Udvarelárasztó szennyvízteszt helyett gyors és alapos segítség
A vidéki élet szépségeihez hozzátartozik a fűnyírás, ágaprítás, rotakapálás, mellett a házzal kapcsolatos ügyes-bajos dolgok elvégzése is.
Kell foglalkozni az eresszel – hogy ne álljon meg benne a lehulló falevelek tömege -, a fűtéssel, a padlással, stb., stb.
Arra azonban nem nagyon van felkészülve az emberek többsége, hogy esetleg a szennyvízzel akadhat probléma.
Most akár szennyvízteszt is jöhetne, de szerencsére sokkal hamarabb megoldódott a felmerült probléma, mintsem az „illatos” lé elárasztotta volna az udvart.
Még az év elején történt, hogy az átemelőszivattyú nem működött.
Akkor is gyors segítség érkezett és a szívólapátokat hamar megtisztították az oda nem való és hibát generáló nedvestörlőtől.
Ekkor egy életre megtanultuk, hogy még véletlenül sem kerülhet ilyesmi a rendszerbe.
Békésen teltek a napok, hetek, hónapok, míg ma reggel arra mentem ki az udvarba, hogy a szennyvíz kezdi elönteni azt.
😮 :-/
Gyorsan bekapcsoltam a szivattyút.
A motor pörgött – hallhatóan – de a tartályból nem fogyott a trutyi.
Nincs mit tenni, segítséget kell hívni – gondoltam.
Az elhatározást tett követte, de a telefonomban korábban elmentett számhoz tartozó szakember annyit mondott, már nincs a Daköv-nél.
Adott egy telefonszámot és egy nevet.
Újabb telefonálás…
Tóth Tamás – a frissen kapott kontakt – annyit mondott, hogy ma nincs kocsin, de szól a kollégáknak, akik majd ránéznek a problémára.
Még egy óra sem telt el, amikor a ház előtt megállt a cég autója és Pesti István Károly, valamint Csikós Tamás érkeztek, hogy orvosolják a hibát.
Elsőként ők is a szivattyút ellenőrizték le, hogy hallani-e a motor forgását.
A folytatásban egy kampós bottal (Az egyik végén meghajlított betonvashoz hasonló „pálca”.) keresték a szivattyűt a tartály mélyén.
A „horgászás” során gyorsan meglett az eszköz és egyben az is kiderült, hogy oldalára borulva volt és ezért valami megakadt a szívórésznél.
A mozgatást követően a szennyvíz szép lassan elkezdett apadni, így az is kiderült, hogy a tömlő is „megtört”. Utóbbinak volt köszönhető, hogy lassan apadt a tartály tartalma. A felborult szivattyú pedig a korábban tapasztalt problémát (Miszerint nem üzemelt merülőkapcsoló, tehát nekünk kellett indítanunk/leállítanunk a motort a külső tápellátásnál elhelyezett kapcsolóval.) okozta.
Oké, lefolyt a szennyvíz, fel lett állítva a szivattyú, ezzel kész is… – Gondolhatnánk, de nem!
Nem!
Ugyanis a két szakember ennél sokkal alaposabban végezte munkáját.
Hiába működött már jól a rendszer, a szivattyút kiemelték a tartályból és alaposan megpucolták a szívórésznél található apró szennyeződésektől is.
A visszahelyezésnél ráadásul arra is figyeltek, hogy a merülőkapcsoló zavartalanul működhessen a továbbiakban és a tömlőn se legyen semmilyen „törés”.
Az, hogy mindezzel alig húsz perc alatt végeztek, tényleg csak hab a tortán.
(Bármennyire is hülyén hangzik ez a hasonlat egy szennyvizes sztoriban. 😀 )
Amikor kitaláltuk, hogy teszteljük szolgáltatásokat is, akkor nem ilyesmire gondoltunk.
Pontosabban eszünkbe sem jutott ez a terület.
A Daköv két (Pontosabban három, elvégre Tamás gyorsan szólt a kollégáknak!) munkatársának hozzáállása, profizmusa azonban beigazolta, hogy ezt a nagyon fontos szolgáltatást is lehet tökéletesen, szimpatikusan és alaposan végezni!
KÖSZÖNJÜK!
Köszönjük, hogy nem kellett szennyvíztesztet (Milyen hatással van a gyepre? Hogyan viszonyulnak hozzá a kutyák? Mennyire zavaró a szag? Stb., stb.) végeznünk az udvaron – hisz’ a gyors munka megelőzte annak elárasztását!