Ötcsillagos minősítést kapott a Volvo Trucks egy független biztonsági teszten

Az új járművek biztonsági teljesítményét vizsgáló európai szervezet, az Euro NCAP most először nehézgépjárművek biztonságosságát vette górcső alá. A Volvo Trucks zászlóshajó modellei, a Volvo FH és a Volvo FM rendre a maximális, ötcsillagos minősítést kapták a teszten. Az összes vizsgált teherautó közül a Volvo FM érte el a legjobb általános teszteredményt.

A Volvo FM és a Volvo FH Aero a maximális öt csillagot kapta az Euro NCAP első tehergépkocsi-biztonsági értékelésén, és mindkét Volvo modell megkapta a City Safe díjat.

„Ez a kiváló eredmény büszkeséggel tölt el, mivel megerősíti a Volvo Trucks vezető pozícióját a biztonság terén” – mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke. Így folytatta: „A biztonság számunkra alapvető érték és tevékenységeink egyik meghatározó sarokköve. A biztonság már vállalatunk kezdete óta vezérel minket – és minden egyes új termék bevezetésével még biztonságosabbá tesszük teherautóinkat.”

Az Euro NCAP ötcsillagos minősítése azt jelenti, hogy a Volvo kiváló teljesítményt nyújtott az olyan kritériumok tekintetében, mint a vezetőtámogatás és az ütközéselkerülés, és ezzel a gépkocsivezető és a többi úthasználó számára is biztonságosabbá tette a közlekedést. Emellett mindkét Volvo modell teljesíti az úgynevezett City Safe kritériumokat, köszönhetően a jó látási viszonyoknak és a Volvo aktív biztonsági rendszerei kiváló teljesítményének, amelyeket a városi forgalomban a veszélyeztetett úthasználók védelmére terveztek.

„Ez a bizonyíték arra, hogy a biztonsági fejlesztések terén következetes erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy túllépjünk a jogszabályok által előírtakon, és elérjük, hogy teherautóinkkal ne történhessen közúti baleset” – mondta Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks közlekedés- és termékbiztonsági igazgatója. Hozzátette: „Az Euro NCAP minősítései útmutatást nyújtanak az ügyfeleknek a vásárlási döntéseik meghozatalában, valamint kihívást jelentenek a járműgyártók számára, hogy folyamatosan dolgozzanak a biztonság javításán.”

Tények az Euro NCAP-ról:


A belgiumi székhelyű Európai Új Autó Értékelési Program (Euro NCAP) 1996-ban jött létre, és hamarosan a személygépkocsik biztonságának értékelésére szolgáló európai iparági szabvány lett. A programot több európai kormány, köztük az Európai Unió is támogatja.


A teherautó-teszthez minden egyes biztonsági rendszer kapott egy pontszámot, amelyet területenként összesítettek. Ezekből a pontszámokból aztán az egész járműre vonatkozóan egy egytől öt csillagig terjedő csillagos minősítést számoltak ki.

A teherautók biztonsági tesztje a következőkre terjedt ki: 

  • Biztonságos vezetés: Az utasok megfigyelése, kilátás (közvetlen és közvetett) és járműtámogatás (pl. sebességtartó automatika).
  • Ütközéselkerülés: Frontális ütközések (személygépkocsi, gyalogos és kerékpáros), alacsony sebességű manőverező ütközések és sávelhagyásos ütközések.
  • Ütközés után: Mentési információk.


Az Euro NCAP célja, hogy fokozatosan kiterjessze a tesztek körét, hogy egy későbbi szakaszban az ütközésvédelemre is kiterjedjen, valamint hogy egyéb közlekedési szegmensekben is teszteljen tehergépkocsikat.

A teljes Euro NCAP teszteredmény elérhető itt: link
 

A Volvo Trucks álláspontja az Euro NCAP tesztről: link