ID.7 – 700 kilométer
A Volkswagen ID család zászlóshajójának világpremierjére április 17-én lesz, de addig is az álcázott ID.7 a spanyolországi Alicantéban végzik utolsó tesztvezetéseket. Ilyen tesztvezetésre hívta a márka a szakújságírókat. Az Auto Bild munkatársa azt írta, hogy rendkívüli méltósággal fut az úton, ugyanakkor erőteljesen elegáns fickó.
A lap az elegancia mellett kifejezetten dicséri az utastér tágasságát, ami az alábbi számok láttán nem is meglepő.
ID.7 műszaki adatok
Teljesítmény 210 kW/286 lóerő
Forgatónyomaték 545 Nm
Hátsókerékhajtás
Tengelytáv 2966 mm
H/Sz/M 4961/1862/1538 mm
Saját tömeg 2300 kg
Csomagtér 532 liter
Gyorsulás 5,4 másodperc
Végsebesség 180 km/h
Amint az Auto Bild írja, az ID.7 kiváló, ergonomikus ülésekkel van felszerelve, a felfüggesztés simán ringatja a több mint 2 tonnás kocsit, úgyhogy rengeteg vezetési élményt nyújt az elektromos zászlóshajó. Ez egyebek közt annak is köszönhető, hogy a hajtás nagyon lineárisan működik.
Az utastérben rengeteg hely fogad, főleg hátul, annyira, hogy még a magas emberek is emelt fővel utazhatnak. Arról nem is beszélve, hogy a majdnem háromméteres tengelytáv fejedelmi térdhelyet biztosít.
A gyári közlemény kiemeli, hogy az új elektromos hajtást mindenekelőtt az energiafogyasztás szempontjából optimalizálták: az akkumulátor méretétől függően akár 700 kilométeres WLTP hatótávolság és 200 kW-os töltési teljesítmény prognosztizálható.
Az Auto Bild kiegészíti, hogy a fentiek alapján az ID.7 Pro hatótávolsága várhatóan meghaladja a 600 kilométert, az ID.7 Pro S esetében pedig több mint 700 kilométerre számíthatunk.
A brit What car? szerint így az ID.7 messzebbre juthat két feltöltés között, mint a BMW i4, a Mercedes EQE és a Tesla Model 3, hiszen kétféle akkumulátortípus lesz elérhető, 77 kWh vagy 85 kWh hasznos kapacitással.
A magazin kiemeli, hogy az opcionális adaptív felfüggesztés lehetővé teszi a felfüggesztés gombnyomásra történő lágyítását is, aminek eredményeként az utazás érezhetően kellemesebb, mint a Model 3-ban, ugyanakkor igen precízen kormányozható az autó.
A hátsó kerekeket egyetlen villanymotor hajtja, és tekintélyes 282 lóerő áll rendelkezésre az akkumulátor méretétől függetlenül. A VW még nem erősítette meg, hogy lesz-e sportosabb összkerékhajtású GTX, de gyanítjuk, hogy ez elkerülhetetlen lesz – jegyzi meg a What car?, rámutatva, hogy a nagy tengelytáv olyan belső teret eredményezett, amely elöl szellősnek, hátul pedig egyenesen limuzinszerűnek tűnik. Egy kétméteres ember is könnyedén elfér az azonos magasságú vezető mögött, és a teljesen sík padlónak köszönhetően három felnőtt is kényelmesen utazhat hátul. Eközben a csomagtartó tágas és jól hozzáférhető, széles hátsó ajtónyílással és praktikus, állítható magasságú padlóval.
A gyári sajtóközlemény el is magyarázza, minek köszönhető a magas szintű kényelem és precíz kormányzás. Alapvetően továbbfejlesztették ugyanis az opcionális adaptív futóművezérlést (DCC) és a hosszú távú utazásokhoz való menetdinamikai menedzsmentjét. A vezetési üzemmód-választási lehetőségek pedig széles választékot kínálnak a kényelem és a sportosság között. Az újonnan alkalmazott progresszív kormányzással együtt a rendszerek precíz vezetési viselkedést és maximális stabilitást biztosítanak.
A vezető egyéb fontos információkat a szériafelszereltséghez tartozó kiterjesztett valóságot megjelenítő head-up kijelzőn keresztül kap. A kijelző- és kezelési koncepció szíve az ID.7 alapfelszereltségéhez tartozó 38 centiméteres (15 hüvelyk) képátlójú Infotainment rendszer kijelzője.