2022 legjobb autója a Dacia Spring, a Green NCAP tesztjei alapján
A Green NCAP egy csillag osztályozási rendszer használatával informálja a fogyasztókat a mai autók környezeti teljesítményéről, és népszerűsíti a legkisebb környezeti hatást gyakorló járműveket. A Green NCAP bejelentette, hogy a 2022-es év összesített győztese – a legkisebb környezeti hatást gyakorló autó- a Dacia Spring lett.
Az elektromos hajtáslánccal felszerelt Spring összességében ötcsillagos minősítést ért el, és olyan elektromos járműveket előzött meg, mint a Tesla Model 3 és a Cupra Born. A Green NCAP közzé tette továbbá legújabb teszt eredményeit, amelyek három benzinüzemű autót, a Kia Picantot (3 csillagos értékelés), a BMW 2 series Active Tourert (2,5 csillagos értékelés) és a VW Tourant (2 csillagos értékelés), valamint a dízelüzemű Opel/Vauxhall Mokkát (3 csillagos értékelés) vizsgálták.
A Dacia Spring több elektromos járműhöz hasonlóan maximális pontszámot ért el a Tiszta Levegő Indexen, de a többiektől eltérően a Spring az Üvegházhatásúgáz Indexen is elérte a Green NCAP legjobb eredményét, és soha nem látott, 9,8-as értéket produkált az Energiahatékonysági Indexen. Tisztán az elektromos hajtásláncának és könnyű súlyának köszönhetően a Dacia kompakt városi autója a négy tesztből háromban elérte a lehető lejobb eredményt, az energiafogyasztása pedig alacsonyabb, mint a Green NCAP által használt küszöbértékek. Az elektromos hálózatból felvett energia 89%-a az akkumulátor kimeneti oldalán áll rendelkezésre, ami hatékony töltési és leadási folyamatot jelez. A teszteredmények azt bizonyítják, hogy a Spring környezetbarát autó, nemcsak a helyi szennyezőanyag-kibocsátás hiánya, hanem az alacsony energiafogyasztás miatt is.
A Dacia Spring 9,9-es összpontszámot kapott, amelyet a Tesla Model 3 követett (összpontszám: 9,8). A NIO eT7, a Renault Megane E-Tech és a Cupra Born 9,6-os összpontszámot ért el. Az Audi Q4 e-Tron és a Hyundai IONIQ 5 egyaránt ötcsillagos értékelést kapott. Az energiahatékonysági index befolyásolta döntő mértékben a járművek összpontszámát. A Dacia Springgel ellentétben a többi autó esetében nem volt elég alacsony a fogyasztási érték ahhoz, hogy az említett indexen maximális eredményt érjenek el. Az IONIQ 5 például 9,1 pontot kapott az energiahatékonysági mutatón, ami csökkentette az autó általános pontszámát.
„Ezzel a kiemelkedő eredménnyel a Dacia szuperminije új mércét állított fel az iparágban. A Dacia olyan szupermini megalkotását tűzte ki célul, amely egyaránt megfelel a fogyasztók formatervezési igényeinek és bolygónk fenntarthatósági kihívásainak. Az eredmény egy „zöld és környezetbarát” jármű. Ezzel a modellel a vállalat sok más gyártót megelőzött a környezetre gyakorolt hatás tekintetében” – mondta Dr. Aleksandar Damyanov, a Green NCAP műszaki vezetője.
A Green NCAP anyaszervezete, az Euro NCAP, amely a járművek biztonságát értékeli, szívesen látná, hogy a vállalat ugyanilyen hosszú távú elkötelezettséget mutasson a biztonság iránt is. „Az eredmények potenciálisan még kiemelkedőbbek lehetnének, és olyan ideális vásárlási lehetőséget kínálna a fogyasztóknak, amely a fenntarthatóság és a biztonság terén egyaránt jó teljesítményt nyújt” – mondta Dr. Aled Williams, az Euro NCAP programigazgatója.
A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.GreenNCAP.com weboldalra.