Platina minősítést kapott a Caddy Cargo
Az Euro NCAP 17 kishaszonjárművet tesztelt a közelmúltban, de csak hét érdemelte ki a legmagasabb, platina minősítést. Egyikük a Volkswagen Caddy Cargo volt.
A Caddy nevet évtizedek óta a Volkswagen Haszongépjárművek több generációja viseli. Az ezúttal vizsgált jármű az ötödik generációs, dízelüzemű kivitel. A teszteredmények a 2024. évi 25. naptári héttől gyártott járművekre vonatkoznak, és a tartalmazzák az új jogszabályoknak megfelelő szoftverfrissítéseket.
Amint az Euro NCAP szakértői a Caddy Cargo minősítésében kiemelték, a platina minősítés megérdemelt, és tükrözi a Volkswagen folyamatos munkáját, hogy a modelljeit a biztonság tekintetében naprakészen tartsa.
Így például a kocsi autonóm vészfékező (AEB) rendszere kamera- és radartechnológiát egyszerre használ más járművek és olyan védtelenebb útonjárók, mint a gyalogosok és kerékpárosok észlelésére.
A széleskörű tesztek eredményeként
- 85 százalékot kapott a Caddy egy másik autóval való összeütközés megelőzésére,
- 60 százalékot a gyalogosok,
- 64 százalékot a biciklisták védelmére.
A Caddy Cargo alapfelszereltségként rendelkezik a vezető által beállított sebességkorlátozóval, amely 5 km/h pontossággal működik. A sebességkorlátozási információs rendszer tájékoztatja a vezetőt a helyi sebességkorlátozásról, így a sebességhatároló megfelelően beállítható. Erre 73 százalékot adtak a tesztek során, míg a sávtartó elektronika, valamint az éberségellenőrző teljesítménye 100 százalékos lett.
A sávtartó rendszer magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, amely jelzi a vezetőnek, ha a furgon kisodródik a sávból. A vészhelyzeti sávtartás funkció pedig bizonyos kritikus helyzetekben agresszívebben avatkozik be, hogy megakadályozza, hogy a furgon másik sávba menjen, vagy lehajtson a padkára, hiszen mindkét eset súlyos balesethez vezethet.
Az Euro NCAP szerint a rendszer jól teljesített, és holtteret figyelő rendszer is tartozik hozzá, amely segít a vezetőnek abban, hogy ne húzódjon ki egy épen előzésben lévő jármű elé.
A vezető- és az első utasülésnél alapfelszereltség a biztonsági öv-emlékeztető, ugyanakkor a Caddy Cargo pedig felismeri a fáradt vezetésre jellemző kormánymozdulatokat és figyelmezteti a vezetőt, hogy szünetet kell tartania.
dasblog
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!