Csomós Mixiék a Diósgyőr ralin teszteltek az Eb-futamra készülve
A Teszt értékelés első helyén végzett Csomós Miklós és Bán Viktor Skoda Fabia Rally2 evóval a Diósgyőr Ralin. A Hungarian Motorsport Academy párosa számára azonban az eredménynél sokkal fontosabb volt, hogy egy héttel a magyar Európa-bajnoki futam, a Rally Hungary előtt éles körülmények között tudtak bemelegíteni és tesztelni.
Egy héttel a Rally Hungary előtt rendezték az ORB2-es és ORB3-as bajnoki futamot, a Diósgyőr Rallyt, amely egyben a nagy múltú sportegyesület, a DVTK egyik legnagyobb lépése volt a magyar rallysport felé. Bár az ORB1-es versenyzők ezúttal nem szerezhettek bajnoki pontot, tesztelés céljából rajthoz állhattak a versenyen. Ezt a lehetőséget használta ki Csomós Mixi és Bán Viktor is.
„Nagyon örültünk neki, hogy egy héttel a Rally Hungary előtt éles körülmények között készülhettünk és hidegebb időjárás mellett tudtunk gumit és beállítást tesztelni – mondta Csomós Mixi.
Azt már a Diósgyőr Rally előtt is elmondtam, milyen sokat számít, ha a verseny előtt egy héttel autóba tudsz ülni. Most ezt számszerűsíteni is tudom: teszt nélkül álltunk rajthoz és egy kör kellett ahhoz, hogy belerázódjunk. A 15 kilométeres Mályinkán tíz, a 7 kilométeres Bükkszentlászlón pedig négy másodpercet gyorsultunk a második körre.
Szerdán még tervezünk egy 60 kilométeres tesztet, úgyhogy a Rally Hungaryn szinte egy teljes ORB1-es futam tapasztalatával állunk rajthoz, így már az első méterektől kezdve a legjobb formánkat tudjuk hozni.
A felkészülés mellett örültem annak is, hogy újra versenyezhettünk ezeken a klasszikus pályákon, és remélem, hogy hamarosan az ORB1-es mezőny is visszatérhet ide. Nagyon kell a környéknek és a szurkolóknak is a Diósgyőr Rally, a DVTK stadion pedig méltó helyszíne volt a szervizparknak.“
Mixi mellett navigátora, Bán Viktor is elégedett volt:
„Jól éreztük magunkat, amit terveztünk, mindent ki tudtunk próbálni. Azt látom Mixin, hogy egyre kifinomultabban használja a gurítós stílust, hogy nem támadja meg a kanyarokat, hanem a kigyorsításra koncentrál. Ezzel egyre gyorsabbak vagyunk úgy, hogy közben egyre biztonságosabban is megyünk.
Minden a helyén van, ha ezt a tempót, lendületet tudjuk tartani, akkor a Rally Hungary is jó lesz.“