Nemzetközi automatizált vezetési tesztüzemet indítanak

A fejlesztés elkezdődött, s idén nyáron már kigördülhetnek a München-környéki tesztpályára a jövőbeni ID. BUZZ műszaki alapjaira épülő, első önállóan közlekedő prototípusok. Mindez mérföldkő a vállalatcsoporton belüli nemzetközi együttműködésben, amely során a Volkswagen Haszonjárművek (VWH) önállóan közlekedő transzferjárművekben (shuttle) és áruszállítókban folytatja az automatizált vezetés 4-es szintjének fejlesztését. A könnyűkategóriájú haszonjárművek képezik logikusan a személyek és áruk automatizált szállításának az első alkalmazási területét. „Célunk, hogy 2025-től immár kereskedelmi forgalomban is lehetővé tegyük az ID. BUZZ önállóan közlekedő változatával a szállítási és kézbesítő szolgáltatásokat” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek automatizált vezetési részlegvezetője egy digitális sajtókonferencia alkalmával. „Az ügyfelek így bizonyos városokban önállóan közlekedő járművekkel juthatnak majd el úticéljukhoz, de a csomagküldő szolgálatok kézbesítőit is jelentősen tehermentesítheti az automatizált vezetés.”

A Volkswagen Haszonjárművek saját üzletágat alapított az automatizált vezetés fejlesztésére, s e technika tisztán elektromos ID. BUZZ AD modelljébe történő integrációja érdekében részesedést vásárolt az úgynevezett önvezető rendszert (Self-Driving System; SDS) fejlesztő, amerikai egyesült államokbeli Argo AI vállalatban. Tavasszal az Argo máris felszerelt egy prototípust e rendszerrel, amelyet első ízben Németországban is tesztel. A fejlesztésről Bryan Salesky, az Argo vezérigazgatója számolt be a sajtókonferencián: „Müncheni telephelyünknél éppen tesztpályát alakítunk ki a repülőtér közvetlen közelében és az európai közlekedési viszonyokra ültetjük át többévi, széleskörű amerikai egyesült államokbeli tesztprogramunk tapasztalatait.”

A Volkswagen Haszonjárművek és az Argo egyaránt nélkülözhetetlennek tartja a járműbeli érzékelők és kamerarendszerek kombinációjának alkalmazását. Az Argo AI a közelmúltban LIDAR-szkennert (Light Detection and Ranging) mutatott be, amely a radarrendszerekkel ellentétben fényhullámokkal működik és akár 400 méter távolságból is érzékeli a különböző objektumokat. Szabadalmaztatott Geiger-módja a legkisebb fénymennyiség (kvantum) – azaz egyetlen foton – felismerésére is alkalmas, így a fényt csupán gyengén visszaverő objektumok is érzékelhetők vele, a környezet különösen pontos megjelenítésére kínálva lehetőséget. „Ezt a technikát alkalmazzuk a Volkswagen Haszonjárművek önvezető prototípusaiban is” – tette hozzá Bryan Salesky.

A jövőbeni technikák a különböző szállítási szolgáltatók felé tervezett kereskedelmi forgalmazására is konkrét tervek készültek, s 2025-ben a konszern MOIA leányvállalata lehet az automatizáltan közlekedő ID. BUZZ AD első felhasználója. „A MOIA széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások és a flottamenedzsment területein. A legrövidebb idő alatt építettük ki Európa legnagyobb, tisztán elektromos ridepooling-szolgáltatását és utasok millióit szállítottuk már. Ezt a szaktudást hozzuk a Volkswagen Haszonjárművek és az Argo AI részvételével zajló együttműködésbe. Hamburg kínálhat az első városként önállóan közlekedő ID. BUZZ modellel ridepooling-szolgáltatást” – fejtette ki Robert Henrich ügyvezető. A MOIA Hamburg legnagyobb sharing-szolgáltatója és jelenleg 1200 munkatársat foglalkoztat. Az automatizált vezetés jelentős lépés a vállalat új üzletága felépítésének útján.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!