Ez nem bEMAGolt duma! A posta alkalmatlan a csomagok gyors és pontos kézbesítésére

Mint arról a „Mi az a blogger” oldalon már beszámoltak, az eMAG-on idén akár 70 százalékos árengedményeket is találhat Black Friday napján – köszönhetően többek között annak is, hogy  3 millió eurót költött az üllői raktárának bővítésére és fejlesztésére idén a cég.

Mivel kaptunk egy meghívást a vállalkozás magyarországi központjába, gondoltunk egy nagyot és élesben kezdtük el tesztelni az eMAG rendszerét, szolgáltatását.

Az első pozitív meglepetés akkor ért bennünket, amikor kiválasztottunk és megrendeltünk két terméket.
Az egész folyamat ugyanis nem tartott nyolc percnél tovább!

Ez annak köszönhető elsősorban, hogy az eMAG-nál nem kell anyja neve, meg magasság és súly, valamint születési év és hajszín ahhoz, hogy leadjuk a rendelésünket.
A rendszerben tényleg pillanatok alatt tudunk tranzakciót indítani.
A rendeléshez elég a nevet, a szállítási címet, az e-mail-címet és telefonszámot, valamint a  fizetési módot megadni és már várhatjuk is a cuccot.

Ja, természetesen e-mail-ben és SMS-ben is kapunk megerősítést a rendelésről és arról, hogy mikorra várható a csomag kézbesítése.
Én 2017.11.16.-ikán rendeltem, az eMAG, 17.-ikére jelezte elő a kézbesítést.
Itt kell kiemelni, hogy esetemben azért nem 24 órán belülre prognoztizálták a termékek átvételi lehetőségét, mert az egyik kiválasztott „cucc” a romániai raktárból érkezett.

A rendszer segítségével nyomon is követhetjük a csomagunk útját.

És itt jött a Black Friday előtti feketeleves!

A két termék két csomagban lett feladva (A fentebb már említett, részben romániai raktárból való érkezés okán.)  az eMAG raktárából a magyar postán (Igen, kis betűvel, akárcsak nemecsek…) keresztül, postapontra kérve.

Pénteken reggel érkezett is egy SMS, hogy mehetek az általam kiválasztott pontra a csomagért.
Csak a helyszínen tudtam meg, hogy csupán az egyik kiválasztott termék érkezett meg, a másiknak nyoma sincs.
Mondjuk az is megér egy misét, hogy a mol benzinkút alkalmazottja úgy beszélt, mintha krv nagy szívességet tett volna azzal, hogy nagy kegyesen átadta azt. Amikor ráírtam az átvételire, hogy csupán az egyik csomag érkezett meg és csak a kisebb „kütyüt” vettem át, akkor meg elkezdett hisztizni, hogy minek írok én oda ilyeneket az átvételire…

Mondjuk nem igazán foglalkoztam a „Jakabbal”, hisz’ ő nem ér annyit.  😀

Az viszont sokkal inkább érdekelt, hogy hol lehet a másik pakk.
Nézzük csak, mit mutatott az eMAG rendszere a szombati és a hétfői napon.

„A” csomag:
Rögzített rendelés:  2017.11.15, 15:38
Csomag elküldve:  2017.11.16, 19:47
A csomag megérkezett az átvételi pontra:  2017.11.17, 06:53
A csomag átvéve:   2017.11.20, 15:17

„B” csomag
Rögzített rendelés:  2017.11.15, 15:38
Csomag elküldve:  2017.11.16, 19:02
A csomag megérkezett az átvételi pontra: 
A csomag átvéve:  

Jól látható, hogy a két termék ugyanakkor lett rendelve.
Az is jól látszik, hogy mindkét termék másnap  lett átadva a kiszállítással megbízott magyar postának.
Továbbá az is jól látható, hogy az egyik pakk néhány órával később már landolt is az átvételi ponton, a másiknál azonban megszakadt a folyamat.
Ezek mellett az is látszik, hogy az „A” csomag átvételére hétfő délutánt írt a rendszer… Ez utóbbi természetes, hisz egyrészt hétvége volt, másrészt az eMAG rendszere csak akkor látja, hogy az adott termék célba ért a megrendelőhöz, ha a cég megkapja a visszaigazolást a kiszállítótól és – esetünkben – az átvételi ponttól.

„DE, HOL A „B” CSOMAG?!”- tettem fel magamban a kérdést, majd elkezdtem „nyomozni”.

Az eMAG rendszerén keresztül a csomag részletes nyomon követésére lehetőségünk van a futárszolgálat oldalán is.
A – minden bizonnyal a –  XVII. században élő posta oldalán azonban semmi nyoma nem volt a kérdéses csomagnak!
Csupán ezt a kedves mondatot bírta abszolválni a rendszerük: „A megadott küldeményre vonatkozóan a rendszer sajnos nem talált adatot.”

„Hogyan tovább?!” – jön a kérdés ilyenkor.

Természetesen e-mail az eMAG-nak és a magyar postának….
Az eMAG rendszere van annyira intelligens, hogy szinte azonnal reagál és értesíti a „reklamálót”, hogy a kivizsgálás folyamatban, annak eredményéről hamarosan értesítenek.
A postánál meg néma csend…
Valami „csoda folytán” a reklamálás után alig több mint 12 órával jött egy SMS, miszerint átvehető az „elveszett pakk” is a kért átvételi ponton.
És, LÁSS CSODÁT!
A posta honlapján is előkerült ugyanekkorra a csomag…
Természetesen nem vártam egy pillanatot sem és már pattantam is a kocsiba, hogy mielőbb a kezemben tarthassam a megrendelt terméket.
Arról pedig ne is beszéljünk, hogy ugyanaz az undok fszkp „szolgált ki” a mol kúton…
Ja, és azt se felejtsük, hogy a posta csak azután bírt e-mail-ben reagálni a csomag hollétét firtató elektronikus levélre, miután azt már át is vettem!

Összegzésként annyit, hogy rendeljetek bátran az eMAG-tól, de (idén még) számoljatok a posta pontatlanságával!

http://tesztalelkemindennek.hu/2017/10/30/hulyebiztos-kenyerpirito/