Befejeződött a Rimac Nevera intenzív törésteszt-programja
Négy év, több ezer digitális szimuláció és kilenc komplett jármű megsemmisítése után végre befejeződött a Rimac Nevera globális homologizációjának intenzív törésteszt-programja. Összességében a Rimac Nevera prototípusait 45 különálló fizikai ütközési tesztnek és még sok más statikus passzív biztonsági tesztnek vetették alá – mindez szükséges ahhoz, hogy a vásárlók szerte a világon biztonságosan megtapasztalhassák a Rimac következő generációs, teljesen elektromos hiperautóját az utakon.
Az utolsó próba, amelyre január végén került sor, a 32 km/órás sebességgel végrehajtott, lámpaoszlopos oldalütközést szimuláló, igényes oldalrúd teszt volt. Mivel nagyon kevés az autó karosszériája és alváza az oszlop és az utasok között, és nagyon kevés energiát nyel el az oszlop, ez az egyik legnehezebb teszt, aminek egy autót ki lehet vetni. A Nevera szerkezete olyan hatékonynak bizonyult az ütközési energia elosztásában, hogy az ütközési oldalon lévő ajtót a teszt után is ki lehetett nyitni. Ez a teszt volt az utolsó passzív biztonsági amerikai homologizációs teszt, míg az európai homologizációs tesztek 2021-ben fejeződtek be.
A Nevera passzív biztonságát a Rimac házon belüli csapata fejlesztette ki, kezdetben High-Performance Cluster számítógépeket használva, amelyek képesek szinte tökéletes részletességgel digitálisan szimulálni a törésteszt hatásait a Nevera minden egyes alkatrészére. Annak ellenére, hogy a fizikai törésteszt mindössze 80 ezredmásodpercet vesz igénybe – kevesebb mint egy szempillantás –, a teszt szimulációja 20 órányi feldolgozási időt vesz igénybe. Csak miután a mérnökök digitálisan elérték a kívánt eredményeket, állítják be a fizikai autókat, és vetik ki őket a „falnak”.
A Neverát a kezdetektől fogva rendkívül biztonságosnak tervezték, egy fejlett szénszálas monocoque köré építették, amely az első és a hátsó felfüggesztés között húzódik. Ennek eredményeként a Nevera a valaha készült legmerevebb szériaautó, torziós merevsége 70 000 Nm/fok – egy normál szuperautó 40 000 Nm/fok körüli lesz. A monocoque egy nagyon merev túlélőcella részét is képezi, amely baleset esetén segít eloszlatni az energiát az utasok körül. A Nevera teteje az autó súlyának több mint háromszorosának ellenáll.
A 2019 óta zajló törésteszt program során a Nevera prototípusait a legszélsőségesebb körülményeknek tették ki. A legutóbbi oldalrúd-teszt során az utas – egy 200 000 eurós ütközési próbabábu – akár 25 G oldalgyorsulást tapasztalt, de az 56 km/órás frontfali ütközési teszt során 41 G-nak tették ki. A legnagyobb ütközési sebességet, amelyet Nevera tapasztalt a folyamat során, az amerikai piacon 80 km/h-val teljesített hátsó törésteszten érte el. Ezenkívül a legutóbbi ütközési teszt azt eredményezte, hogy a próbabábu terhelése teljesen zöld volt, nagy különbséggel.
A Rimac átlátható volt a töréstesztek során, nyilvánosan megosztott mindent a korai anyagtesztektől, a prototípus-fejlesztésektől és a végső töréstesztektől kezdve. A média képviselőit is aktívan üdvözölték a Nevera létrehozásának teljes útja során, és páratlan betekintést nyújtanak az átalakuló, teljesen elektromos hiperautó fejlesztésébe az alapoktól kezdve.
Mate Rimac, a Rimac Group alapítója és vezérigazgatója a következőket mondta: „A Neverát úgy tervezték, hogy minden területen kimagasló legyen, minden alkatrészt alaposan átvizsgáltak és gondosan megterveztek a lehető legjobb teljesítmény érdekében. Immár négy éve ugyanazt a gondos figyelmet fordítjuk a részletekre a Nevera biztonságára, miközben a mérnökök fáradhatatlanul dolgoznak több ezer digitális szimuláción és prototípusok módosításán, hogy lássák munkájuk tönkretételét a töréstesztek során. Minden erőfeszítésük döntő fontosságú volt a Nevera fejlesztésében, és mivel ez a legutóbbi teszt lezárja a Nevera törésteszt-programját, amely közel visz ahhoz, hogy végre átadhassuk következő generációs, teljesen elektromos hiperautónkat első tulajdonosainak. szerte a világon.”
A Rimac Automobili által házon belül tervezett, tervezett és épített Nevera mindössze 150 darabra korlátozódik. A 120 kWh-s, 6960 cellás, 1914 LE-t és 2360 Nm nyomatékot produkáló akkumulátorának köszönhetően a Nevera 258 mph (412 km/h) végsebességet ér el, 1,85 másodperces 0-62 mph (100 km/h) sebességet és 0- 100 mérföld/óra (161 km/h) 4,3 másodperc. Függetlenül a világ leggyorsabban gyorsuló szériaautójaként igazolták.