Extrém teszten az Audi e-tron
Kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán
Január végén az Audi felküldte első, tisztán elektromos SUV modelljét arra a pályára, ahol a világ legjobb síversenyzői küzdenek a Hahnenkamm verseny első helyéért. A speciálisan felszerelt Audi e-tron pedig megmászta a legendás „Streif’ sípálya „Mausefalle” vagyis „Egérfogó” névre hallgató szakaszát. 85 százalékos meredekségével ez a letörés a legmeredekebb része ennek az elképesztő lesiklópályának.
„A tavalyi évben már számos Audi e-tron extrém eseményen bizonyítottuk, hogy elektromos SUV modellünk semmitől sem riad vissza. Pikes Peak csúcsától egészen Namíbia szikes talaján keresztül Berlin nagyfeszültségű tesztpályájáig az Audi e-tron prototípus a legnagyobb kihívásokat is teljesítette.” – nyilatkozta Peter Oberndorfer, az Audi termék és technológiai területek kommunikációjáért felelős vezetője. „Az „Egérfogón” való felhajtással még inkább kitoltuk ezeket a határokat és egy elektromos autóban mutathattuk be a quattro technológiában rejlő műszaki lehetőségeket.”
85 százalékos meredekségével az „Egérfogó” a híres kitzbüheli „Streif” sípálya legmeredekebb szakasza. Ahhoz, hogy ezt a részt megmászhassa, az Audi e-tron technológiai prototípusát egy különleges quattro hajtásrendszerrel szerelték fel, ahol két elektromotor került a hátsó tengelyre, egy elektromos motor pedig az első tengelyen kapott helyet. Így a prototípus összteljesítménye 370 kW-ra nőtt, forgatónyomatéka pedig elérte a 8 920 Nm-t. Ezzel a maximális teljesítmény a meredek pályán is végig biztosított volt. Az Audi emellett módosította az autó szoftverét is a „Streif” sípálya különleges körülményeihez igazítva a nyomatékot illetve annak elosztását. A szöges gumikkal szerelt 19 colos kerekeket kifejezetten erre az eseményre fejlesztették ki, hogy biztosítsák a havas és jeges felületen való megfelelő tapadást.
„Egy 85 százalékos meredekségű emelkedő meghódítása elsőre lehetetlennek hangzik.” – véli Mattias Ekström, aki az Audi e-tron prototípus kormánya mögött foglalt helyet. „Még engem is meglepett, hogy az autó milyen jól kezelhető egy ilyen nehéz terepen is.” -tette hozzá a rallycross világbajnok és kétszeres DTM bajnok, aki ezt az eseményt egyértelműen a legkülönlegesebb élményei közé sorolja.
A lehető legbiztonságosabb lebonyolítás érdekében az Audi e-tron technológiai prototípusát bukókerettel és hatpontos biztonsági övvel szerelt versenyüléssel látták el. A járműhöz – a visszagurulást megakadályozandó – egy biztonsági kábelt csatlakoztattak, amelyhez azonban az autó felhúzására alkalmas eszköz nem kapcsolódott.
Az Audi egy igen erős partnerre támaszkodhatott a projekt során az osztrák italgyártó Red Bull személyében. A két vállalat már hosszú ideje komoly támogatója a Hahnenkamm versenynek és ezt az eseményt is közösen szervezték meg. Az Audi e-tron prototípus különleges matricázása szintén ennek az együttműködésnek a jegyében készült.
IRATKOZZ FEL CSATORNÁINKRA!
- http://facebook.com/tesztalelkemindennek
- http://instagram.com/tesztalelkemindennek
- https://www.youtube.com/channel/UCFlabr40_Sb_slCgYRPWltQ