A tesztek után bemutatták az új Skoda Fabia RS Rally2 versenyautót
A Skoda egy kiterjedt fejlesztési időszakot követően teljes egészében bemutatta a Fabia Rally2 új generációját. A tavaly debütált szupermini negyedik generációjára épülő rallyautó masszív aero csomaggal, kezelési és biztonsági fejlesztésekkel, valamint új fejlesztésű motorral érkezik. Sajnos a homologizációs különlegesség már kimaradt, ezért ne számítsunk arra, hogy a Fabia egyik hot hatch változata sem vetekszik a Toyota GR Yaris-szal.
A külsőtől kezdve az új rallyautó erősebbnek tűnik, mint bármelyik korábbi Fabia – talán az első generációs Fabia WRC kivételével. A közúti Fabiához képest a változások között szerepel a széles első és hátsó sárvédők, a mélyebb első lökhárító osztóval, a szellőzős motorháztető, a tetőlapát, az új oldalszoknyák, az újratervezett hátsó lökhárító és a masszív hátsó légterelő. A lámpák LED technológiával rendelkeznek, míg a fekete hűtőrácson és a csomagtérajtón egy pár vRS jelvény található.
A Hyper Green külső árnyalat a teljesen elektromos Enyaq Coupé iV vRS-re emlékeztet, és remekül néz ki a fekete kerekekkel és díszítéssel. A képen látható jármű a tetszetősebb aszfaltkonfigurációban, a többküllős, 18 colos kerekekkel széles abroncsokkal van ellátva, a murvás 15 colos kerekek vagy a hóra és jégre szánt vékonyabb szöges abroncsok helyett.
HALLGASSD MEG PODCASTJAINKAT IS! >>>
A szupermini szegmensben a legaerodinamikusabb szériamodell karcsú karosszériáján végzett kiterjedt aeromódosításoknak köszönhetően az új Skoda Fabia Rally2 csaknem kétszeres leszorítóerőt produkál elődjéhez képest. A Skoda azt állítja, hogy nem tartalmaztak aktív aerodinamikát, például a szériamodell aktív lamellákat, mivel ezt a Rally2 szabályzata nem teszi lehetővé.
A motorháztető alatt egy új turbófeltöltős, 1,6 literes négyhengeres motor található, amely a Skoda RS sorozatgyártású modelljeiből származó nagyobb 2,0 TSI-n alapul. A malom 289 LE (214 kW / 291 LE) és 430 Nm (317 lb-ft) nyomatékot ad le. Az erőt szekvenciális ötfokozatú váltón keresztül, mechanikus első és hátsó differenciálmű segítségével továbbítja mind a négy kerékhez (a Rally2 sorozatban nem megengedett a középső differenciálmű). A Skoda nem közölte a gyorsulási adatokat, de a végsebesség 200 km/h-ra (124 mph) van korlátozva a rövid áttétel miatt. A motor fenntartható benzint használ az FIA Rally World Championship (WRC) előírásainak megfelelően, a bioüzemanyag népszerűsítése céljából.
A felfüggesztés MacPherson rugóstagokkal rendelkezik, amelyek hosszabb futásúttal és optimalizált beállítással rendelkeznek az egyes rallye szakaszokhoz. A fékbeállítás a terepviszonyoktól függően is eltérő, a belső szellőzésű féktárcsák elöl 355 mm (14 hüvelyk), aszfalton 300 mm (11,8 hüvelyk), kavicson pedig körös-körül 300 mm (11,8 hüvelyk) átmérőjűek.
Az utastérben hatpontos hevederekkel és fej-nyak támasztórendszerrel felszerelt versenykanalakat találunk. A sofőr most egy új, érintőképernyős központi vezérlőpulthoz férhet hozzá, míg számos funkciót a kormányon lévő gombokkal érhet el, köztük a start/stop funkciót is.
A polikarbonát oldalsó ablakok könnyen eltávolíthatók baleset esetén, míg az automatikus tűzoltó rendszer gondoskodik a vezető és a társvezető védelméről. Találunk továbbá egy új, FIA által jóváhagyott, nagy szilárdságú króm-molibdén acélból készült bukóketrecet is, amely a testre szabott alváz szerves része, ami jelentősen megnöveli a torziós merevséget. Végül a Skoda mérnökei egy újfajta oldalütközés elleni védelmet adtak hozzá szénszálból, kevlárból és energiaelnyelő habból.
A Skoda Fabia Rally2 a következő szezonban magáncsapatokkal versenyez olyanokkal, mint a Hyundai i20 Rally2, a Citroën C3 Rally2 és a Ford Fiesta Rally2. Amint azt korábban említettük, a Skoda nem szívesen vezeti be a Fabia hot hatch vRS-változatát, így a 148 LE (110 kW / 150 LE) teljesítményű 1,5 TSI motorral szerelt Fabia Monte Carlo marad a kínálat élén.
Az FIA Homologizáció várható dátuma: 2022. augusztus 1.