A rendszeres váltóhibák ellenére is megpróbálja sűríteni a tram-train tesztjáratokat a MÁV
Január 10-étől hétköznaponként a hivatásforgalom szempontjából fontos reggeli és délutáni időszakokban 7 plusz járattal bővül a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train menetrendje. A járatok április 15-ig ingyenesen vehetők igénybe.
A tram-train szerelvények utasforgalmi próbaüzemben az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően, a szükséges engedélyek birtokában 2021. november 29-én megkezdték a menetrendszerinti közlekedést. A vasútvillamos nagy népszerűségnek örvend a térségben munkanapokon és hétvégén egyaránt, egyre több utas választja a vasútvillamost Hódmezővásárhely és Szeged között. Az ünnepek alatt is sokszor 100%-os kihasználtsággal közlekedtek a tram-train járatok, amelyeket április 15-ig minden utas ingyenesen vehet igénybe. Sok család kelt útra az új járművekkel a téli szünetben csak azért, hogy kicsik és nagyok egyaránt kipróbálják az új közlekedési formát. Kedvelik a vasútvillamosokat a kerékpáros utasok is, hiszen az alacsonypadlós járművekre kényelmes a felszállás a biciklikkel is.
A vasútvillamos november 29. óta óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között. A rókusi telephelyre tartó éjszakai járat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-tól 0:38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0:55-kor érkezik Szeged, Rókus vasútállomásra.2022. január 10-től munkanapokon, csúcsidőben reggel és délután 7 plusz járattal sűrítik a menetrendet, azon kívül az eddig megszokottak szerint óránként követik egymást a szerelvények. Az új járatok Hódmezővásárhelyről 6:46-kor, 15:08-kor, 17:08-kor és 19:08-kor, Szegedről 14:01-kor, 16:01-kor, 18:01-kor indulnak. Munkanapokon további új betétjárat indul Szeged vasútállomásról 7:46-kor és 20:01-kor Rókus vasútállomásra, Rókusról pedig 13:42-kor Szeged vasútállomásra, így a városi szakaszon is egyre többen választhatják a kényelmes új járműveket a villamosok mellett. Csütörtök éjszakától vasárnap hajnalig pedig éjszaka is óránként közlekednek a járatok a két város között, ezzel segítve a hétvégi kikapcsolódásból való biztonságos hazautazást.
A végleges menetrend kialakítása folyamatos vizsgálat alatt áll, amelyben a szakemberek figyelembe veszik az utasforgalmi próbaüzem tapasztalatait és az utasok észrevételeit is.
Az utasforgalmi próbaüzem időszaka alatt a Stadler Rail Valencia képviselőinek irányításával végzik a MÁV-START szakemberei a tram-train járművek karbantartását. A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák. Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi.
A tram-train járművek 31,9 km hosszú útjuk során Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekednek Szeged vasútállomástól Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon haladnak tovább Hódmezővásárhely irányába. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letérnek a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül érik el a hódmezővásárhelyi nagyállomást.Hódmezővásárhelyen a közúton közlekedők számára újdonság, hogy a körforgalmakban már vasútvillamos is jár. Fontos, hogy a KRESZ szerint mindig meg kell adni az elsőbbséget a kötöttpályás járműveknek ezekben a kereszteződésekben, ne megszokásból, a kellő körültekintés nélkül hajtsanak be a körforgalmakba.