A lézeres távérzékelőknél olcsóbb kamerákkal teszteli önvezető technológiát a Toyota
A japán gyártó intelligens mobilitásra és önvezető technológiákra specializálódott leányvállalata, a Woven Planet követi a Tesla példáját abban, hogy olcsón beszerezhető kamerákkal próbálja továbbfejleszteni az önvezető technológiáját, a két vállalat megközelítése azonban más.
A Reuters számolt be arról, hogy a Toyotához tartozó Woven Planet vezetői a pusztán kamerákkal történő adatgyűjtést és az önvezető rendszer ezen adatokkal történő hatékony betanítását komoly áttörésnek tartják, amely reményeik szerint segít csökkenteni a költségeket és szélesebb körben elterjeszteni az autonóm vezetés technológiáját.
Kritikus fontosságú egy robusztus és stabil önvezető autórendszer kifejlesztéséhez a különféle vezetési adatok nagy mennyiségben történő összegyűjtése, amihez hatalmas autóflotta szükséges. Ez azonban igen költséges, pláne akkor, ha a tesztelésre használt autonóm járműveket csak drága érzékelőkkel szerelik fel. Ezért fordult a Woven Planet érdeklődése a kamerák felé, amelyek 90 százalékkal olcsóbbak, mint a lézeres távérzékelő eszközök, a lidarok.
„Sok adatra van szükségünk. Nem elég, ha csak egy kis mennyiségünk van, amelyet egy kis létszámú, nagyon drága autókból álló önvezető flottával gyűjtünk össze” – mondta Michael Benisch, a Woven Planet műszaki részlegének alelnöke a Reutersnek adott interjújában. „Inkább azt próbáljuk demonstrálni, hogy ki tudjuk használni azt az előnyt, amely a Toyotával, mint a világ legnagyobb autógyártóval a rendelkezésünkre áll. Ez pedig nem más, mint a hatalmas adathalmazhoz való hozzáférés, persze sokkal alacsonyabb pontossággal” – folytatta Benisch, aki korábban a Toyota által tavaly megvásárolt Lyft vállalat önvezető részlegének volt a műszaki igazgatója.