Már javában tesztelik az első szegedi villamost Spanyolországban

Elkészült az első tram-train szerelvény Spanyolországban, a Stadler vállalatcsoport valenciai gyárban. A járművet most a gyár saját pályáján tesztelik.

Ha minden jól megy, akkor decemberben három részre bontják a berendezést, hogy Magyarországra szállíthassák – í­rja a szegedma.hu.


„A tram-train járművek rendkívül összetett, bonyolult járművek, szinte mindent számítógép vezérel. A próbafutáson kívül a következő hetekben még számos tesztnek teszik ki a szerelvényeket. Ha minden rendben lesz, akkor várhatóan idén decemberben újra szétszedik a tram-train járművet, méghozzá három darabra, hogy speciális tréleren Magyarországra szállíthassák” – mondta a szegedi portálnak Mucsi László projekttanácsadó.


A hazai szakemberektől úgy tudni, 3-4 hétre lesz szükségük ahhoz, hogy ismét összeszereljék és forgalomképes állapotba hozzák a szerelvényt – fogalmazott a szakember. Ezek után kezdődhet a tram-train hazai tesztelése a Hódmezővásárhely–Szeged pályán.

„A tizenkettőből három prototípust kell vizsgálni Magyarországon. A három tram-trainnek egyenként minimum 15 ezer kilométert, összességében pedig 50 ezer kilométert kell a próbajáratok során hibamentesen futniuk. A magyarországi közlekedési hatóság rendkívül komoly vizsgálatokat végez majd a járműveken. Utána történhet meg a maradék 5, illetve a későbbiekben a plusz 4 szerelvény legyártása, leszállítása. A mostani számításaink szerint jövő ősszel már utasokat is szállíthat a tram-train” – összegzett a szakember.