A Mercedes teszteli a hidrogénüzemű Unimog fűnyírót
A prototípust hidrogén égésű motorral szerelték fel, amely körülbelül 290 lóerőt ad le
Az elektromos forradalom már zajlik, de néhány vállalat még nem mondott le a hidrogénről. A Daimler Truck is köztük van, és egy környezetbarát Unimogon dolgoznak.
A prototípus egy Unimog U 430 munkaeszköz-tartón alapul, és nem az Ön tipikus FCV-je. Ehelyett egy „speciálisan átalakított” motorral rendelkezik, amely hidrogénnel működik.
A vállalat nem tért ki sok részletre, de elmondta, hogy a motor körülbelül 290 LE (216 kW / 294 LE) és 737 lb-ft (1000 Nm) nyomatékot ad le. Négy nagynyomású tárolótartály táplálja, amelyek a fülke mögött találhatók, és körülbelül 14 kg hidrogént tárolnak. Ez láthatóan nem túl sok, mint ahogy a Daimler Truck szerint „a mérnökök célja, hogy növeljék a mennyiséget, hogy egy rendes munkanapot ki lehessen elégíteni” a fejlesztés következő szakaszában.
A motor „szembetűnően halkabb, mint a dízel megfelelője”, és „vizet termel, amely gőz formájában távozik a kipufogórendszeren keresztül”.
A prototípus két fűnyírófejet is tartalmaz, és nemrégiben tesztelték a Bayreuth és Bamberg közötti, leállított autópálya-szakaszon. Ez alacsony hőmérsékletnek, változatos domborzatnak és egy nyilvános benzinkúton történő tankolásnak tette ki a járművet.
A teszt ellenére a cég az elektromos és hidrogénüzemű üzemanyagcellákra összpontosít. Megjegyezték azonban, hogy a hidrogénégetés egy másik lehetőség a termékcsalád „dekarbonizálására”, mivel a WaVe projekt kezdeti eredményei azt mutatták, hogy „a hidrogénégésű motor ésszerű, kiegészítő megoldás lehet speciális alkalmazásokhoz”.
A Mercedes-Benz Special Trucks főnöke, Franziska Cusumano elmondta, hogy két év után „nagyon elégedettek a tesztjármű jelenlegi fejlesztési állapotával”. Hozzátette: „Az Autobahn GmbH felsőfrankföldi munkatársaival végzett tesztek különösen értékesek számunkra, mert itt fontos visszajelzéseket gyűjthetünk a gyakorlati alkalmazásból a további fejlesztési munkákhoz.”