Leendő ügyfelek tesztelik a DAF CF 480 8×4 billenőfelépítményest

Nemrég munkába állt a Hungarotruck Kft. DAF CF 480 8×4 típusú, lengyel KH-Kipper billenőfelépítménnyel felszerelt tesztjárműve, hogy az ügyfelek saját üzemeltetési körülményeik között tesztelhessék ezt a nagy igénybevétel elviselésére tervezett, ám rendkívül gépkocsivezető-barát építőipari teherautót. A Kaposi International Transport Kft. műszaki vezetője, illetve tehergépkocsi-vezetője egyaránt elégedetten nyilatkozott az első másfél hét tapasztalatairól. Az érdeklődőket pedig készletről elérhető hasonló DAF CF építőipari járművek is várják a Hungarotruck Kft-nél.

Egy Vác melletti kavicsbányában kezdte meg gyakorlati pályafutását a Hungarotruck Kft. DAF CF 480 8×4 típusú, billenőfelépítményes demojárműve, amelyet összesen három hétig használ a Kaposi International Transport Kft. Erősen poros terepen meddőföldet szállítanak vele a bánya területén belül, ahol a negyven tonna összgördülőtömegűre megrakodott billencsnek egy meredek, laza talajú emelkedőt is meg kell másznia a fordulói során. A demo-tehergépkocsit tehát egyenesen bedobták a mély vízbe. A kezdeti tapasztalatokról készségesen nyilatkozott Bóbics Gyula, a Kaposi International Transport Kft. műszaki vezetője és Szabó Attila, a Kaposi International Transport Kft. gépkocsivezetője, aki jelenleg a demojárművel dolgozik.

Igazi bányamunka

„A hamarosan 15 éves múltra visszatekintő cégünk már közel kétszáz tehergépkocsit üzemeltet. Ebből harminc jármű építőipari feladatokat ellátó négytengelyes billencs, míg a többi nemzetközi forgalomban közlekedő nyerges szerelvény. Nyerges vontatóink mintegy hatvan százaléka DAF gyártmányú, amelyekkel éppúgy elégedettek vagyunk, mint a holland márka szervizhátterével. Ezért örömmel, ugyanakkor kíváncsian vettük át tesztelésre ezt a CF billencset. Persze nem kíméljük a demojárművet, a többi teherautónk között napi 12 órában hord fordulónként több mint 25 tonna földet a poros bányában. Gond nélkül teszi a dolgát, üzemanyag-fogyasztását pedig kedvezőnek találjuk” – nyilatkozta Bóbics Gyula.

Kényelmes és erős

„Lassan 35 éve ülök a volán mögött, ebből körülbelül harmincat a legkülönfélébb építőipari teherautók fülkéjében töltöttem főként bányamunkákat végezve. Több mint egy éve dolgozom a Kaposi International Transport Kft.-nél négytengelyes billencseken, ahol már szintén több márkához volt szerencsém, így kellő tapasztalattal és összehasonlítási alappal rendelkezem. Mindezek alapján kifejezetten kényelmesnek és csendesnek találom a DAF CF fülkéjét. A motorja dinamikus és már kis fordulatszámról is erősen húz, hatékony motorfékje a meredek lejtőn is jól fogja a járművet. Legjobban azonban a 16 fokozatú sebességváltója tetszik, gyorsan és könnyen kapcsolhatók vele a fokozatok, ami nehéz terepen, nagy rakománytömeggel igen fontos szempont” – foglalta össze tapasztalatait Szabó Attila.