Kényelmes, pontos, nagyon szerethető – Honda NC750X
„Az új NC750X erőteljes, gyönyörű formát és továbbfejlesztett teljesítményt kapott” – kezdődik a motor bevezetése a Honda honlapján.
A folytatásban olvashatjuk, hogy „módosított, még hatékonyabb, 750 köbcentis motor, hosszú rugóutakkal felvértezett futómű és duplakuplungos automata váltó” lett az idei modell sajátja.
És ezzel akár le is zárhatnánk ezt a rövidke kis szösszenetet, ha…
Ha nem ezzel a vassal nyitottam volna az idei motoros tesztszezont és ha nem imádnám annyira az NC-t…
Az NC-vel először testközelből a Safety Hungary tanfolyamon találkozhattam évekkel ezelőtt testközelből.
Az akkori két napos vezetéstechnikai képzés alatt nagyon megszerettem azt a korábbi vasat, mert egy igen könnyen kezelhető, stabil motorról van szó.
A 2018-as NC750X pedig annak ellenére is tovább fejlődött, hogy anno azt gondoltam, az a tökéletes masina.
Tökéletes masina?
No, igen… Az a baj, hogy képes vagyok szinte valamennyi tesztmotorba, tesztautóba beleszeretni. 😀
De, félre a tréfát!
Hozzám mindig is közelebb álltak a Hornethez, NC-hez, Africa Twinhez álló motorok, mivel sokkal jobban szeretek egy kicsit magasabban, egyenes háttal ülni a vason, mintsem a tankra feküdve száguldozni – persze, utóbbinak is meg van a varázsa és ki nem hagyom az adódó lehetőségeket. 😉
Az NC750X-et az „Adventure” kategóriába sorolja a gyártó – nem alaptalanul.
Egyrészt felépítése, másrészt tudása is ide helyezi.
Itt kell ismét ollóznunk a honlapról…
„A magas üléspozíciónak, a könnyű kezelhetőségnek és a bőséges nyomatéknak köszönhetően nincs olyan helyzet, amelyben ne lenne ideális partner.”
…Ugyanis tökéletes összefoglalása a gépnek a fentebb olvasható mondat.
Az NC ráadásul két lépcsőben hangolható, állítható nyomatékszabályozóval lett ellátva, ami óriási segítséget nyújt a különböző útviszonyok között.
Pontosabban segít, ha elhagytuk a szilárd útburkolatot és segít az aszfalton is – ha kell.
„A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) két lépcsőben hangolható: az első szinten (Level 1) enged némi kipörgést a hátsó keréknek (pl. murván vagy sárban), a másodikon (Level 2) azonban a lehető legszigorúbb, azaz biztos tapadást kínál csúszós útfelületen is” – olvasható a gép bemutató anyagában.
Személyes tapasztalataim szerint a tavaszi nyárban, esőben, sárban a „hagyományos” beállítással is magabiztosan közlekedhetünk a géppel országúton, autópályán, városban, vagy épp földúton,
Nem éreztem azt, hogy kapcsolgatnom kellett volna a nyomatékszabályozón.
Mondjuk nem mentem vele igazi terepre – az is igaz. 🙂
Feltűnő jelenség.
A szépség nehezen definiálható fogalom, elvégre izlések és pofonok.
Az azonban biztos, hogy az NX-szel közlekedve – vagy megállva – azt tapasztaltam, mnindenhol megnéznek az emberek.
Szóval, erre a masinára biztosan nem mondható, hogy a kutyát se’ érdekli…
Ráadásul akár csajozni is lehet vele… 😉
És, még én sem nézek ki rajta, mint majom a köszörűkövön…
(DEHOGYNEM! :-D)
Mert egy igazi szépség…
A képekről jutott eszembe, az NX egyik legötletesebb megoldása!
Miszerint, az üzemanyagtartály helyére került a zárható csomagtér, amiben egy zárt bukósisak kényelmesen elfér.
Annyira kényelmesen, hogy akár a kesztyűnk és térdvédőink is ott várhatnak ránk a következő utazásig.
Az pedig „csak hab a tortán”, hogy a szélvédőnek köszönhetően akár az autópályán is kényelmesen utazhatunk, a menetszél nem akar letépni az ülésből.
És, igen…
Az NC750X is megkapta a Honda új DCT váltóját – amiról a hivatalos honlapon bővebben is olvashattok.
Legyen elég most annyi, hogy szinte észrevétlenül és nagyon pontosan dolgozik.
Nem beszéltünk még a megújult műszerfalról sem.
Beszéljen helyettünk a nyilvános, rövid ismertető.
„Amellett hogy az inverz LCD-kijelző megjeleníti az olyan alapadatokat, mint a sebesség, az üzemanyag-fogyasztás vagy a markolatfűtés hőmérséklete, arra is képes, hogy a motor állapotának megfelelően változtassa színeit.
Öt lehetőség közül választhat
A műszeregység öt különböző információt tud megjeleníteni: DCT, Gear, Rev, Eco és Shift. Ez annyit jelent, hogy színek segítségével ellenőrizheti a sebességi fokozatot, a fordulatszámot vagy vezetési stílusának gazdaságosságát. Ennél biztonságosabb módja aligha van a menetadatok megismerésének.”
Sok beszédnek sok az alja, ezért legyen elég ennyi!
Az NC meg egyszerűen, KELL!!!
Műszaki adatok:
Motor
Furat × löket (mm) |
77 x 80 |
Kompresszióviszony |
10,7: 1 |
CO2-kibocsátás |
81 |
Összlökettérfogat (cm3) |
745 |
Motortípus |
Soros, kéthengeres, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű |
Teljesítmény |
40,3 kW/6250 f./perc |
Forgatónyomaték |
68 Nm/4750 f./perc |
Indítás |
Önindító |
Váz és futómű
Első fék |
320 mm átmérőjű szimpla, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel |
Hátsó fék |
240 mm átmérőjű szimpla, hullámos peremű tárcsa egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel |
Első felfüggesztés |
41 mm átmérőjű teleszkópvilla |
Hátsó felfüggesztés |
Központi hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer |
Első abroncs |
120/70ZR – 17M/C |
Hátsó abroncs |
160/60ZR – 17M/C |
Felni elöl |
17 M/C x MT 3.50 |
Felni hátul |
17 M/C x MT 4.50 |
Méretek és tömeg
Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) |
12V/11 ,2Ah |
Méretek (HxSzxM) (mm) |
2230 × 845 × 1350 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) |
14.1 |
Szabad hasmagasság (mm) |
165 |
Menetkész tömeg (kg) |
230 |
Ülésmagasság (mm) |
830 |
Tengelytáv (mm) |
1535 |
Erőátvitel
Végáttétel |
Lánc |
Sebességváltó |
Hatfokozatú duplakuplungos automatikus (DCT) |