A tanulás módszertanát lehet online tesztelni

A tanulás módszertanáról készítettek magyar nyelvű online kurzust a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) oktatói a Coursera képzési portálon – tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága azt MTI-t.

    A közlemény szerint a Coursera a világ több mint száznyolcvan felsőoktatási intézményével működik együtt, több mint négyezer online egyetemi kurzust kínál. Az SZTE közreműködésével először érhető el teljesen magyar nyelvű tananyag portálon.


    A SZTE az első magyar egyetem, amely együttműködik a 40 millió követőt magáénak tudó coursera.org online képzési portállal. Elsőként az egyik legnépszerűbb, eddig 1,8 millió hallgatót vonzó A tanulás tanulása című kurzust (coursera.org/learn/a-tanulas-tanulasa) fordították magyarra az egyetem oktatáselméleti szakembereinek közreműködésével.


    Szakál Péter oktatási igazgató kifejtette, azért ezzel az anyaggal kezdték a munkát, mert az évek óta végzett kompetencia felméréseikből kiderült, hogy a jelentkező diákok nagy része nem a felsőoktatásban leghasznosabb tanulási stratégiákat alkalmazza. A szegedi hallgatóknak már eddig is volt lehetőségük tanulásmódszertani tréningeken részt venni, az online kurzus ezt a lehetőséget bővíti, egészíti ki.


    A kurzust mindenki ingyenesen végezheti el, az egyetemisták mellett középiskolásoknak és felnőtteknek is ajánlott. Az online tananyag a tanulás módszertanáról szól, gyakorlati tanácsokat ad többek között a halogatás elkerülésével és a vizsgákra való felkészüléssel kapcsolatban. Az SZTE munkatársainak köszönhetően a teljes tananyag és az önellenőrző tesztek is elérhetőek magyarul.


    Az SZTE évek óta végez kompetenciamérést az elsőévesek körében. Ez kiterjedt a felsőoktatási tanulmányokhoz nélkülözhetetlen szövegértés, matematikai gondolkodás, általános problémamegoldó képesség mellett a tanulási stratégiák, módszerek és attitűdök vizsgálatára is. A tesztek kitöltése után a hallgatók azonnal információt kapnak arról, milyen eredményt értek el. Az összegző, személyre szabott, objektív viszonyítási pontokkal és fejlesztési javaslatokkal ellátott visszacsatolást az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport küldi el a résztvevőknek – áll a közleményben.