Közúti teszten „bukott le” a Mercedes EQE
292 lóerős, 530 newtonméteres teljesítményre, valamint 660 kilométeres hatótávra lehet képes.
2021-ben a Mercedes palettája az EQA és EQB kompakt crossoverekkel, valamint az elektromos csúcsmodellnek számító EQS-sel és sportosabb, AMG megfelelőjével bővült. Ezen kívül a német gyártó a Müncheni Autószalonon bemutatta a Maybach EQS SUV-t, és az EQE szedánt is. Utóbbi SUV verziója már jövőre megérkezik a szalonokba, szemfüles fotósoknak pedig először sikerült lencsevégre kapni tesztelés közben.
A EQE SUV-n már a sorozatgyártásra kész karosszéria és a véglegesnek tűnő lámpatestek láthatók, ami azt sugallja, hogy hivatalos bemutatóra már 2022 első hónapjaiban sor kerülhet. A tesztautó meglehetősen szokatlan kialakítású aero felniken gurul, a formaterv pedig az álcázás ellenére is nagyon hasonlónak tűnik az EQS SUV dizájnjához.
Akárcsak az EQE szedán esetében, a kilincseket az ajtó síkjába süllyesztették, ezáltal biztosítva a még jobb légellenállási hatékonyságot. Ugyanez érvényes a külső visszapillantó tükrök elhelyezésére is, amelyek mélyebbre, az ajtók oldalára kerültek. Bár a felvételekről úgy tűnhet, az EQE egy kisméretű crossover lesz, ez csalóka, ugyanis valójában csaknem 5 méter hosszú.
A légrugós felfüggesztés selymesen sima utazást biztosít, míg az opcionálisan választható hátsókerék-kormányzás a szűk, városi utcákon való manőverezést hivatott megkönnyíteni.
Az EQE SUV 350 kivitelben egy hátra beépített, 292 lóerős és 530 newtonméteres villanymotort találunk, amihez egy 90 kilowattórás kapacitású akkumulátorcsomag csatlakozik, körülbelül 660 kilométeres WLTP hatótávot lehetővé téve. Emellett egy kétmotoros 4Matic felszereltségű változat, valamint a hírek szerint egy teljesítményorientált AMG kivitel is készül majd az elektromos szabadidő-autóból.
Forrás:
Motor1 & mahzrt.hu