Hyundai i30 tartós barátság – harmadik felvonás

Havas molesztálási ügy 🙂

Szevasztok nálunk Mordorban (Borsod megye fővárosa) leeset a hó bejött a hideg (-10, -5 fok reggelente) és újabb tapasztalatok lettek az i30-cal amit megosztok veletek .

Pont annyi hó esett, hogy a kormányunk még nem tud csilliárdból hóember építő vb-t rendezni de  az utak rendesen csúsznak már. A közútkezelő kocsijai nem zavarnak a forgalomban, mert rádiót ők is hallgatnak és reggel bemondták, hogy aki teheti ne induljon útnak.

Miután levakartam reggel az este hullott havat a szélvédőről nekirugaszkodtam a napi melónak. A kisördög felébred rögtön ha már csúszik akkor ma lehetünk rali bajnokok lehet csúszkálni 🙂
Nem lehet!!!
A kipörgésgátló nem engedi kipörögni a kerekeket pedig a bő nyomatéknak hála ezt bármelyik fokozatban képes lenne megtenni. Na nem baj jön egy régi ismerős kanyar és a szokásos érkezés kicsit belóbálom a kanyar előtt, ráhúzom az ívre, gáz elvétel had induljon a feneke. Amikor már pont ellenkormányoznál és képzeletben a Monte Carlo rai havas pályáin autóznál az integető tömeg előtt akkor már nem kell semmit tenned…
Hallod a tipikus ABS recsegést és a menetstabilizáló egyenesben tart.
Mindent azért nem old meg, vasárnapi autósoknak jól jöhet abban a bizonyos „errenemgondótamvóna” szituációban.
A fizikát nem írja át el lehet dobni csak olyan tempónál ami már nem illendő csúszós úton.

Rajtam nem fogsz ki gondoltam és kikapcsoltam a menetstabilizálót.
Egyszerű feladat a megfelelő gombot egyszer megnyomod kipörgésgátlót kikapcsolod ha sokáig nyomod akkor a menetstabilizálót is. Szerencsére amikor csúszkálsz akkor nem kapcsol vissza magától, mint sok agyonbiztosított autóban.
Az i30 úgy gondolja ha kikapcsoltad akkor annak oka van.

Na kezdődjön a havas molesztálás.

Innentől már a tudásod számít csak, mit milyen tempóban csinálsz. Jól jön a könnyű kormány amikor a kéziféket cibálod és egy kézzel tekergeted. Ilyenkor nem olyan zavaró a sterilitása, mint száraz úton.
Jót lehet vele szórakozni mert amikor elszúrod a kanyart és leesik a fordulatszám, olyankor a nyomaték egyből ott van ha kell.

Még egy dolog derült ki a hidegben.

Írtam már, hogy hidegben is gyorsan felmelegedik a doboz. Ja csak az akkori hideg 0 és 3 fokot jelentett. Így a harapós mínuszokban nagyon sok idő amire langyos levegőt lehel . Kis motor, kis fogyasztás kevés hulladékhő. Na most lett igazán jó befektetés az utólagosan beszerelt ülésfűtés 🙂

Autóvásárlásnál „ixeljétek” az ülésfűtés extrát, télen nagyon jól jön.

Fogyasztást nem különösebben befolyásolja a hideg és a hó, nem drasztikus a fogyasztás növekedés.
Kivétel amikor a hóban kikapcsolt elektronikával molesztálod de a szórakozásra mindig költeni kell.

Majd jelentkezem újabb tapasztalatokkal addig is óvatosan a hóban sok „hüje” közlekedik az utakon rajtad kívül is 🙂

Ja, és a kezdőkép nem véletlenül lett „életidegen” – elvégre, olyan ritkán lehet ilyet látni 🙂

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/01/16/epson-napok-nyomtatoval-szkennerrel-projektorral-3/