Látványosan tesztelt láthatóság
Különleges vontatmánnyal tesztelte Székely Attila, a Székely Trans Kft. ügyvezetője az OptiView kamerás tükörhelyettesítő rendszerrel felszerelt MAN TGX 18.510 demóvontatót. Ugyanis a saját építésű driftkamionját szállító trélert akasztotta mögé egy napra. Az OptiView használatáról szerzett tapasztalatairól éppúgy szívesen számolt be, mint a nem mindennapi driftjármű sajátosságairól.
- MAN tehergépjárművekkel indult útjára Székely Attila vállalkozása
- Régi álom beteljesülése a driftkamion
- Egy nap tesztvezetés az OptiView rendszerrel
Székely Attila édesapja 2004-ben indította el egyéni vállalkozását, amely 2006-tól gyermekei bevonásával Székely Trans Kft. néven családi vállalkozásként tevékenykedik. Profiljában ponyvás szerelvényekkel nemzetközi fuvarozás, billencsekkel építőipari fuvarozás, trélerekkel pedig munkagépszállítás is szerepel. Jelenleg a cég hat nyerges vontatója közül két TGX 18.480 képviseli az oroszlános márkát.
„Egy használtan vásárolt F2000-es modellel kezdtük a fuvarozást, amelyet később a kedvező tapasztalatok hatására jó néhány további MAN követett. Egy időben még két V8-as, 680 lóerős TGX vontatót is üzemeltettünk, és a mai napig erősen kötődünk ehhez a márkához” – mondta Székely Attila.
Driftkamion saját kézzel
„Hosszú évekkel ezelőtt az MAN magyarországi importőrének az örkényi Euro-Ringen tartott rendezvényén beülhettem az Allgäuer csapat MAN versenykamionjába élményautóztatásra. Ez akkora hatással volt rám, hogy elkezdtem építeni egy saját versenykamiont. Végül egy driftkamion készült el 2015-ben éppen a kamion-Európa-bajnokság hungaroringi versenyhétvégéjére. Ehhez egy F2000-es adta az alapot, az átépítés során pedig arra törekedtem, hogy minél jobban hasonlítson a versenykamionokhoz. A 13 literes motorja körülbelül 700 lóerő teljesítményt és 3500 newtonméter nyomatékot szolgáltat. Gyorsulási versenyzésre, driftelésre és élményautóztatásra használom, legjobb eredményem 200 méteres gyorsuláson 11,852 másodperc” – mesélte lelkesen Székely Attila.