1 millió Tesla adatait is modellezik a törésteszteknél
A Tesla bemutatta legújabb, valós adatokon alapuló ütközésbiztonsági technológiáját, amelynek kifejlesztéséhez az önvezető technológia szenzoraival felszerelt flottája által összegyűjtött adatokat használta.
Azáltal, hogy a kaliforniai gyártó összegyűjti és elemzi a flottájába tartozó több mint 1 millió jármű adatait, lehetősége van olyan valós baleseti szituációk modellezésére, amelyek révén minden eddiginél biztonságosabb autókat tud elkészíteni.
A Tesla 2019-ben mutatta meg először Tesla Crash Labot, ahol hasonló balesetbiztonsági vizsgálatokat végeznek, mint például az Euro NCAP. Az amerikai cég legfrissebb videójában most az is kiderül, hogyan használják fel a technológia továbbfejlesztésére a laborban, a töréstesztek során szerzett adatokat.
A videóban Dan, a Tesla biztonságtechnikai mérnöke elmeséli, hogy az autók tervezése során mindenki az iparági szabványoknak megfelelő töréstesztet használja. Ugyanakkor a valóság sokkal összetettebb és komplikáltabb a teszteknél, minden szituáció, minden baleset más és más. A tesztek során például vizsgálják az első ajtók vonalában, oldalirányból történő becsapódásokat, ami a Tesla flottája által gyűjtött adatok tanúsága szerint egyáltalán nem tartozik a tipikus balesetek közé.
Mivel az új technológiák új lehetőségeket kínálnak a mérnökök számára, a Tesla a valós adatok alapján képes felkészíteni járműveit az egyes helyzetekre. Az autó 10 milliszekundum alatt felismeri, milyen típusú baleset várható, és a rendszer ennek fényében aktiválja a légzsákokat. Ezáltal a Tesla minden eddiginél nagyobb biztonságot képes nyújtani az autóban utazók számára.
Az első tesztek alapján a kaliforniai cég elmondta, az újítás tökéletesen működik és úgy érzik, valódi telitalálatról van szó.
Forrás:
Electrek & mahzrt.hu