Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kimi Räikkönen tesztjei segítik az Alfa Romeo Giulia GTAm fejlesztését

Az Alfa Romeo Forma-1-es pilótája, Kimi Räikkönen visszatért a márka közúti autójának fejlesztéséhez.
Ezúttal a Giulia GTAm volánja mögé huppant.

„Nagyon tetszik. Olyan autót nézünk, amely mindennap használható, de a pályára is bevihető, olyan, amelyben igazán jól érezheti magát a pilóta” – mondta az Alfa Romeotoday által közzétett videóban.

A Giulia GTAm az Alfa 2,9 literes ikerturbós V6-osának hangolt változatát használja 532 LE (540 LE / 396 kW) előállításához, míg szénszálas motorháztető, tető, első lökhárító, első kerékívek, hátsó kerékbetétek és A titán kipufogógázok mind segítenek az autó 100 kg-os könnyítésében. A legnagyobb hatás azonban Räikkönenre a leszorítóerő volt.

„Természetesen az egyensúly szempontjából jobb nagyobb sebesség” – mondta a Forma-1 korábbi világbajnoka. „Olyan érzés, mintha jobban elöl lennék terhelve, hogy gyorsabban forduljak. Gyors, könnyen vezethető és kezelhető.”

KÉPGALÉRIA >>>

Természetesen annak, aki jobban megszokta az együléses versenyautót, mint a pálya napi játékot, a GTAm elsődleges öröme, hogy képes autóutként is használni.

A kissé kevésbé extrém Giulia GTA ára Olaszországban 175 000 euró (208 000 USD), míg a fenti videóban látható kemény Giulia GTAm ára 180 000 euró (214 000 USD).