2,6-3,5 – kielégítő
3,6-4,5 – elfogadható
4,5 felett – elfogadhatatlan
Vagyis, aki négyévszakos abroncsot vesz, mindenképpen kompromisszumot köt. Nézzük csak a következő ábrát!
Fékút száraz és nedves aszfalton
Amíg jó nyári gumival száraz aszfalton 37 méter a fékút 100 kilométeres sebességről nullára, addig a teszteltek közül a legjobb, a Michelin 43,5 métert tesz meg.
Másrészt vizes aszfalton a jó nyári abroncs a Bridgestone és a Goodyear mögé szorult.
És hogy mi a helyzet télen?
Fékút fagyos havon és sima jégen
Egyik négy évszakos sem közelíti meg a jó téli abroncs teljesítményét. Kemény havon a Nokian állt meg leghamarabb, amikor 50 kilométeres sebességről megállították a tesztautót. Ezzel szemben tükörjégen a Continental – ha hajszálnyival is – megelőzte a Goodyeart és a Bridgestone-t, amikor a kocsit 30 kilométeres sebességnél állóra fékezték.
dasblog