Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Bugatti Bolide így viselkedett a nagysebességű tesztek során

A Bugatti egy klassz videót tett közzé a Bolide teszteléséről egy légibázison, amint a csak pályán futó hiperautó a fejlesztés utolsó szakaszába lép, mielőtt 2024-ben megkezdődnének az első vevői szállítások. Az autógyár néhány remek részletet is közzétett a Bolide extrém aerodinamikájáról.

A Bugatti Bolide-ot koncepció formájában eredetileg 2020 októberében mutatták be, de a szériaváltozatot 2023 áprilisában mutatták be. Ez alatt az időszak alatt a Bugatti mérnökei számtalan szimulált körben tesztelték a Bolide-ot a „világ legelismertebb versenypályáin” a finomhangolás érdekében. tervezése és beállítása. A végső finomítás azonban a való világban befejeződik egy „intenzív motorsport-központú tesztelési program” részeként.

A Bolide őrült aerodinamikája lehetővé teszi, hogy akár közel 3 tonna leszorítóerőt produkáljon, így a pályához ragasztva marad.

A csak lánctalpas Bugatti első elosztója integrált szárnyakkal együtt működik az első diffúzorral és a légfüggönyökkel. A keskeny fülke több levegőt enged át az oldalra szerelt közhűtőkön keresztül, amit a külső tükrök alakja és helyzete segít. A Bugatti a hagyományos tükröket választotta a kamerák helyett, mivel ezek „lehetővé teszik a sofőrök számára, hogy gyorsabban becsüljék meg a többi autó közötti távolságot” egy versenypályán.

Végezetül a farokat egy masszív és állítható szárny uralja, mellette a középen elhelyezett kipufogó, a vékony X-alakú LED-ek és a diffúzor formájának köszönhetően félig szabad abroncsok.

A batmobile-stílusú karosszéria alatt Chiron-eredetű monocoque alváz és a középre szerelt négyturbós, 8,0 literes W16-os motor rejtőzik. Ez utóbbi 1578 LE-t (1176 kW / 1600 LE) tesz ki a sorozatgyártású Bolide-ban, miközben az egész autó 1450 kg-ra billenti a mérleget.

A Bolide-ot a legszélsőségesebb Bugattiként írják le, amely akár 2,5 G oldalgyorsulást ígér, de a Bugatti arra törekszik, hogy minden sofőr számára kezelhető legyen, ügyességétől függetlenül, akárcsak országúti testvérei. A Bugatti 40 darab Bolide-ot gyárt majd, darabonként 4 millió eurós (4,28 millió dolláros) nettó áron. Arra azonban ne számítson, hogy egyiküket Monacóban cirkálják, mivel a modell nem utcai legális.