Első teszten a 2022 Hyundai Elantra N 6MT
Bármennyire is félelmetes, szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy a jó kettős tengelykapcsoló-automata sebességváltó teljesítmény szempontjából szinte minden szempontból jobb, mint a kézi transz. De rohadt, mi mint tengelykapcsoló pedálok. Tehát fel kell tennünk magunknak a kérdést: Mennyi teljesítményt ad fel egy kézikönyvvel? A Hyundai ragyogó új, 276 lóerős Elantra N, mind kézi, mind kettős tengelykapcsolóval kapható, újabb lehetőséget kínál nekünk a kiderítésre. A közelmúltban, az időmérő berendezést DCT-vel felszerelt Elantra N-hez rögzítettük; most a bot-váltás fordul.
Természetesen a gyorsulásra koncentráltunk. Mint sok automatikus teljesítményű autó, a Hyundai Elantra N egyszerűsíti a folyamatot indítási móddal; némi interaktivitást ad a folyamatnak, lehetővé téve a vezető számára, hogy beállítsa az indítási fordulatszámot. Amint ez megtörténik, a kézi Elantra N indítási móddal is rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy egyszerűen leeresztse a gázpedált és oldalra lépjen a tengelykapcsoló-pedálról. A legjobb eredményeket az összes munka elvégzésével kaptuk meg, különös tekintettel azáltal, hogy a motort 3300 fordulat / perc ( -re változtattuk meg ugyanazzal a motorfordulatszámmal, amelyet az automatikus autóban a legjobb idők adtak ), majd finomhangoljuk a tengelykapcsoló-elkötelezettségünket a kerékcsap vezérlésére, amit nagyon könnyű megtenni az Elantra N-ben.
Oké, rendben, elég a — technikához, milyen gyorsan jutott el az autó 60-ra? Az Elantra N kézi időzítését 5,9 másodperc alatt 60-ra állítottuk be, 0,8 másodperccel lassabban, mint az automatikus autó. Ezután 100 km / h jött fel 14,4 másodperc alatt, jóval a DCT 12,3 mögött. A bot a negyed mérföldön is vontatott: 14,4 másodperc @ 100,1 mph, szemben a 13,7 @ 103,9-rel a DCT-vel.
Nyilvánvaló, hogy itt számos tényező működik. Az Elantra N kézi működtetése az automatikus autó 10 lóerős túlnövelő funkciója nélkül történik. A DCT hét előremeneti sebessége jobban eloszlik, mint a kézi sebességváltó hat, és különbségek vannak mind az átviteli hardverben, mind a végső hajtású sebességváltóban. A legnagyobb probléma az, hogy a 0-60-os futás felváltást igényel, és időbe telik, hogy feljebb lépjünk a tengelykapcsoló-pedálra, cseréljük a sebességváltót, és hagyjuk vissza a tengelykapcsolót. Az Elantra N rövid dobású váltója ezt gyors változásnak teszi, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a kettős tengelykapcsoló cserearánya nagyjából azonnal megtörténik.
Arra számítottuk, hogy más teljesítménytesztjeink minimális különbségeket mutatnak, és meg is tették. A kézi változat 110 lábnyira állt meg, hogy megálljon a 60-0 mph-os fékezésnél, 2-rel hosszabb, mint az automatikus modell, és a viselkedés kiváló volt: Jó kezdeti harapás, kiváló gumiabroncs-megfogás, és az ismételt megállások után nem észlelhető az égő fékek elhalványulása vagy szaga.
A Skidpad teljesítménye kissé jobb volt a kézi autóban — 1,00 g, szemben a DCT-vel felszerelt Elantra N — 0,97-ével, de a bot lassabb volt a nyolcadik pálya körül ( ahol mi mérje meg, hogy egy autó mennyire ötvözi a tapadást, a fékezést és a gyorsulást ), 25,0 másodperc alatt körözve, átlagos 0,74 g-os markolattal. Az automatikus Elantra N 24,9-ben csinálta 0,75-nél. A közúti teszt szerkesztője, Chris Walton észrevette, hogy az oldalsó tapadás minden ölben leesett, és a semlegesség utat enged az aluljárónak. Tetszett neki a felfüggesztés és a kormányrendszerek finomhangolásának képessége, és kihasználta az Elantra fordulatszám-megfelelőségi funkcióját, amely automatikusan a motort a megfelelő sebességre fordítja a váltáshoz. „Soha nem hagytam ki egy ütést” – mondta Walton a rendszerről.
Összegezve, minden úgy ment, ahogy vártuk; a bot lassabb, ami továbbra is furcsa koncepció azok számára, akik elég idősek ahhoz, hogy emlékezzenek a zárolási nyomaték-átalakítók előtti napokra. ( „Ekkor voltak a slushboxok slushboxok, fiam!” ) És bár a bot nem halad meg olyan gyorsan, ez még mindig szórakozás; Emlékezz rá a kézi sebességváltó Elantra egy nemrégiben elvégzett összehasonlító teszt során legyőzte a Civic Si, WRX, GR86 és GTI-t. Érdemes-e feladni az extra pedálos fellépést?
Ami a kézi sebességváltókat illeti, a Hyundai Elantra N nagyon jó. A tengelykapcsolót könnyen pontosan modulálni lehet (, amint azt a ) indítási technikánk és a rövid dobásváltó is megjegyzi, ha nem egészen Honda-esque, érzése és pontossága szempontjából, továbbra is nagyszerű sebességváltót tesz lehetővé. Az Elantra N vásárlóinak kell eldöntenie, hogy érdemes-e ezt az első osztályú kézi élményt csaknem egy másodperccel feladni a 0-60 teljesítményből. Mindkét adatátvitel tesztelése után nem gondoljuk, hogy rossz választás van.
Előnyök:
- Könnyen modulált tengelykapcsoló és rövid, pontos váltó
- A Rev illesztés mód jól működik
- Több beállítás a kormányzáshoz, a felfüggesztéshez és a motorhoz
Hátrányok:
- A kéziváltós autó nem kapja meg a 10 lóerős NGS boost módot
- Kemény út és nehéz kormányzás teljes N módban
- Félénk külső stílus
motortrend.com/google fordító