Jimnytől búcsúzunk

Nem-nem!
Nem Zámbó Jimmytől búcsúzunk megkésve, hanem a korábban többször is kipróbált/tesztelt, zseniális Suzuki Jimnytől – amit néhány apróbb változtatással éppen húsz évig gyártott a japán márka.

Igen gyártott, ugyanis a legfrisebb információk szerint leállt a Jimny gyártósor, hogy azt a hamarosan érkező, teljesen megújult modell sorozatgyártására állítsák át.

Úgy tűnik, most sokkal találóbb lenne a  korábbi tesztünk címe; “Meghalt a király, éljen a király”
Persze az is lehet, hogy ezt majd az új kis szörnyeteg megérkezésekor sütjük el újra…

Az új Jimnyről most csak annyit, hogy elsőre a G-osztályra emlékeztetik az embert a megjelent fotók alapján.

És vissza a búcsúhoz.

Korábban már elmondtam, leírtam, hogy személyes kedvenceim közé tartozik a kis szörnyeteg.
Személyes kedvenceim közé tartozik még akkor is, ha többen is beszóltak, hogy miért nem szép (Izlések és pofonok…!), vagy úgysem férek el benne.

Nézzétek csak!

Ha nem is jól, de látható, hogy a magam 180 pluszos magasságával is simán elférek a Jimnyben és sem a kormány nem zavar a be-vagy kiszállásnál, ráadásul például a sebességváltás sem kényelmetlen.
Az anyósülésen utazva sem kell kuporognunk…
Oké, az tény, hogy nem ez a gép az, amivel szívesen utaznék a hátsó sorban mondjuk az Adriára, de az biztos, hogy ha kell, négy felnőttet is elvisz a kicsike.

Mindezt ráadásul úgy, hogy akkor sem kell egy pillanatra sem megállnunk gondolkodni, ha elfogyott a szilárd útburkolat.
A Jimny egy igazi terepjáró!

Többet tud, bármelyik SUV-nél, és nem maradna alul mondjuk egy Lada Nivával (4×4-gyel) szemben sem.

Az, hogy az új Jimny a “G-re hajaz” talán szintén nem véletlen.
Minden bizonnyal az új formával is egyértelművé tenné a gyártó, hogy akár egy Range Roverrel, vagy egy “csillagos klasszikussal” szemben sincs szégyenkezni valója a picurnak.

READ  Tesztkoncerteket szerveznek Franciaországban

Szóval, várjuk a következőt!

Ja, azt sem mondhatjuk rá, hogy a kutyát sem érdekli…

https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/photos/a.1689722214656415.1073741828.1689580578003912/1804658926496076/?type=3&theater

…elvégre nincs olyan hely, vagy pillanat, hogy ne csodálkoznának rád az emberek, ha épp egy Jimnyt vezetsz,

És még a tavasz is jól áll neki.

Arról nem is beszélve, hogy Délceg is kipróbálná…
Ha beleférne a csomagtartóba.  😀

Ami – mármint a csomagtartzó – a hátsó üléstámlák lehajtásával, az autó méreteihez képest, tágassá bővíthető.

A legutóbbi Jimny tesztekkor készültek videó alapanyagok is az autóról.
A ma még készülő filmmel egy közlekedésbiztonsági pályázatra nevezünk, így a filmet csak június elején mutathatjuk majd meg a nagyérdeműnek.

Addig meg jöjjenek a specifikációk:

  • Suzuki Jimny 1.3
  • Összlökettérfogat: 1328 cm3
  • Max. teljesítmény: 62,5 kW (85 LE)
  • Max. forgatónyomaték: 110 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 3535/1600/1670 mm
  • Tengelytáv: 2250 mm
  • Nyomtáv elöl/hátul: 1355/1365 mm
  • Fordulókör: 9,8 m
  • Saját tömeg: 1060/360 kg
  • Csomagtér: 113-324 l
  • Üzemanyagtank: 40 l
  • Max. sebesség: 140 km/h
  • Fogyasztás város/országút/vegyes: 8,9/6,0/7,1 l/100 km
  • CO2-kibocsátás: 162 g/km

Aki pedig Jimnyben gondolkodik, az gyorsan siessen a legközelebbi Suzuki márkakereskedésbe, mert fogy a készlet!

 

Peti, így látta

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/22/jimny-a-terepdoboz/