Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A T-ROC a legtisztább benzines autó

A VOLKSWAGEN T-ROC BIZONYULT A LEGTISZTÁBB BENZINES AUTÓNAK A TESZTEK SORÁN

A Green NCAP közzé tette a következő hat autó értékelését: az új Nissan Ariya és Renault Austral, a Volkswagen T-Roc, a Volvo XC40, a Ford Fiesta és az új Hyundai STARIA. A Green NCAP által eddig vizsgált benzin- és dízelüzemű autók közül a tesztek során a Volkswagen T-Roc érte el a legmagasabb pontszámot a Tiszta Levegő Indexen. A közzétett eredmények között szerepelnek a népszerű középkategóriás SUV-ok, valamint a továbbra is keresett Ford Fiesta és egy többfunkciós kisbusz, az új Hyundai STARIA is. Az elektromos Nissan Ariya a magas töltési hatékonyságával tűnik ki.

Az Ariya az elektromos autók következő generációját képviseli gyártója, a Nissan számára. A két tonnás jármű nagyméretű akkumulátora több mint 500 km megtételét teszi lehetővé, bár a hatótávolság hideg időben (-7°C) és autópályán jelentősen, 300 km-re csökken. A Green NCAP határozottan arra ösztönzi a gyártókat, hogy a töltési folyamat során legyenek hatékonyabbak, hogy minél több teljesmértékben felhasználható energia maradjon meg. Az Ariya esetében a Nissan olyan járművet kínál, amely sikeresen teljesít ebben a tekintetben. A Nissan Ariya magabiztosan ért el 96%-os átlagpontszámot és 5 zöld csillagot.

„A Nissan Ariya 91,6%-os hálózat-akkumulátor-kimenet hatékonyságot ért el, ami a Green NCAP által eddig mért legmagasabb érték. Ez azért fontos, mert csökkenti az energiaveszteséget és a fogyasztók költségeit.” – Dr. Aleksandar Damyanov, a Green NCAP műszaki vezetője.

A Renault Austral E-Tech Full 200 egy 1.600 kg tömegű SUV. A 400 V-os hibrid rendszer növeli az energiahatékonyságot, elsősorban az autópályán használatos sebesség alatti teszteken. A Renault Austral-nak előnyére válik a teljesen hibrid hajtáslánc, amely viszonylag nagy mérete ellenére érezhetően csökkenti a fogyasztást városi és vidéki körülmények között egyaránt. A szennyezőanyag-kibocsátás is erőteljesen szabályozott, de a hidegindítási körülmények kihívásainak leküzdése érdekében tett további erőfeszítések még magasabb pontszámot eredményeznének a Tiszta Levegő Indexen. A kedvező üzemanyag-fogyasztási adatainak köszönhetően a jármű jobb eredményt ért el, mint más hasonló méretű, nem hibrid SUV-ok az Üvegházhatású Gázok Index tekintetében. 52%-os átlagpontszámmal az Austral megérdemelten kapta meg a 3 zöld csillagos minősítést.

A Green NCAP tesztelt két már bevált SUV-t is: a Volkswagen T-Roc-ot és a Volvo XC40-et. A tesztelt T-Roc egy kompakt SUV, a legújabb 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotorral. A benzinüzemű autók általában magasabb CO2-kibocsátással rendelkeznek, és ez korlátozza a teljesítményüket az Üvegházhatású Gázok Indexen. Pozitívum, hogy ez a jármű lenyűgözően kezeli a károsanyag kibocsátást, amivel 10-ből elismerésre méltó 7,7 pontot szerzett a Tiszta Levegő Indexen, ami a Green NCAP tesztek során elért legjobb eredmény egy belsőégésű motorral felszerelt autó esetében. Azonban az Energiahatékonysági Index tesztek során mért viszonylag magas üzemanyag-fogyasztási értékei miatt a T-Roc lemaradt a 3 csillagos értékelésről, 49%-os átlagpontszámmal és 2,5 zöld csillaggal végzett.

A Volvo XC40 egy 48 V-os lágy-hibrid SUV, amely 2 literes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotorral van felszerelve. Az autónak jelentős az üvegházhatású gázkibocsátása, aminek következtében alacsony az Üvegházhatású Gázok Indexe, ezért a 10-ből csak 2,3 pontot kapott. Nem segített továbbá a viszonylag nehéz SUV-nak a lágy-hibrid rendszer abban, hogy az Energiahatékonysági Indexen 4 pontnál többet érjen el. A 41%-os átlagpontszámmal a Volvo XC40 B3 2,5 zöld csillagot kapott.

Dr. Aleksandar Damyanov, a Green NCAP műszaki vezetője szerint „A Volkswagen T-Roc lenyűgöző eredményei bizonyítják, hogy a szennyezőanyag-kibocsátás még a hagyományos autókban is hatékonyan minimalizálható. Összességében a Nissan Ariya, a Renault Austral és a Volkswagen T-Roc eredményei példát mutatnak a technológiai fejlődés minden területén, amely a fogyasztók és a környezet érdekét is szolgálja.”

A Ford bejelentette, hogy a vállalat 2023 júniusától nem gyártja tovább a Fiestát, mégis népszerű és elterjedt autó marad az utakon. A Green NCAP az ST-Line Vignale 1,0 literes benzines változatot tesztelte 7 fokozatú automata váltóval és 48 V-os lágy-hibrid meghajtással. A kiválasztott hajtáslánc-konfiguráció egy hagyományos benzinmotoros autóhoz képest dicséretes energiahatékonysági teljesítményt nyújtott, de egyes tesztek érezhető kihívást jelentettek a járműnek a szennyezőanyag-kibocsátás szabályozása terén, ami nehéz országúti körülmények között vesztett a robusztusságából. Összességében a Fiesta jól teljesített, de miután középszerű eredményt nyújtott a Tiszta Levegő Indexen csak 42%-os átlagpontszámot és 2,5 zöld csillagot kapott.

A Hyundai STARIA egy nagy és nehéz, 7 üléses furgon, amelynek tömege 2,4 tonna. Futurisztikus kinézete ellenére a járművet egy 2,2 literes dízelmotor hajtja, és ez, a tömegével és méretével párosulva rossz értékeket eredményezett a Green NCAP Energiahatékonysági és Üvegházhatású Gázok Indexén. A STARIA-ból hiányzik a hatékony kipufogógáz utánkezelés is, ami javíthatott volna az értékelésén. A Hyundai STARIA 19%-os átlagpontszámmal csak 1 zöld csillagot kapott.

A Green NCAP ennek a kiadásnak a részeként kiszámította a tesztelt járművek életciklus-értékelésének (LCA) értékeit is. Ezek a számítások és a hozzájuk tartozó LCA adatlapok megtalálhatók ezen a linken: https://www.greenncap.com/european-lca-results/.

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.greenncap.com weboldalra. 

autoklub.hu