Ezek a legjobb SUV abroncsok az Auto Express tesztjei szerint
Jóllehet a SUV abroncsok közül a legnagyobb számban a 16 és 17 hüvelykes peremátmérőjűek kelnek el legnagyobb számban, a brit Auto Express magazin ezúttal a 235/55 R18 méretű nyári abroncsokat tesztelte. Íme a sorrend:
- Bridgestone Turanza T005 – 100 százalék
Míg más abroncsok élesebben reagáltak a cikcakkos tesztpályán, kétségtelen, hogy a Turanza T005 igen hatékony, miután győzött szárazon, és hajszállal szorult a második helyre a vizes aszfalton végzett teszten.
Száraz körülmények között a kezelhetősége és a fékút egyaránt a legjobbnak mutatkozott, 100 százalékos teljesítményt nyújtva, vizes úton azonban 3 méterrel több kellett ahhoz, hogy a tesztautó, az Audi Q3 megálljon, míg ebben a versenyszámban a Hankook Ventus S1 evo3 SUV győzött.
- Hankook Ventus S1 evo3 SUV – 99.3 százalék
Vizes körülmények között verhetetlennek bizonyult a Ventus S1 evo3 SUV, amely a tavalyi győzelme után majdnem duplázott, idén a második helyezést érte el, és az Auto Express úgy írta le a modellt, mint „az abroncs, amelynek vizes útfelületen az autódon kéne lennie”.
- Continental PremiumContact 6 – 98.3 százalék
Vizes féktávja centire megegyezett a Hankook abroncsáéval, így arra 100 százalékot kapott, ám a vizes aszfalton való viselkedésével csak 4. lett ebben a számban elért 98,6 százalékkal.
A korábbi Auto Express-győztes, a PremiumContact 6 nehézségekkel küzdött a teszteken, mert egy hatéves dizájn sorsa mindig küzdelmes az újabb riválisokkal szemben. De a Continental kora dacára azért felkerült a dobogó harmadik helyére.
- Goodyear EfficientGrip 2 SUV – 98 százalék
- Michelin Primacy 4+ – 97.5 százalék
- Maxxis Victra Sport 5 VS5 SUV – 97 százalék
- Gripmax Stature H/T – 86.7 százalék
Ez utóbbiról azt írta az Auto Express, hogy nagy a kísértés, hogy pénzt takarítsunk meg a gumiabroncsokon, főleg manapság, hogy az autózás költségei magasabbak, mint valaha. Ha azonban kísértésbe esik, emlékezzen a kínai gyártású Gripmax teljesítményére.
Ennek az abroncsnak vizes aszfalton 23 méterrel több kellett a megálláshoz, mint a vízen győztes Hankooknak és a Continentalnak, így erre a teljesítményre csak 54,5 százalékot kapott, a kanyarban mért akvaplaning teljesítménye pedig 43 százalékos lett. A Stature száraz pályán sem volt hős: végig a tapadáshiány jellemezte, és a száraz fékútja is a legrosszabb lett a mezőnyben.