Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Az Audi mesterséges külső vázat tesztel a fej feletti munkáknál

Posted on 2019.12.20.2019.12.19. By Teszt Elek

Az Audi tovább kívánja javítani a gyártásban résztvevő dolgozók ergonómiáját. Ezért a vállalat jelenleg két mesterséges külső váz (exoskeleton) összehasonlító tesztjét végzi. A külső támasztó vázak célja, hogy a fej feletti munkát végző dolgozókat segítsék, alkalmazásukkal pedig védik ízületeiket és lassítják az izmok fáradását. Mindent egybevéve jelenleg közel 60 dolgozó használja ezek az eszközöket, ők néhány héten keresztül az ingolstadti gyártási helyszínen az összeszerelés, a fényezőüzem és a szerszámgyártás meghatározott munkaállomásain teszik próbára a vázakat.


A gyártás folyamatában számos helyen elkerülhetetlen a fej feletti munkavégzés. Amikor már további, az optimális ergonómiát célzó technikai és szervezeti intézkedések nem lehetségesek, a mesterséges külső vázak gyakran értékes támogatást jelenthetnek. Ezen szerkezetek közül most kettőt – a Paexo-t az Ottobocktól illetve a Skelex 360 modellt a Skelextől – teszteli az Audi az ingolstadti gyártási helyszín fényezőüzemében, az összeszerelő üzemében és a szerszámgyártás területén. “Dolgozóink a legfontosabb értékeink. Az egyes munkaállomások terheléseinek folyamatos csökkentésével javíthatjuk jólétüket és egészségüket. Az új technológiák pedig – mint amilyen a mesterséges külső váz is – hozzájárul ehhez, ugyanakkor egyre progresszívabbá teszi a gyártást.” – nyilatkozta Peter Kössler, az AUDI AG igazgatótanácsának a gyártás és logisztika területéért felelős tagja.

Akadályozott-e a mozgás szabadsága? Kényelmes az anyag még sokadik viselés után is? Mekkora segítséget nyújt a külső váz a dolgozóknak feladatuk végzése során? Az átfogó gyakorlati tesztek célja, hogy segítsen a külső vázakat ideális módon hozzáigazítani a dolgozói igényekhez. Mind statikus, mind dinamikus tevékenységek közben tesztelik őket, mint amilyen például a fékvezeték beszerelése, az alvázburkolat becsavarozása és a korrózió és vízzáró védelem alkalmazása. Az Audi már korábban szerzett bíztató tapasztalatokat a két mesterséges váz egyikével a győri gyárban.

Mind a Paexo, mind a Skelex 360 modelleket hátizsákszerűen alkalmazzák a vállakon és a csípő köré rögzített öv segítségével maradnak a helyükön. Félköríves támasztékok segítik a viselő karját a fej felett végzett munkák során. Ez átveszi a kar súlyának egy részét és a támasztó szerkezeten keresztül átirányítja azt a csípő területére. Ez csökkenti a vállakra nehezedő terheket. Ez tisztán mechanikusan történik, semmilyen motorikus hajtásra nincs szükség.

A mesterséges külső váz nem újdonság az Audi gyártási folyamataiban. A vállalat közel négy éve használja ezeket a segédeszközöket az ergonómia további javítására. Azóta kísérleti projektek keretében az Audi több alkalommal tesztelt számos különböző rendszert. Egy ilyen rendszer a Laevo által megalkotott szerkezet, amely a tárgyakat emelő vagy mozgató egyének hátára nehezedő terhelést csökkenti. Az első, a présüzemben illetve a logisztika és az összeszerelés területén végzett tesztek bíztató eredményeket hoztak. Így nem meglepő, hogy a négykarikás vállalat ergonómiai szakemberei komoly lehetőségeket látnak a mesterséges külső vázak fej feletti munkáknál történő alkalmazásában. “A középpontban itt mindig az ergonómiai előnyök állnak, hogy kényelmes viselet legyen és csökkentse a dolgozókra nehezedő terheket.” – nyilatkozta Ralph Hensel, az Audi szakértője a mesterséges külső vázak területén. Úgy véli, hogy a cél a külső vázak hosszú távon történő alkalmazása, telephelyeken átívelő módon, speciálisan kiválasztott, előre meghatározott munkaállomásokon.

Egészség, Jármű, Kütyü Tags:audi, külső váz, mesterséges, mesterséges külső váz

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Túl az első “éles teszten” a NASA marsjárója
Next Post: Merre tovább, melyik úton?

Kapcsolódó anyagok

  • A Tesla arra kéri a “külsős tesztelőket”, hogy ne mérettessék meg autóikat a gyermek bábúkkal történő megmérettetésen Jármű
  • A sikeres teszteket követően az EMA ajánlást adott ki a molnupiravir nevű, szájon át szedhető gyógyszer alkalmazására Egészség
  • Szolgáltatófüggetlen 5G-tesztprojektek indulnak Kütyü
  • November utolsó hétfőjén indul a tram-train utasforgalmi tesztelése Jármű
  • Az oroszok szerint veszélytelen az önkénteseken tesztelt vakcina Egészség
  • Elektromos autókhoz fejlesztett és tesztel motorhűtőt a miskolci konzorcium Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Idén is a mezőny első felében teljesített az európai banki stresszteszt magyar résztvevője Szolgáltatás
  • Csoda a buszmegállóban – Sikeres “maszkteszt” Egészség
  • Ismét elektromos buszokat tesztelnek Budapesten Jármű
  • A három sikeres tesztszerelvény után a Rail Cargo Operator és a Rail Cargo Hungaria magyar exportvonatokat indít Kínába Szolgáltatás
  • Idén első alkalommal, tesztüzemben véleményezhető az éves vasúti menetrend Szolgáltatás
  • Amikor úgy gondolod, szarabb már nem lehet, jön a vodafon Szolgáltatás
  • Féléves tesztidőszak alatt akarja bebizonyítani #KariGeri, hogy f***a dolog, ha kitiltja az autókat a Lánchídról Jármű
  • Alappapírgyártó-gépet teszteltek, majd állítottak üzembe Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.