Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Öt csillagot szerzett az új SEAT Ibiza és az új SEAT Arona az Euro NCAP szigorított biztonsági értékelésén

Az új SEAT Ibiza és az új SEAT Arona egyaránt megőrizte legmagasabb szintű, azaz ötcsillagos Euro NCAP biztonsági besorolását. Jelen elismerés azonban még meggyőzőbb annak fényében, hogy milyen mértékben szigorította tesztelési folyamatát az Euro NCAP az elmúlt évek során.

A vizsgálat jóval szigorúbbá vált, már a mobil akadállyal végzett, mozgó frontális ütközési tesztet is magában foglalja, amely a deformálódó akadállyal végzett, részleges átfedéses tesztet váltotta fel. Az eljárás nagyban segíti az Euro NCAP szakembereit a bennülők védelmének, valamint a jármű eleje ütközéskori viselkedésének kiértékelésében. Mindezeken túl az oldalirányú ütközés tesztjeit is továbbfejlesztették, egyebek mellett az ütközésoldali (near-side) teszt akadálysebességének és -tömegének módosításával, valamint az ütközéssel ellentétes oldali (far-side) védelem minősítésével, a vezető védelmére, illetve a vezető és az első utas teste közötti potenciális kölcsönhatásra összpontosítva.

„Büszkeséggel tölthet el e pillanat mindenkit, aki az új SEAT Ibiza és az Arona fejlesztésén dolgozott” – emelte ki Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke. „A SEAT mindig is nagy hangsúlyt fektetett a biztonságra, a legkorszerűbb – akár aktív, akár passzív – technológiákat alkalmazva annak érdekében, hogy a piac legbiztonságosabb járműveit kínálhassa.”

A modellekben már eleve rendelkezésre álló felszereltségen túl a karosszéria külső módosításaival is továbbfejlesztették mindkét modellt. Az áttervezett orrkonstrukciót az új mobil progresszív deformálódó akadály (Mobile Progressive Deformable Barrier) frontális ütközéstesztjeire adaptálták, és az oldalütközés elleni védelmet jobban szolgáló szerkezeti megerősítéseket is alkalmaztak.

A járművek utasbiztonsági rendszereit is frissítették, kettős előfeszítővel kiegészített első biztonsági övekkel, illetve a hátsó biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzéssel. Mindezt új utasoldali légzsák és még biztonságosabb beltér teszi teljessé.

A kiértékelések az aktív biztonság technikáinak meggyőző kínálatát is elismerték, amelyek mindenekelőtt a balesetek következményeinek enyhítését, illetve bizonyos esetekben megelőzésüket segítik elő.

Az új SEAT Ibiza és az Arona egyaránt alapfelszereltségként kínálja az új kameratechnikát, valamint a Lane Assist rendszerét, emellett a fedélzeti radarszoftvert is továbbfejlesztették, amely a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelmét szolgálva immár a Gyalogos- és kerékpárosfelismerő funkciót (Pedestrian and Bicycle Recognition) is magában foglalja.

A SEAT Ibiza és a SEAT Arona a piac legbiztonságosabb városi autói között

Az új SEAT Ibiza minden vizsgált területen kedvező eredményt ért el: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 83 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 82 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevőinek védelme (Vulnerable Road User) 66 százalék, Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 70 százalék.

Az új SEAT Arona szintén magas értékeket produkált: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 83 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 83 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevőinek védelme (Vulnerable Road User) 65 százalék, Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 70 százalék.

A SEAT továbbra is olyan járműveket kíván kifejleszteni, amelyek kiválóan teljesítenek az Euro NCAP tesztjein, váljanak azok bármilyen szigorúvá. Az új SEAT Ibiza és Arona ötcsillagos minősítése megőrzésével csatlakozott a SEAT modellkínálatának többi tagjához, ami szintén a márka lehető legbiztonságosabb járművek iránti elkötelezettségét bizonyítja.