Sikeres teszten van túl a kicserélt Duna-parti vízfőnyomócső
A terveknek megfelelően zajlik a város egyik elöregedett, és ezért üzemeltetési szempontból mára már kockázatossá vált ivóvíz-főnyomócsövének cseréje a pesti Duna-parton. Az id. Antall József rakparton, valamint a Jane Haining rakparton is befejeződött a vezetéképítés, sikeres volt a nyomáspróba, és már csak a nyomvonal burkolatának helyreállítása van hátra.
A Fővárosi Vízművek saját forrásból végzi a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezeték cseréjét. A Lánchídtól északra tavaly augusztus 23-án, délre pedig november 6-án kezdődtek a munkák.
Így halad a Sentab-vezeték cseréje:
• Az id. Antall József rakparton, a Garibaldi utca és a Lánchíd között elkészült a vezetéképítéssel a Fővárosi Vízművek, és sikeres volt a nyomáspróba. Elkezdődött a nyomvonal burkolatának helyreállítása.
• A Jane Haining rakparton, a Lánchíd és az Erzsébet híd között ugyancsak befejeződött a vezetéképítés, továbbá megtörtént a sikeres nyomáspróba. A nyomvonal burkolatának helyreállítása a tervek szerint február 28-án, hétfőn kezdődik.
• Az Erzsébet hídi csomópontnál, valamint a Széchenyi rakparton (a Jászai Mari tér és a Markó utca között) idén április végén kezdődhetnek a munkák, és előreláthatólag 2022. negyedik negyedévében fejeződnek be.
A régóta esedékes rekonstrukció a Fővárosi Önkormányzat pesti alsó rakpartot érintő projektjeivel összehangoltan valósul meg, ennek köszönhetően sokkal rövidebb a Budapesten élők és közlekedők számára kényelmetlenséggel járó lezárások ideje. A Vízművek szakemberei úgy szervezték a munkákat, hogy a forgalmi hatások csökkentése érdekében a Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhassanak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják.
Élhetőbbé tesszük Budapestet: folyamatosan fejlődik az alsó rakpart
Az Apáczai Csere János utcában a tavasszal indulhat a távhővezeték-építés, a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás változatlanul folyamatban van. A beruházás a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. (BKM) lebonyolításában valósul majd meg.
A víznyomócső-rekonstrukciós munkák után kezdődhet a kivitelezés a RAK-PARK projektben, amely a pesti Duna-part Kossuth Lajos tértől Fővám térig tartó szakaszát tenné élhetőbbé. Cél, hogy növekedjenek a városi parkjellegű zöldfelületek, és közelebb kerüljenek a városlakók a vízparthoz. Az első ütem az id. Antall József rakpart és a Március 15. tér között, a második pedig délre, a Fővám térig valósul meg, ezeknek a tervezése már folyamatban van.
A rakpartok fejlesztése több lépésben történik meg: már korszerűsítették a pesti alsó rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszát, ahol gyalogos sétányt és fasort alakítottak ki az útpálya, valamint a Duna között. A projektnek köszönhetően megszűntek a kihasználatlan felületek, zöldebbé vált a partszakasz. A látkép, valamint a világörökségi helyszín nem sérült, sőt az új sétánynak köszönhetően tavaly december 13-a óta a dunai panorámában gyönyörködhetnek az odalátogatók.
A pesti alsó rakparton zajló ivóvíz-főnyomócső cseréje miatt az Eötvös tér és a Margit híd közötti teljes útszakaszt lezárták a gépjárműforgalom elől. A mozogni vágyók a Margit hídtól a Kossuth Lajos téri (József Attila szobor előtti) feljáróig haladhatnak, a kerékpárral vagy rollerrel közlekedőknek, illetve a babakocsival sétálóknak is ezt érdemes igénybe venniük.
Budapesti Közlekedési Központ