Remekül sikerült a Rivian R1T elektromos kisteherautó IIHS töréstesztje
A Rivian R1T elnyerte az IIHS Top Safety Pick+ díját
Az R1T pickup a Rivian első járműve, és ezzel érdemelte ki a cég első Top Safety Pick+ díját. Az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) nyilvánosságra hozta a jármű töréstesztjének eredményeit, és megállapította, hogy az összességében kiváló pontszámokat ér el.
Mind a vezető, mind az utas oldalán végzett kis átfedéses töréstesztek tekintetében a teherautó a legmagasabb „Jó” minősítést kapja. Ez a mérsékelt átfedéses ütközések, oldalütközések, tetőszilárdság és fejtámlák tesztjeinél is így működik.
Fényszórói szintén „Jó” besorolást kapnak (a kisteherautók körében ez nem adottság), míg az első ütközésgátló rendszere „Kitűnő” (a lehető legmagasabb eredmény ebben a kategóriában) a járművek és a gyalogosok számára egyaránt. Még a biztonsági övek és a gyermekülések reteszelőrendszerének egyszerű használata is „Jó” minősítést kapott.
Valójában „Jó” besorolást kap az összes ütközési alkalmassági és ütközéskerülési kategóriában, és egy kivételével mind a 40 alkategóriában is. Az egyetlen „Elfogadható” minősítést (a lehetséges második legjobb eredményt) a „hátsó utasfejvédelem” kapja oldalsó ütközéskor.
Az, hogy a Rivian R1T mind a hat ütközési alkalmassági értékelésben „Jó” minősítést kapott, valamint az ütközésmegelőzési technológiáiért kiváló minősítést kapott, amellett, hogy alapfelszereltségként „Jó” fényszórókat kapott, azt jelenti, hogy az IIHS lehető legmagasabb díját kapja. „A legjobb biztonsági választás+.”
Az akár 180 kWh-s akkumulátorral felszerelve a Rivian R1T akár 643 km-t is megtehet töltéssel. Az akár három motor használatának köszönhetően eközben mindössze három másodperc alatt 96 km/h-ra gyorsul.
Sajnos ez a minőség nem jött be gyorsan. Bár a Rivian idén ősszel azt mondta, hogy 2022-ben 25 000 járművet kíván szállítani, bevezetését késések és nehézségek jellemezték, mivel megbirkózott a termelés felpörgetéséből fakadó kihívásokkal.