#voltmár! Az ADAC Lego autók segítségével tesztelt

Lehet-e digitálisan pontosan szimulálni egy ütközést? Az ADAC és c’t kipróbálta – Lego sportautók segítségével.

Exkluzív LEGO podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Először bitek és bájtok ütköztek egymásba, majd valódi műanyag kövek: Az ADAC és a c számítógépes magazin nem akarta tudni, hogy szükségtelenek-e a valódi töréstesztek. Talán a mai számítási teljesítmény elegendő a töréstesztek tökéletes szimulálásához. A vizsgáztatók két Lego autót választottak tesztobjektumnak: egy Porsche 911 GT3 RS-nek egy Bugatti Chiron oldalának kellett volna ütköznie.

Mindkét Lego autó 1:8-as méretarányban érkezik a baleseti pályára, 25 centiméter széles, 56 (Porsche) és 57 centiméter hosszú és 17 (Porsche) és 14 centiméter magas. Összesen körülbelül 6300 alkatrészből állnak.

6300 egyedi alkatrész, amelyet szoftverrel rögzítettek

A Dynamore szimulációs specialista szakértői szoftverben rögzítették az összes alkatrész tulajdonságait, majd ezek segítségével szimulálták a stuttgarti nagy teljesítményű számítástechnikai központ számítógépén az összeomlást. Az adatközpontnak van egy úgynevezett barlangja is, amelyben három dimenzióban tapasztalható a baleset.

A bajorországi Landsbergben található ADAC műszaki központjában az igazi törésteszt során a 911 GT3 RS 60 km/órás sebességgel nekicsapódik a Chiron B oszlopának. Az ütközés hangos, és szinte teljesen szétszedi mindkét autót több ezer darabra. Több nagy sebességű kamera másodpercenként akár 1000 képkocka sebességgel rögzítette a balesetet.

Tudtad?