Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

5 csillagos az új Amarok is

Általában csak személyautókra jellemző magas minősítéseket kapott a különféle Euro NCAP tesztfázisokban a Volkswagen Amarok. Ráadásul nem ez a modell egyetlen előnye.

SEHOL MÁSHOL NEM HALLHATÓ EXKLUZÍV VW PODCASTOK A BEGURULVA.HU ÉS A PODCARS.HU OLDALAKON!!!

Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új duplafülkés Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat munka közben és szabadidőben egyaránt.

A modell 535 centiméteres hossza 96 milliméterrel haladja meg az elődjét, míg tengelytávja 173 milliméterrel 327 centire nőtt. Mindez természetese tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Az új Amarok sorozatot ugyanis eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) pick-upnak tervezték és csak az Európán kívüli piacok számára készülnek a kétajtós rövidfülkés (SingleCab) változatok.

Az is lényeges, hogy az Európában és a világ számos más részén szokásossal ellentétben nemcsak hátsókerékhajtással lesz kapható, hanem már az alapkivitel is összkerékhajtással kerül a legtöbb piacra.

Az Amarok mind az öt motorizáció közös jellemzője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE) teljesítményű TDI alapmotor ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kerül forgalomba.

A 125 és 151 kilowattos (170 és 205 lóerős) 2,0 literes, négyhengeres TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak.

Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE) teljesítményt nyújt. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI-motor akár 155 kW (210 LE), valamint 184 kW (250 LE) teljesítményt is elérhet. Azon piacokra, ahol a pick-upok szegmensében a benzinmotorok meghatározóak, négyhengeres, 222 kilowattos (302 LE) TSI-erőforrás is készült.

A 155 kilowattos és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.

Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az intelligens sebesség-asszisztens (Intelligent Speed Assist), a be- és kiállást is támogató parkolási asszisztens (Park Assist), a 360 fokos nézetet kínáló környezetmegfigyelő rendszer (Area View), a sávváltás-asszisztens (Side Assist) és a közlekedési táblák felismerő funkciója (Road Sign Recognition) – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén. Mindezek megjelenése a fedélzeten azért is fontos, mert az Euro NCAP külön pontokkal jutalmazza az ilyesféle felszereléseket.

Egyaránt feltűnően tágas a dupla- (DoubleCab) vagy szimplafülke (SingleCab) mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett euro-raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két Euro-paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak gyűrűihez rögzíthető. Az oldalfalak magassága szintén a felszereltségtől függően legfeljebb 21 milliméterrel akár 529 milliméterre nőtt.

Fontos a világjárók számára, hogy a tető statikus terhelhetősége 350 kilogrammra emelkedett, ami például egy tetősátor számára is elegendő.

Az új Amarok ötféle felszereltségi változatban jelenik meg a piacon. A belépőszint az Amarok kivitel, amelyet a Life és a Style követ, valamint egyaránt csúcsváltozatként érkezik a PanAmericana (terepes karakter) és az Aventura (utcai karakter) kivitel.

dasblog