Az új BMW X3 a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköröket futja
- A világszerte sikeres Sports Activity Vehicle új nemzedéke a futómű-technológia vezérlőrendszereinek és a fedélzeten dolgozó intelligens vezetést támogató rendszerek végső finomhangolását végzi
- A minden részletre kiterjedő tesztprogramnak a BMW Group Miramasban működő tesztközpontja ad otthont
- A fejlesztőmunka középpontjában a keresztdinamika, a kormányzási kényelem és a hosszabbra nyúló utazások során is kifogástalan menetkomfort áll
- A BMW hamisítatlanul precíz integrációs teljesítménye átfogó és magával ragadó ügyfélélményt garantál
Exkluzív BMW podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköröket futja, amelyek középpontjában a futómű-technológia vezérlőrendszereinek és a fedélzeten dolgozó intelligens vezetést támogató rendszerek végső finomhangolása áll. A prémium középkategória Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének negyedik nemzedéke néhány héten belül világpremierjét ünnepli, rendkívül hatékony belsőégésű erőforrásokkal és fejlett plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával. A finomhangolási folyamatok végére a bajor prémiummárka fejlesztő- és tesztmérnökei az új BMW X3 összes modellváltozatának rendkívüli vezethetőségét garantálják, függetlenül az adott modell hajtáslánc-technológiájától és saját tömegétől. Az új BMW X3 átfogó és magával ragadó ügyfélélményéhez az automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő rendszerek tökéletesen összehangolt funkcionalitása is hozzájárul.
Az új BMW X3 a sorozatgyártás felé vezető úton a havas és jeges téli teszteket, valamint az extrém hőségben végzett intenzív megmérettetéseket is sikerrel teljesítette, miközben terepjáró képességéről is tanúbizonyságot tett. Az SAV modell hétköznapi praktikusságát és megbízhatóságát nagyvárosi forgatagokban, országutakon, autópályákon és zárt versenypályákon is tesztelték, illetve finomhangolták a mérnökök.
Tökéletesen összehangolt rendszerek a BMW hamisítatlan vezetési élménye érdekében
Miramas változatos tesztpályáin a fejlesztőmérnökök az új BMW X3 által kínált vezetési élmény finomhangolását is végzik. A tesztközpontban a tempós oválpálya és az autópálya-gyűrű mellett szlalompálya, szerpentin és körpálya, valamint eltérő burkolatokkal ellátott terepfelületek és ügyességi pályák is találhatók, amelyek lehetővé teszik, hogy a mérnökök az új BMW X3 hossz- és oldalirányú gyorsulását, rugózását és lengéscsillapítását, kormányművének precizitását és fékezési viselkedését a legapróbb részletekig elemezzék és optimalizálják.
Az új BMW X3 menetdinamikájára és hatékonyságára az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és optimalizált aerodinamikai tulajdonságai is jótékony hatással vannak. 0,27-es légellenállási együtthatójával a modell új mércét állít fel szegmensében.
Elődmodelljéhez képest az új BMW X3 szélesebb nyomtávval, tovább optimalizált hátsó tengellyel és merevebb karosszériavázzal, illetve futómű-bekötési pontokkal érkezik meg az utakra. Az első és a hátsó tengely célzott kinematikai és elasztokinematikai fejlesztései, valamint az első kerekek 19 százalékkal megnövelt csapszegdőlései érezhetően jobb iránystabilitást eredményeznek. A kormányzás kényelmét még közvetlenebb kormánymű-áttétel fokozza, a részletes módosításokon átesett stabilizátorok pedig a menetkomfort csorbulása nélkül garantálnak minden korábbinál intenzívebb kanyardinamikát.
Az új BMW X3 opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív futómű is megtalálható, amelyet a Miramasban végzett menetdinamikai tesztek során ugyancsak tökéletesre hangolnak a mérnökök és amely a My Modes vezetési üzemmódok részeként kétféle beállítási lehetőséget kínál. Az SAV modell új generációja alapfelszereltségként kapja meg a BMW integrált keresztdinamika-menedzsmentjének legkorszerűbb verzióját (BMW Lateral Dynamics Management), amely minden pillanatban az adott vezetési szituáció követelményei szerint garantálja a szükséges kormányzási nyomatékok, a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és a BMW Performance Control teljesítményvezérlő funkció gördülésinyomaték-elosztásának precíz vezérlését.
A BMW egyedülálló járműfejlesztési szaktudásának köszönhetően az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrész, illetve rendszer tökéletes összhangban dolgozik együtt. A végeredmény olyan hamisítatlan vezetési élmény, amely a BMW SAV modellek sajátosságaként kínálja fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek a sportautósan precíz, a rendíthetetlenül magabiztos és a páratlanul sokoldalú irányítás egységét.
Az automatizált járművezetést a BMW hamisítatlanul precíz integrációs teljesítménye optimalizálja tovább
Az új BMW X3 fedélzetén a BMW 9.0 operációs rendszer alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia dolgozik, jövőbe mutató BMW iDrive vezérlőtárcsával és az automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő rendszerek minden korábbinál átfogóbb tárházával. A nóvum már alapfelszereltségként is maradéktalanul megfelel a Euro NCAP legmagasabb fokú biztonsági követelményeinek. Az intelligens vezetést támogató rendszerek versenytársakhoz képest kiváltképp érzékeny fékezési és kormányzási beavatkozásai ékes példaként szolgálnak a BMW menetdinamikai fejlesztések terén elért integrációs teljesítményére. A technológia minden vezetési szituációban harmonikus interakciót kínál a vezető és az autó között.
Az intelligens vezetést támogató rendszerek kimagasló funkcionalitásának alapja a legmodernebb szenzor-, szoftver-, processzor- és hálózati technológia egysége. Az új BMW X3 fedélzetén az aktív sávváltó asszisztens (Active Lane Change Assistant) és a manőverasszisztens (Manoeuvre Assistant) is megtalálható, amely lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei az autón kívül állva, okostelefonjukon keresztül vezéreljék végig az autó parkolási manővereit.