Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ötöst kapott az Audi A3 és a SEAT Leon az idei utolsó Euro NCAP teszten

A minősítő szervezet szakemberei nem lepődtek meg a két modell ötcsillagos eredményén, hiszen mind az új Audi A3 Sportback, mind a SEAT Leon ugyanazon az MQB-II platformon ül, mint a tavalyi Golf VIII.

ncap_a3.jpg

Más kérdés, hogy mindkettő rendelkezik már középső légzsákkal is, amely megakadályozza, hogy a két első utas egy bukfencezéssel járó karambol esetén összeüsse a fejét.

ncap_leon.jpg

Ami a biztonságot illeti, a Volkswagen-csoport ezen tagjai semmiképp sem maradnak el a híres unokatestvérüktől, de a Leon kiugróan jó, 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmének vizsgálatakor.

Az Euro NCAP a minősítésben külön kiemelte, hogy mennyire jól működött az oldalsó ütközéseket szimuláló teszt során a középső légzsák. A mellékelt videókon bemutatjuk, hogyan is működik: a két első ülés közé robbannak ki a párnák, úgyhogy az ott ülők nem fejelhetnek össze. A fejlesztést kellőképpen értékelik azok, akik korábban már összefejeltek valakivel.

https://youtube.com/watch?v=CwdVwF1a6a8%3Fenablejsapi%3D1
https://youtube.com/watch?v=xsMsy_PVgN4%3Fenablejsapi%3D1

Mindamellett a fejtámlák is kitűnően vizsgáztak: kellő védelmet biztosítanak az úgynevezett ostorcsapás sérülés ellen. Ez azt jelenti, hogy nem törik ki az ember nyaka, ha hátulról kétszázzal belerohan a kocsijába valami elmeháborodott.

ncap_a3_c.jpg
ncap_leon2.jpg

dasbkog