Visszahívás – Honda Rebel

Visszahívás?
Ezt nem tesztben, hanem hírben szoktuk közölni – többnyire az Egyszer már láttam autót, vagy a Trollverda, esetleg a Gasztroll oldalakon.
A Mi az a blogger honlapon nem sok kapcsolódó cikk van, de nem hagyhattuk ki a felsorolásból azt sem. 😀
Már megint mi ez? – kérdezheti az olvasó, joggal.

A Honda Rebel vassal kapcsolatban ez az egyik legfontosabb üzenet.
Visszahívnánk, azaz Re Bel(l). 🙂

Visszahívnánk, mert kellenes meglepetést okozott, illetve visszahívnánk, mert nem sikerült – az időjárás miatt videólapanyagot készítenünk a ksi szépségről.

Szépség?
Oké tudom, relatív, meg ilyenek.
De annyi biztos, hogy egy Supra is jól áll neki. 😀

Nekem mindenesetre bejött

Mondjuk az is igaz, hogy amikor először melléálltam, kicsit kicsinek, alacsonynak találtam és nagyon tartottam attól, hogy kényelmetlen lesz az én magasságomnak.

Cslódtam – kellemeset.

Az üllői út végétől a nullás felé vettem az irány és egészen gödöllőig 110es tempóval gurultam.
Annak ellenére hogy nincs semmilyen plexi szélvédelem előttünk, nem érezzük úgy, hogy le akar tépni a menetszél – ennél a sebességnél.

Továbbá, annak ellenére, hogy alacsonynak, kicsinek találtam, egyáltalán nem kényelmetlen.
Sem az üléspozíció, sem a kormány fogása, sem a sebességváltó, vagy a fékpedálok ”fogása/taposása/rugdosása”

A korábban már említett Egyszer már láttam autót oldalon több anyagban ismertettük a 2020-as Rebel modellt.
Ezekben olvasható, hogy „az A2-es jogosítvánnyal is vezethető Rebel fejlesztése Észak-Amerikában vette kezdetét, koncepciója azon alapszik, hogy a fiatalok miként látják a tradicionális cirkálókat, vagy angol kifejezéssel élve, a cruisereket.”

Nos, a fejlesztések ezúttal is jó irányban mozdították el az adott modellt.

Elődjéhez képest „csiszoltak” a futóművén és a nyergen.
Ez a két fejlesztés – szerintem – a legfontosabb és ez a két változtatás teszi egy 180 centi magas motoros számára is igazán élvezetessé a gurulást.

A futómű továbbfejlesztésével egyrészt a stabilitást (Alacsonyabb sebességnél araszolva legalább annyira stabil, mint a nagytestű robogók.), másrészt a kényelmet (Nem ráz túlságosan a rosszabb minőségű utakon sem.) sikerült növelni.
A kanyarokban sem kell „bűvészkedni” a magasabb embereknek a térdükkel, hogy véletlenül se akadjanak össze a kormánnyal.
Az, hogy az ülést átalakították azt eredményezte, hogy a hosszabb utazás sem kényelmetlen. Kicsit vastagabb, szélesebb, párnázottabb lett.
Ez mindenképpen a komfortérzetet növeli.
Itt kell megemlíteni, hogy a motor hátsó ülése csupán pár csavar eltávolításával levehető, így egy klassz, még elegánsabb szólómotort kapunk.
(Igen, a hátsó lábtámaszok is egyszerűen levehetők.)

A 2020-as Rebel további újdonságai közé tartoznak a LED-es fényforrások.
Mind az irányjelzők, mind az első és hátsó lámpák megkapták az energiatakarékos ám igen jól látható fénydiódás megoldást.

Megújult a folyadékkristályos kijelző is, amely váltófokozat-visszajelzőt is kapott.

Erről jut eszembe!
A váltó nagyon finoman, ám mégis precízen „ugrik be” a kívánt fokozatba.
A váltókar elhelyezkedése tökéletes – mint, ahogyan a másik oldalon a hátsófék pedálé is.
Igen, ez adja azt is, hogy a lábtartók is a lehető legjobb helyre kerültek.

A 471 cm3-es, a CBR500R-ből ismert, folyadékhűtésű motorja az utazást szolgálja.
Autópályán is nyugodtan közlekedhetünk a Rebellel és nem kell attól tartanunk, hogy levillognának, letolnának, mert esetleg nem bírja a 130-as tempót kényelmesen.
Itt kell megjegyezni, hogy nagyon klassz érzés ad, amikor az ember a feneke allatt, a comblai között érzi az erőt.
Az erőforrás nem hangos, de azért – szerencsére – hallható a duruzsolása.

Ne feledkezzünk meg a kétcsatornás ABS-ről sem!
Nagyon hasznos, a biztonságot szolgáló „kiegészítő” – amely’ szerencsére ma már a motorkerékpároknál is egyre elterjedtebb, fejlettebb.

Az van, hogy sokkal jobb lenne a motorral kapcsolatos élményeket, részleteket egy újabb videóban elmondani.

Éppen ezért is mondjuk azt, hogy itt az ideje egy visszahívásnak!
(Mármint, hogy jöjjön csak vissza még egy kicsit hozzánk!)

Amíg, ez nem történik meg, olvassátok el a legfontosabb paramétereket!

4. Műszaki adatok*

ERŐFORRÁS 
MotorkonstrukcióFolyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat (cm³)471 cm3
Szelepek száma hengerenként4
Furat x löket (mm)67 x 66,8
Sűrítési viszony10,7:1
Csúcsteljesítmény34 kW (46,24 LE)/8500 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték43,3 Nm/6000 f./perc
Olajmennyiség3,2 liter
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
PorlasztásPGM-FI
Üzemanyagtartály befogadóképessége11,2 liter
Üzemanyag-fogyasztás**3,7 l/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
IndításElektromos önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása12 V
Generátor legnagyobb teljesítménye500 W
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítéseOlajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítéseHatfokozatú
VégáttételLánc
VÁZ
MotorkonstrukcióGyémánt alakú acélváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (h x sz x m)2205 mm x 820 mm x 1090 mm
Tengelytáv1490 mm
Villaszög28°
Utánfutás110 mm
Ülésmagasság690 mm
Szabad hasmagasság125 mm
Menetkész tömeg191 kg
Fordulókör sugara2,8 m
FELFÜGGESZTÉS
Elöl41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok
HátulKétoldali Showa rugóstagok
KEREKEK
Felniméret elöl16M/C x MT3,00
Felniméret hátul16M/C x MT3,50
Abroncs elöl130/90-16M/C (67H)
Abroncs hátul150/80-16M/C (71H)
FÉKRENDSZER
ABS típusaKétcsatornás
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
MűszerekDigitális
FényszóróLED
Hátsó lámpaLED

*Az adatok csupán tájékoztató jellegűek