Az új 2-es már a menetdinamikai teszteket futja
BMW M modell a portfólió csúcsán
Az új BMW 2-es Coupé menetdinamikára való maximális összpontosítását leginkább a portfólió csúcsán trónoló BMW M modell testesíti meg. A BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 186 gramm / km; előzetes értékek a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint) motorházteteje alatt egy rendkívül erős soros hathengeres erőforrás dolgozik, BMW TwinPower Turbo technológiával. A benzinmotor – amelynek rendszerreakciója azonnal, végtelen vehemenciával érződik – 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményét egy nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművéhez. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint kínálja fel a hátsókerék-meghajtású BMW modellek által fémjelzett vezetési élményt, minden pillanatban tökéletesen alkalmazkodva az útviszonyokhoz és az időjárási körülményekhez.
A Nürburgringen elvégzett menetdinamikai tesztek arra is kiváló lehetőséget teremtettek, hogy a mérnökök a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és az osztóműbe épített a BMW M sport differenciálmű együttműködését finomhangolják. A sport differenciálmű a benne dolgozó elektromos motornak köszönhetően 0 és 100 százalék között képes változtatni záró funkcióját, az új BMW 2-es Coupé kerekei így minden ívet a lehető legoptimálisabb tapadással, stabilitással és kanyarsebességgel tudnak bevenni. A motorból érkező erő hátsó kerekek közötti elosztás-arányának folyamatos változtathatóságával jelentősen nagyobb oldalirányú gyorsulás, kanyarból kifelé pedig érezhetően dinamikusabb tempó érhető el.
Az új BMW 2-es Coupé járműkoncepcióját kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint álmodták meg
Függetlenül az erőforrástól, a karosszériaváz kimagasló torziós merevségéből az új BMW 2-es Coupé összes modellváltozata menetdinamikai előnyt kovácsol. A tervezők az elődmodellhez képest mintegy 12 százalékkal nagyobb torziós merevséget értek el, például a jármű hátsó részének menetdinamikai bekötéseinél, amelyek az új BMW 2-es Coupé kivételes agilitásához is nagymértékben hozzájárulnak. Ráadásul a járműkoncepció, amelyet a mérnökök kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint álmodtak meg, mindkét tengelyen jóval szélesebb nyomtávokat is kínál. A sportosan vett kanyarokban utóbbiak jelentősen csökkentik a modell billenési szögét és az egyes kerekek terhelését.
Az új BMW 2-es Coupé összes modellváltozata alapfelszereltségként kapja meg az erőhatás-függő lengéscsillapítókat, amelyek érezhetően optimalizálják a sportosság és a menetkomfort közötti egyensúlyt. Az erőhatás-függő lengéscsillapítók finoman egyenlítik ki az úttest egyenetlenségeit, miközben a karosszériarezgéseket ellensúlyozva fokozzák az utazás kényelmét. A nagyobb úthibák következtében fellépő karosszériamozgásokat a technológia arányosan nagyobb lengéscsillapító-beavatkozásokkal kompenzálja. Az új BMW 2-es Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív BMW M futómű is megrendelhető, amelynek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói a sportos és a kényelemre hangolt vezetés újabb dimenzióját váltják valóra.
Mérnökien precíz irányíthatóság, optimalizált aerodinamikai tulajdonságok
A bajor prémiumgyártó ügyfelei még a legdinamikusabb vezetési szituációk közepette is tökéletesen irányításuk alatt tarthatják az új BMW 2-es Coupé-t. Az erőteljes és pontosan adagolható fékrendszer mellett a kétajtós modell irányítását mérnökien precíz kormánymű is segíti, amelyhez az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, a kormánymű típus-specifikus kialakítása és az első kerékfelfüggesztések kivételesen feszes bekötései is hozzájárulnak. Az új BMW 2-es Coupé-hoz opcionális extrafelszereltségként a változó áttételű kormánymű is megrendelhető, amely kanyarodás közben még precízebb irányíthatóságot, parkolás és manőverezés közben pedig még könnyebb kormánymozdulatokat kínál.
Az új BMW 2-es Coupé karosszériája nem csupán a márka modern, letisztult és minimalista formanyelvét élteti, de olyan, első ránézésre alig, a Nürburgring nagysebességű tesztkörein azonban azonnal észrevehető módosításokat is tartogat, amelyek nagymértékben fokozzák az újdonság, és kiváltképp az új BMW M modell aerodinamikai adottságait. Típus-specifikus első koptatók és légterelő lapok, légbevezető és légkivezető nyílások, üzemanyagtartály- és hátsótengely-borítások, a kerekek mögött pedig aerodinamikailag optimalizált felfüggesztések és merevítések garantálják, hogy az új BMW 2-es Coupé első tengelyére 50 százalékkal alacsonyabb felhajtóerő hat, mint közvetlen elődmodellje esetében.