Merre tovább, melyik úton?

Az van, hogy a tesztautók többségében szerencsére van navigáció.
Amelyikben esetleg nincs, ott pedig a különböző telefonos applikációk szinkronizálhatóak az adott gépjármű központi kijelzőjére.

A navigációk között azonban hatalmas különbség van, ugyanis a különböző márkák, eltérő frissítésű navikat használnak.

Szeretjük – sőt, imádjuk a Toyota és a Lexus autóit, ám egy flex segítségével vágnánk ki valamennyiből az elavult, buta navigációt.

Mivel a Rally Hungary rendezvényen is dolgoztam a Rallye Rádió riportereként és a verenynapokon különböző gyorsaságik végére kellett időben odaérnem, kapóra jött a Mio Spirit 8670 LM Truck navigáiós eszköze – ugyanis megszólalásaimat a Toyota támogatja és épp egy Camry-vel indultam dologra.

A borsodi verseny előtt kaptam meg a „kamionos navigációt” tesztre, így már a Nyíregyházi versenyközpontra való lejutásban is nagy segítségemre volt a nem kicsi készülék.
Természetesen – összehasonlításként – a Camry saját navigációjában is beállítottam a városi sportcsarnokot célként…

A Turáról az M3-asig eljutást a Toyota saját segédeszköze is jól abszolválta, mint ahogyan az autópályán is végig sikerült navigálnia, ám Nyíregyháza előtt már korábban levitt volna az autópályáról, hogy a városon át juttasson el a célállomásig.
Ugyanekkor a Mio eszköze tovább vitt és sokkal gyorsabban – kevesebb városi araszolással – irányított ugyanoda.

1-0 a Mio javára!

Az esti prológot követően Tokajba indultunk, hisz ott volt a szállásunk.
Nem ragozom, de a városban a Toyota navigáció sokkal bonyolultabban oldotta volna meg az újabb célba vezetést, mint azt a Mio Spirit 8670 LM Truck tette.

2-0

A szombati célba vezetésnél a Mio simán és a hosszabb úton is rövidebben vezetett a gyorsasági végére, mint azt a Camry-ban használható saját kütyüje tette volna.
Itt kell megjegyeznem, hogy a Toyota navija háromszámjegyű utakra is terelt volna, mégis több kilométerrel hosszabban tudtam volna megtenni az adott utat.

3, 4, 5, 6-0 (Minimum az újabb tévedéseknek köszönhetően.)

A visszaúton valahogy magára talált a japán márka saját navigációja, az első tévedés után, így…

7-0

Vasárnap ugyanazon az úton indított mindkét navi, de a szlovák határ közelében a Toyota mindenáron át akart vinni a szomszéd országba, hogy ott az első benzinkúton visszafordítson és folytassuk ugyanazon az úton a túrát, amin a Mio folyamatosan vitt.

8-0

A nap végén vissza Nyíregyházára…
Újabb egy hiba a Toyotának

9-0

És a Nyíregyháza Rali (Rally Hungary) legvégén indulás haza.
A Nyíregyháza és az M3-as közötti távolságot megint a Mio abszolválta jobban.

10-0

Szóval a Spirit 8670 LM Truck egyetlen hétvége alatt hatalmas előnyre tett szert a japán gyártó által használt navigációval szemben.

De, mitől is „Truck” ez a bizonyos Mio navi?!

Olvassuk csak el a hivatalos ismertetést!

Kamionos navigáció Bluetooth®-szal és élettartamra szóló térképekkel 

Az új Spirit 8670 LM Truck a legfrissebb navigációs eszköz, amelyet nagyméretű gépjárművek, például lakókocsik vagy kamionok vezetői számára optimalizáltunk. Az átfogó adatok és speciális útvonal információk köré felépített Spirit 8670 LM Truck olyan navigációs eszköz, amely a legbiztonságosabb és leghatékonyabb útvonalat mutatja meg az úti célig. Tervezze meg nagyméretű járműve útvonalát aggodalom nélkül. Speciális útvonalakat tervez olyan egyénileg beállított adatok alapján, mint például a kamion méretei, tömege, terhelése és járműtípusa, így elkerülheti a hidaknál, alagutaknál és behajtási korlátozással ellátott utaknál az éles hajtűkanyarok veszélyeit.

A méreteinek (6,2”) köszönhetően könnyen átlátható, az érintőképernyő segítségével pedig a beállításokat tudjuk gyorsan személyre szabni.

A közlekedési információk, illetve a megengedett sebesség túllépésére való figyelmeztetés, vagy épp a sávmutató és az utazástervező mind-mind hatalmas segítség.

Ezeken felül további hasznos funkciókkal bír a Spirit 8670 LM Truck.
Ezekről egy kicsit lejjebb olvashattok – címszavakban.

De, előtte még fontos kiemelni, hogy a „kamionos navigációt”, akár túrázáskor, bringázáskor, vagy városnézéskor is magunkkal vihetjük.
Mérete ellenére a zsebünkben is elfér – ha épp nincs rá szükségünk.
A szélvédőre „ragasztott” tappancsról nagyon egyszerűen levehető a kütyü.

Főbb jellemzők, üzemmódok:

  • Kamion üzemmód – nagyméretű gépjárművekre, például kamionokra vagy lakókocsikra optimalizálva. Az útvonalat a gépjármű típusa, tömege, méretei és terhelése alapján tervezi meg
  • 6,2” extra nagyméretű széles képernyő
  • Beépített Bluetooth®
  • Beépített közlekedési információk
  • IQ Routes™ – használja utazásához milliók tudását
  • LearnMe Pro™ – az Ön stílusához igazítja az ETA és a kedvelt útvonalakat
  • Parkolóasszisztens – találja meg gyorsan és könnyen a közeli parkolóhelyeket
  • Gyalogos üzemmód – jusson tovább gyalog is
  • 3D kereszteződés nézet és sávmutató – hogy soha ne tévesszen el kijáratot
  • Közel hozzám – gyors hozzáférés a személyes kedvencekhez
  • Találd meg az autóm – segít, hogy könnyen megtalálja autóját
  • Utazástervező – tervezze meg és optimalizálja több állomást érintő útjait az eszközön és a számítógépén
  • Utcanevek kiejtése – hallgassa meg, hol kell elfordulnia, és tekintetével figyelje az utat
  • Bérelt térképek – béreljen tengerentúli térképeket 3, 7 vagy 30 napig
  • Alagút iránymutató – sebességen alapuló szimuláció segíti Önt, hogy tudja, hol jár egy alagútban
  • Tömeg: 275g
  • Méret (mm): 173.1 x101.5 x17.7 mm
  • Processzor: Mstar 2532, 800 MHz
  • GPS vevő: MediaTek MT3337E
  • Kijelző mérete és típusa: 6.2” touch panel
  • Kijelző felbontása (Sz×M): 800 x 480 pixels

Összességében egy tényleg igazán könnyedén beállítható, használható, nagyon hasznos eszközt ismerhettem meg!
Főleg, hogy azóta már a Mikulás Ralin is használtuk…

Irány a karácsonyi családjárás, majd a Szilveszter Rali és utána egy kis kirándulás a hegyekbe – mert érkezett egy másik kütyü is…!

Ja, és a Spirit 8670 LM Truck navigációs eszközről hamarosan videó is a youtube csatornánkon!

FIGYELD, KÖVESD, SZERESD!!!