Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Az Audi mesterséges külső vázat tesztel a fej feletti munkáknál

Posted on 2019.12.20.2019.12.19. By Teszt Elek

Az Audi tovább kívánja javítani a gyártásban résztvevő dolgozók ergonómiáját. Ezért a vállalat jelenleg két mesterséges külső váz (exoskeleton) összehasonlító tesztjét végzi. A külső támasztó vázak célja, hogy a fej feletti munkát végző dolgozókat segítsék, alkalmazásukkal pedig védik ízületeiket és lassítják az izmok fáradását. Mindent egybevéve jelenleg közel 60 dolgozó használja ezek az eszközöket, ők néhány héten keresztül az ingolstadti gyártási helyszínen az összeszerelés, a fényezőüzem és a szerszámgyártás meghatározott munkaállomásain teszik próbára a vázakat.


A gyártás folyamatában számos helyen elkerülhetetlen a fej feletti munkavégzés. Amikor már további, az optimális ergonómiát célzó technikai és szervezeti intézkedések nem lehetségesek, a mesterséges külső vázak gyakran értékes támogatást jelenthetnek. Ezen szerkezetek közül most kettőt – a Paexo-t az Ottobocktól illetve a Skelex 360 modellt a Skelextől – teszteli az Audi az ingolstadti gyártási helyszín fényezőüzemében, az összeszerelő üzemében és a szerszámgyártás területén. “Dolgozóink a legfontosabb értékeink. Az egyes munkaállomások terheléseinek folyamatos csökkentésével javíthatjuk jólétüket és egészségüket. Az új technológiák pedig – mint amilyen a mesterséges külső váz is – hozzájárul ehhez, ugyanakkor egyre progresszívabbá teszi a gyártást.” – nyilatkozta Peter Kössler, az AUDI AG igazgatótanácsának a gyártás és logisztika területéért felelős tagja.

Akadályozott-e a mozgás szabadsága? Kényelmes az anyag még sokadik viselés után is? Mekkora segítséget nyújt a külső váz a dolgozóknak feladatuk végzése során? Az átfogó gyakorlati tesztek célja, hogy segítsen a külső vázakat ideális módon hozzáigazítani a dolgozói igényekhez. Mind statikus, mind dinamikus tevékenységek közben tesztelik őket, mint amilyen például a fékvezeték beszerelése, az alvázburkolat becsavarozása és a korrózió és vízzáró védelem alkalmazása. Az Audi már korábban szerzett bíztató tapasztalatokat a két mesterséges váz egyikével a győri gyárban.

Mind a Paexo, mind a Skelex 360 modelleket hátizsákszerűen alkalmazzák a vállakon és a csípő köré rögzített öv segítségével maradnak a helyükön. Félköríves támasztékok segítik a viselő karját a fej felett végzett munkák során. Ez átveszi a kar súlyának egy részét és a támasztó szerkezeten keresztül átirányítja azt a csípő területére. Ez csökkenti a vállakra nehezedő terheket. Ez tisztán mechanikusan történik, semmilyen motorikus hajtásra nincs szükség.

A mesterséges külső váz nem újdonság az Audi gyártási folyamataiban. A vállalat közel négy éve használja ezeket a segédeszközöket az ergonómia további javítására. Azóta kísérleti projektek keretében az Audi több alkalommal tesztelt számos különböző rendszert. Egy ilyen rendszer a Laevo által megalkotott szerkezet, amely a tárgyakat emelő vagy mozgató egyének hátára nehezedő terhelést csökkenti. Az első, a présüzemben illetve a logisztika és az összeszerelés területén végzett tesztek bíztató eredményeket hoztak. Így nem meglepő, hogy a négykarikás vállalat ergonómiai szakemberei komoly lehetőségeket látnak a mesterséges külső vázak fej feletti munkáknál történő alkalmazásában. “A középpontban itt mindig az ergonómiai előnyök állnak, hogy kényelmes viselet legyen és csökkentse a dolgozókra nehezedő terheket.” – nyilatkozta Ralph Hensel, az Audi szakértője a mesterséges külső vázak területén. Úgy véli, hogy a cél a külső vázak hosszú távon történő alkalmazása, telephelyeken átívelő módon, speciálisan kiválasztott, előre meghatározott munkaállomásokon.

Egészség, Jármű, Kütyü Tags:audi, külső váz, mesterséges, mesterséges külső váz

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Túl az első “éles teszten” a NASA marsjárója
Next Post: Merre tovább, melyik úton?

Kapcsolódó anyagok

  • A SPECTRIX D50 Xtreme RGB DDR4 memória tesztelésekor elérték az 54000 MT/s sebességet Kütyü
  • Az ADAC EcoTest alapján a Toyota Prius Plug-in Hybrid lett az egyetlen igazi “Zöld Gép” Jármű
  • A Mercedes EQB 5 csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén Jármű
  • A McLaren Monzában teszteli új Artura GT4 versenyautóját Jármű
  • Portugáliától Finnországig tart a Goodyear négy évszakos abroncsainak maratoni tesztje Jármű
  • Bíztatóak az első vérplazma-terápia tesztek eredményei Egészség
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
2023. október
h K s c p s v
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • ABT Urus Scatenato – Az elegancia az erővel találkozik
  • 2023-ban is a Toyota lett a gyártók világbajnoka a WRC-ben
  • A 2024-es Honda NT1100 műszaki adatai
  • Suzuki influencerképző?!
  • Több kilométeres a torlódás az M5-ösön Röszke felé baleset miatt
  • Októberben újabb spanyol film a Pannónia felhozatalában
  • Csütörtökön kezdődik a 12. Szemrevaló Filmfesztivál
  • A Nike a legértékesebb ruházati márka a Brand Finance szerint
  • Koltay András: “Komoly etikai kérdéseket vet fel a mesterséges intelligencia használata”
  • Így kerülhetők el a nőgyógyászati ​​rémtörténetek
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Nem vicc! a gasztroenterológus figyelmeztet
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Sanyiék a Casio G-Shock DWE-5600HG-1ER “óracsaládra” is rácsodálkoztak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Újra teszteltük a Volánt és a BKK-t – Csúnya bukta van! Egészség
  • Ha bajban vagy az R-Rent (a sportbírók és a Rallye Rádió stábja) megment (1.) Jármű
  • Újabb elektromos autóbusztípust tesztel a Volánbusz Székesfehérváron Jármű
  • A Balatonon teszteltek Élmény
  • Egy héten át Pápa városában tesztelik az Iveco E-WAY buszt Jármű
  • Másodjára se’ ment simán Egészség
  • Megkezdődött az új Mol Bubi biciklik tesztelése Jármű
  • Több mint kétezer benzinkutat teszteltek a fináncok Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.