Első teszten a 2023-as Porsche Taycan GTS
Abban az esetben, ha nem vetted volna észre, a Porsche egy ismerős játékkönyvből írt, amikor Taycan teljesen elektromos modelljeinek trimmelési szintváltozatait márkázta, akár a Turbo és a Turbo S nevek használatáig is, annak ellenére, hogy tudod, az EV-k nem használnak turbófeltöltőket.
Néhányuk egyszerűen a szemantikára fordul ( Turbo = erőteljes és gyors ), de a hagyományos ötlet, amelyet egy GTS modell állítólag képvisel, közvetlenebb olyan modellekhez, mint a 2023-as Porsche Taycan GTS. A többi Porsche GTS járműhöz hasonlóan a Taycan GTS a 4S és a Turbo modellek közötti középutat is elfoglalja teljesítmény és teljesítmény szempontjából. Mint ilyen, a GTS-sel erősített Taycan egy playbookot követ, amelyben a Turbo menü összetevői összetörnek, valamint saját megkülönböztetett, elsötétített megjelenése. És hozzáadott bónuszként a A Taycan GTS szedán továbbra is a leghosszabb hatótávolságú Taycan az istállóban EPA-besorolású, teljes töltésenként 246 mérföld, egy 83 mpg-e kombinált hatékonysági szám mellett. Ez jelentős javulás a legtöbb taycánhoz képest, de még mindig nem pontosan világszínvonalú.
A világszínvonalú azonban az, hogy a Taycan GTS mennyire teljesít egy EV-n, különös tekintettel az 5 157 fontos lábára. A Porsche nagy erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy első elektromos sportautóját szállítsa és kezelje, és a GTS is jól teljesít. A spektrum végén az első és a hátsó motorok együttesen 590 lóerőt bocsátanak ki a túlnövelő ( 509 alaprendszer hp ) és 626 lb-ft nyomatékkal, és elektronokat táplálnak a Porsche modell nagyobb, 93,4 kWh-os akkumulátora.
0-60 mph-os ideje 3,2 másodperc és negyed mérföld 11,4 másodperc 123,7 mph-en nem ugyanabban a labdaparkban található, mint az utolsó Taycan Turbo S, amelyet ( 2,4 és 10,3-on teszteltünk 133,3-on), de meghaladja a 4S-t, két kullancsot gyorsabban érkezve mind a 60 km / h sebességre, mind a negyedévben.
A dinamikus számok között a Taycan GTS mindent megadott a Turbo S-nek, amit képes kezelni, részben az adaptív légrugózás és a nyomaték-vektoros rendszer GTS-specifikus dallamának köszönhetően. Speciális tesztkocsiunk olyan opcionális hardverek előnyeit is élvezte, mint például a Porsche Dynamic Chassis Control Sport ( $ 3590 ), a hátsó tengely kormányzása ( $ 1,620 ) és a Porsche szén-kerámia fékei. ( 9,980,9.
A csúszdán a GTS 1,02 g-ot húzott, és átfutott a MotorTrend nyolcadik szám 23,6 másodperc alatt, átlagosan 0,83 g. Ez megegyezett a legjobb Turbo S oldalirányú g számmal, és megközelítette az autó 23,6 másodperces, 0,87 g-os nyolcadik teljesítményét. 105 lábnál a 60 és 0 mph közötti fékezés a Turbo S legjobbjától számított 2 lábon belül volt.
A rezidens teszt ászunk, Chris Walton a Taycan számos ízét a határaikra szorította, és nagy dicséretet kapott a GTS-ért. Bár egy kicsit eltartott ahhoz, hogy újraorientálja magát a lábára, minden más módon hasonlította a megfelelő sport szedánhoz. „Ez a négykerék-meghajtású GTS úgy érzi, mint egy Porsche-nak” – jegyezte meg Walton. „A kormányzás meglepően beszédes, csakúgy, mint a fékpedál, és könnyű megtalálni a küszöböt, majd a sarokba nyomni.”
Számos más szerkesztőnek is esélye volt a Taycan GTS-re egy pálya körül; az értékelések kissé vegyesek voltak. Az egyiknek jelentős problémái voltak a fékek érzésével. Egyesek úgy gondolták, hogy kezelése játékos, mások nem annyira. Egyesek kedvelik a digitális nehéz középső veremvezérlőket, mások nem szeretik a gombok hiányát, és túl sokat kell keresniük a jármű funkcióihoz. És több alkalmazott kihívta a GTS furcsaan alacsony felbontású hátsó biztonsági kameráját, figyelembe véve az autó árát.
Ebből beszélve érdemes megjegyezni a Porsche árképzés régi bugaboóját. A Taycan GTS kezdő igénye $ 135 500, amely szépen ül a 4S és a Turbo között, de a kisebb és a nagyobb ( lehetőségek halmozódása, beleértve a fent említett funkcionális teljesítmény opciókat is ), ha ez az autó $ 168,680-ra ragaszkodott. Igen, tudjuk, hogy ha ebben a sztratoszférában játszik, mi újabb $ 33,180 a barátok között? Ezen az áron azonban Turbo pénzről beszél. A GTS-vel ismét nem kellene tovább magyaráznia az embereknek, hogy miért van olyan EV-je, amelynek nincs turbója, de másképp mondja a farján. Ó, és a GTS kedvesnek néz ki. Talán a Taycan felállás középső gyermeke a kedvenc fia.
Előnyei:
- Erős teljesítmény
- Szilárd kormányzási érzés
- GTS néz ki
Hátrányai:
- A tartomány még mindig jobb lehet
- Pricy opciókkal
- Alacsony felbontású tartalék kamera
motortrend & google fordító