2300 új alkatrész, majdnem tökéletes végeredmény

Ismét egy kicsit messzebbről kell kezdeni a beszámolót, ugyanis majdnem pontosan egy esztendeje tesztelhettük egy héten át a Ford EcoSport modellt.

A „napi rutin” mellett ellátogattunk a tesztautóval egz a Mátra alján található gokartpályára, hogy megnézzük, hogyan viselkedik a kicsike a szűk kanyarokban, nagyobb sebességnél.

Akkor pozitívumként tudtuk megjegyezni magunkban, hogy a magasabb építés ellenére nem nagyon billegett az EcoSport.
Igaz, hajlamos volt, hogy az „orrát túrja”…

Az autóval azonban az egy hétnyi próba során nem igazán tudtam őszintén megbarátkozni.

Nem volt annak a gépnek komolyabb baja, ám sem vezetőülésben nem éreztem otthon magam, sem a belső kialakítás nem adott semmi olyan pluszt, amitől azt érezhettem volna, hogy kell az EcoSport.

Aztán, jöttek a hírek, hogy jön a megújult modell!

Néztem az első gyári fotókat és úgy éreztem, egy erős ráncfelvarrással „próbálkoznak” a Ford mérnökei…
Persze, addig nem akartam hangosan is véleményt nyilvánítani, ‘míg nem látom meg élőben is az őj EcoSportot.

E hét keddjén aztán eljött a pillanat, amikor megláthattam, sőt egyből ki is próbálhattam, egy nagyon jól megszervezett, élményekben gazdag tesztnap alkalmából…

A Ford Solymár, M3-as bevezetőjénél található márkakereskedésében volt a találkozó…

…és onnan indultunk Visegrádra, hogy az egyre erősödő havazásban és egyben egyre fehérebb utakon próbálgassuk, milyen is az vadonatúj EcoSport.

Na, akkor vadonatúj, vagy ráncvfelvarrott?!

Minden bizonnyal a ráncfelvarrott lenne a helyes megnevezés, azonban az a 2300  alkatrész, amit az elődjével szemben kicseréltek, bátran lehet „garancia” is arra, hogy vadonatújnak nevezzük.

Nem! Nem fogjuk felsorolni mind a 2300 lecserélt alkatrészt és a technikai paraméterekről sem olvashattok most – elvégre az  Egyszer már láttam autót  oldalon több részben is foglalkoznak az új Ford EcoSport részletes bemutatásával.

Első ránézésre egyből feltűnik az embernek, hogy a gép orrát jelentősen átrajzolták és az újj kiképzés követi a Fordoknál már megszokott hűtőmaszk trendet.
Nem kell ahhoz nagy bátorság, hogy kijelentsük, ezzel a „húzással” kifejezetten széppé tették a korábban kissé bárgyúnak tűnő SUV-t!

Az igazi változás – és egyben élmény – az autóba beülve tapasztalható!

A teljesen átalakított belső tér igazi városi terepjárós hangulatot áraszt.
A műszerfal, valamint a „normális méretű” érintőképernyős középső kijelző végre tényleg minden fontos információt át tud adni az EcoSportban utazók számára – legyen szó navigációról, médialejátszásról/zenehallgatásról, az autó paramétereiről, vagy épp a mögöttünk lévő térről tolatáskor.
(A „normális méretű” kijelentés lehet, némi magyarázatra szorul… Hosszú-hosszú éveken át kellett sajnos néznünk az apró középső kijelzőt, amin csak igen kevés információ volt megjeleníthető egyszerre. Szerencsére az elmúlt években már végleg elfelejtették a Fordnál azt az idejétmúlt megoldást   és valamennyi modellben „normális méretű”, átlátható és kifejezetten szép képernyők kerülnek középre!)

Nem tudom, hogy a 2300 kicserélt alkatrészből mennyit fordítottak az ülésekre, azt azonban tudom – hisz’ tapasztaltam -, hogy az új EcoSportban kényelmesen autózhatunk.

A 180 pluszos magasságommal elférnék akár saját magam mögött is, ám nem utaznék szívesen messzire.
Itt kell kiemelni, hogy ne felejtsük, egy „kisautóról” beszélünk!

Szóval, megújult belső, kényelmes ülések, induljunk csak!

A hazai sajtóbemutatón – ahogy azt már fentebb említettem – Visegrádra autóztunk Pilisszentlászló irányába kanyarodva Szentendrénél.
A havas, latyakos, kissé csúszós úton is jól viselkedett az EcoSport.

A korábban tapasztalt „orrtúrás” csak az igazán éles kanyarokban volt némileg tapasztalható – így azt gyanítom, a futóműhöz is hozzányúltak az „újrarajzoláskor”.
(Mint azt fentebb már szintén említettem, a részletes bemutató az  Egyszer már láttam autót  oldalon.)  

Próbáltuk az új EcoSport modellt autópályán, országúton, havas szerpentinen, sőt még kompon is és összességében egy igazán szerethető autót ismerhettünk meg a tesztnap során.

Nem is csoda, hogy  Dobó Kata is EcoSportra váltott

Mi pedig várjuk az egy hétig tartó próbát, mert azért mégiscsak „lakva ismeri meg” igazán az ember a másikat…

 

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/02/08/elliptikus-bringakat-teszteltunk/