Merre tovább, melyik úton?
Az van, hogy a tesztautók többségében szerencsére van navigáció.
Amelyikben esetleg nincs, ott pedig a különböző telefonos applikációk szinkronizálhatóak az adott gépjármű központi kijelzőjére.
A navigációk között azonban hatalmas különbség van, ugyanis a különböző márkák, eltérő frissítésű navikat használnak.
Szeretjük – sőt, imádjuk a Toyota és a Lexus autóit, ám egy flex segítségével vágnánk ki valamennyiből az elavult, buta navigációt.
Mivel a Rally Hungary rendezvényen is dolgoztam a Rallye Rádió riportereként és a verenynapokon különböző gyorsaságik végére kellett időben odaérnem, kapóra jött a Mio Spirit 8670 LM Truck navigáiós eszköze – ugyanis megszólalásaimat a Toyota támogatja és épp egy Camry-vel indultam dologra.
A borsodi verseny előtt kaptam meg a „kamionos navigációt” tesztre, így már a Nyíregyházi versenyközpontra való lejutásban is nagy segítségemre volt a nem kicsi készülék.
Természetesen – összehasonlításként – a Camry saját navigációjában is beállítottam a városi sportcsarnokot célként…
A Turáról az M3-asig eljutást a Toyota saját segédeszköze is jól abszolválta, mint ahogyan az autópályán is végig sikerült navigálnia, ám Nyíregyháza előtt már korábban levitt volna az autópályáról, hogy a városon át juttasson el a célállomásig.
Ugyanekkor a Mio eszköze tovább vitt és sokkal gyorsabban – kevesebb városi araszolással – irányított ugyanoda.
1-0 a Mio javára!
Az esti prológot követően Tokajba indultunk, hisz ott volt a szállásunk.
Nem ragozom, de a városban a Toyota navigáció sokkal bonyolultabban oldotta volna meg az újabb célba vezetést, mint azt a Mio Spirit 8670 LM Truck tette.
2-0
A szombati célba vezetésnél a Mio simán és a hosszabb úton is rövidebben vezetett a gyorsasági végére, mint azt a Camry-ban használható saját kütyüje tette volna.
Itt kell megjegyeznem, hogy a Toyota navija háromszámjegyű utakra is terelt volna, mégis több kilométerrel hosszabban tudtam volna megtenni az adott utat.
3, 4, 5, 6-0 (Minimum az újabb tévedéseknek köszönhetően.)
A visszaúton valahogy magára talált a japán márka saját navigációja, az első tévedés után, így…
7-0
Vasárnap ugyanazon az úton indított mindkét navi, de a szlovák határ közelében a Toyota mindenáron át akart vinni a szomszéd országba, hogy ott az első benzinkúton visszafordítson és folytassuk ugyanazon az úton a túrát, amin a Mio folyamatosan vitt.
8-0
A nap végén vissza Nyíregyházára…
Újabb egy hiba a Toyotának
9-0
És a Nyíregyháza Rali (Rally Hungary) legvégén indulás haza.
A Nyíregyháza és az M3-as közötti távolságot megint a Mio abszolválta jobban.
10-0
Szóval a Spirit 8670 LM Truck egyetlen hétvége alatt hatalmas előnyre tett szert a japán gyártó által használt navigációval szemben.
De, mitől is „Truck” ez a bizonyos Mio navi?!
Olvassuk csak el a hivatalos ismertetést!
„Kamionos navigáció Bluetooth®-szal és élettartamra szóló térképekkel
Az új Spirit 8670 LM Truck a legfrissebb navigációs eszköz, amelyet nagyméretű gépjárművek, például lakókocsik vagy kamionok vezetői számára optimalizáltunk. Az átfogó adatok és speciális útvonal információk köré felépített Spirit 8670 LM Truck olyan navigációs eszköz, amely a legbiztonságosabb és leghatékonyabb útvonalat mutatja meg az úti célig. Tervezze meg nagyméretű járműve útvonalát aggodalom nélkül. Speciális útvonalakat tervez olyan egyénileg beállított adatok alapján, mint például a kamion méretei, tömege, terhelése és járműtípusa, így elkerülheti a hidaknál, alagutaknál és behajtási korlátozással ellátott utaknál az éles hajtűkanyarok veszélyeit.„
A méreteinek (6,2”) köszönhetően könnyen átlátható, az érintőképernyő segítségével pedig a beállításokat tudjuk gyorsan személyre szabni.
A közlekedési információk, illetve a megengedett sebesség túllépésére való figyelmeztetés, vagy épp a sávmutató és az utazástervező mind-mind hatalmas segítség.
Ezeken felül további hasznos funkciókkal bír a Spirit 8670 LM Truck.
Ezekről egy kicsit lejjebb olvashattok – címszavakban.
De, előtte még fontos kiemelni, hogy a „kamionos navigációt”, akár túrázáskor, bringázáskor, vagy városnézéskor is magunkkal vihetjük.
Mérete ellenére a zsebünkben is elfér – ha épp nincs rá szükségünk.
A szélvédőre „ragasztott” tappancsról nagyon egyszerűen levehető a kütyü.
Főbb jellemzők, üzemmódok:
- Kamion üzemmód – nagyméretű gépjárművekre, például kamionokra vagy lakókocsikra optimalizálva. Az útvonalat a gépjármű típusa, tömege, méretei és terhelése alapján tervezi meg
- 6,2” extra nagyméretű széles képernyő
- Beépített Bluetooth®
- Beépített közlekedési információk
- IQ Routes™ – használja utazásához milliók tudását
- LearnMe Pro™ – az Ön stílusához igazítja az ETA és a kedvelt útvonalakat
- Parkolóasszisztens – találja meg gyorsan és könnyen a közeli parkolóhelyeket
- Gyalogos üzemmód – jusson tovább gyalog is
- 3D kereszteződés nézet és sávmutató – hogy soha ne tévesszen el kijáratot
- Közel hozzám – gyors hozzáférés a személyes kedvencekhez
- Találd meg az autóm – segít, hogy könnyen megtalálja autóját
- Utazástervező – tervezze meg és optimalizálja több állomást érintő útjait az eszközön és a számítógépén
- Utcanevek kiejtése – hallgassa meg, hol kell elfordulnia, és tekintetével figyelje az utat
- Bérelt térképek – béreljen tengerentúli térképeket 3, 7 vagy 30 napig
- Alagút iránymutató – sebességen alapuló szimuláció segíti Önt, hogy tudja, hol jár egy alagútban
- Tömeg: 275g
- Méret (mm): 173.1 x101.5 x17.7 mm
- Processzor: Mstar 2532, 800 MHz
- GPS vevő: MediaTek MT3337E
- Kijelző mérete és típusa: 6.2” touch panel
- Kijelző felbontása (Sz×M): 800 x 480 pixels
Összességében egy tényleg igazán könnyedén beállítható, használható, nagyon hasznos eszközt ismerhettem meg!
Főleg, hogy azóta már a Mikulás Ralin is használtuk…
Irány a karácsonyi családjárás, majd a Szilveszter Rali és utána egy kis kirándulás a hegyekbe – mert érkezett egy másik kütyü is…!
Ja, és a Spirit 8670 LM Truck navigációs eszközről hamarosan videó is a youtube csatornánkon!
FIGYELD, KÖVESD, SZERESD!!!