Platina minősítést kapott a Caddy Cargo

Az Euro NCAP 17 kishaszonjárművet tesztelt a közelmúltban, de csak hét érdemelte ki a legmagasabb, platina minősítést. Egyikük a Volkswagen Caddy Cargo volt.

A Caddy nevet évtizedek óta a Volkswagen Haszongépjárművek több generációja viseli. Az ezúttal vizsgált jármű az ötödik generációs, dízelüzemű kivitel. A teszteredmények a 2024. évi 25. naptári héttől gyártott járművekre vonatkoznak, és a tartalmazzák az új jogszabályoknak megfelelő szoftverfrissítéseket.

Amint az Euro NCAP szakértői a Caddy Cargo minősítésében kiemelték, a platina minősítés megérdemelt, és tükrözi a Volkswagen folyamatos munkáját, hogy a modelljeit a biztonság tekintetében naprakészen tartsa.

Így például a kocsi autonóm vészfékező (AEB) rendszere kamera- és radartechnológiát egyszerre használ más járművek és olyan védtelenebb útonjárók, mint a gyalogosok és kerékpárosok észlelésére.

A széleskörű tesztek eredményeként

  • 85 százalékot kapott a Caddy egy másik autóval való összeütközés megelőzésére,
  • 60 százalékot a gyalogosok,
  • 64 százalékot a biciklisták védelmére.

A Caddy Cargo alapfelszereltségként rendelkezik a vezető által beállított sebességkorlátozóval, amely 5 km/h pontossággal működik. A sebességkorlátozási információs rendszer tájékoztatja a vezetőt a helyi sebességkorlátozásról, így a sebességhatároló megfelelően beállítható. Erre 73 százalékot adtak a tesztek során, míg a sávtartó elektronika, valamint az éberségellenőrző teljesítménye 100 százalékos lett.

A sávtartó rendszer magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, amely jelzi a vezetőnek, ha a furgon kisodródik a sávból. A vészhelyzeti sávtartás funkció pedig bizonyos kritikus helyzetekben agresszívebben avatkozik be, hogy megakadályozza, hogy a furgon másik sávba menjen, vagy lehajtson a padkára, hiszen mindkét eset súlyos balesethez vezethet.

Az Euro NCAP szerint a rendszer jól teljesített, és holtteret figyelő rendszer is tartozik hozzá, amely segít a vezetőnek abban, hogy ne húzódjon ki egy épen előzésben lévő jármű elé.

A vezető- és az első utasülésnél alapfelszereltség a biztonsági öv-emlékeztető, ugyanakkor a Caddy Cargo pedig felismeri a fáradt vezetésre jellemző kormánymozdulatokat és figyelmezteti a vezetőt, hogy szünetet kell tartania.

dasblog

Tudtad?