Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az új SEAT Leon is ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP biztonsági teszten

A vadonatúj SEAT Leon ötcsillagos biztonsági besorolást kapott az Euro NCAP tesztelő szervezet részéről. Az eredmény a Leon fejlesztése során, a piac egyik legbiztonságosabb járművének létrehozása érdekében elvégzett munka bizonyítéka, főleg, hogy az Euro NCAP tesztelési módszerei 2020-ban még nagyobb kihívást jelentenek.

Az Euro NCAP 2020-as vizsgálati eljárásainak egyik legfontosabb változása a mozgó akadály bevezetése a mozgó autó frontális ütközési tesztjéhez, helyettesítve a mérsékelt eltolással, deformálódó akadály tesztet. A teszt segíti a szervezetet az autóban ülők védelmének értékelésében, de azt is, hogy az autók szerkezeti elemei miként járulnak hozzá az eredményhez.

Nem ez az egyetlen változás a tesztelési eljárásban. Az oldalsó ütközéseket frissítették az ütköztetett akadály sebességének és tömegének kiigazításával, növelve a vizsgálat súlyosságát. Az Euro NCAP pedig először értékeli a távoli oldalsó ütközésvédelmet, különös tekintettel a vezetővédelemre, valamint a vezető és az első ülés utasának lehetséges kölcsönhatására.

Az Euro NCAP további hangsúlyt fektetett a baleset-megelőzési és a járművezető-támogatási rendszerek legújabb generációjára, és új forgatókönyveket vezetett be az AEB (Autonomous Emergency Braking) technológia értékelésére, ideértve a ráfutásos helyzetek szimulációját és kereszteződésben történő kanyarodást. Van egy rendszer a járművezető állapotát figyelő rendszerek értékelésére, melyeket a vezető fáradtságának és figyelemelterelődésének észlelésére terveztek a Safety Assist értékelés részeként.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az új SEAT Leon különböző változataiban – az 5-ajtós és a Kombi karosszériatípusokban, a belső égésű motorokkal és a PHEV hajtásláncokkal – az Euro NCAP legmagasabb besorolását érte el, és azzal, hogy még az újragondolt és hihetetlenül nagy kihívást jelentő 2020-as biztonsági teszteken is kiválóan teljesített, tükrözi a biztonságra fektetett hangsúlyt, és nyitottságunkat a legújabb, akár aktív, akár passzív technológiák integrálására e cél elérése érdekében „– mondta Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

A biztonság a DNS része

A különböző érzékelők által szolgáltatott adatokra alapuló legújabb biztonsági rendszerek sora lehetővé teszi, hogy a vadonatúj SEAT Leon soha nem látott módon lássa az előttünk álló utat, és ami még fontosabb, alkalmazkodjon a változó vezetési szituációkhoz.

Az autonóm vészfékezés, a Holttér figyelő rendszer*, az Exist Assist*, a közlekedési táblákat felismerő rendszer*, a Traffic Jam Assist*, a Light Assist és a Pre-Crash Assist* rendszerek egységesen működnek, hogy védőhálót hozzanak létre a jármű körül és az utasok számára.

Például a Pre-Crash Assist rendszer mindössze 0,2 másodperc alatt reagál, ha észleli a balesetet – meghúzza a biztonsági öveket, aktiválja a vészvillogókat, felhúzza az ablakokat és bezárja a napfénytetőt – ez segít az utastér védelmében.

Hozzáadva ezekhez a hét légzsák integrációját, beleértve az új széria első-központi légzsákot, a Front Assist rendszert a gyalogosok, a kerékpárosok észlelésével, az Emergency Steering Assist (Vészhelyzeti Kormányzás aszisztens) rendszert és a Junction asszisztenst, a Sávtartó asszisztenst és a sürgősségi e-hívást, mindezektől válik a vadonatúj SEAT Leon az egyik legbiztonságosabb járművé, még akkor is, ha az Euro NCAP által alkalmazott új vizsgálati módszerekkel szembesül.

Az új széria első-központi légzsák megakadályozza a vezető és az első utas közötti lehetséges érintkezést például oldalsó ütközés esetén.

A járművek, a gyalogosok és a kerékpárosok észlelése mellett a Front Assist magában foglalja a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztenst és a Junction Assist-et is. A Front Assists-beavatkozása során, miután a vezető az első kormánymozdulatot végrehajtotta egy tárgy elkerülése érdekében, a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztens célzott kormányzási és fékezési beavatkozásokat hajt végre, hogy segítsen megtalálni az optimalizált kitérő pályát.

A számok igazolják az elméletet

A vadonatúj SEAT Leon belső égésű motorral szerelt és plug-in hibrid változatát is tesztelte az Euro NCAP, és minden területen magas pontszámokat értek el: felnőtt utas 92%, gyermek 88%, sebezhető közlekedő 71% és Safety Assist 80%.

Az Euro NCAP kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, és a 2020-as évre megjelent tesztek az eddigi legszigorúbbak és legátfogóbbak, és a SEAT eltökélt szándéka, hogy fejlessze járműveit, hogy a tesztek során továbbra is kiemelkedően teljesítsenek, válljanak azok bármennyire is szigorúvá.

* opcionális felszerelés.