Mercedes-AMG SL55 – első teszt

A “ belépő szintű ” SL bizonyítja, hogy rengeteg mojo-val rendelkezik gyakorlatilag bármilyen valós, láb-lefelé forgatókönyvhöz.

A hetedik generációs Mercedes-Benz SL-osztály gyors és sportos, és az AMG teljes mértékben megtervezte azzal a céllal, hogy az SL300 Gullwing óta a háromágú csillagot viselő legteljesítményesebb útvezetők közé tegye. Nem meglepő, hogy a A 2022-es Mercedes-AMG SL55 szintén sok érmét fizet.

Már elég sok időt töltöttünk a Mercedes-AMG SL63 legjobb kutya értékelésével MotorTrend Az év autója és Az év teljesítményjárműve versenyek. Kíváncsi voltunk, hogy mekkora teljesítmény marad az asztalon az SL55 „alapmodell” segítségével, amely alig kezdődik, mint $ 140 000, nagyjából $ 40 000 olcsóbb, mint az SL63.

Fotók a Mercedes-AMG SL55 első tesztjéről >>>

Miért Fontos?

Jogi nyilatkozat: A valódi globális alapkocsi ebben a modellválasztékban az SL43, amely érdekes és csúcstechnológiájú turbómotorot kap. Sajnos az AMG nem kínálja eladásra az Egyesült Államokban, de reméljük, hogy megváltozik, különösen, ha öt számjegyű számra csökkenti az árcédulát.

Most azonban, Az amerikaiaknak meg kell tenniük egy 4,0 literes kettős turbó V-8-at, amelyet megosztanak az SL55 és az SL63 között, de úgy hangoltak, hogy kevesebb energiát biztosítsanak az előbbiekben 469 lóerő és 516 lb-ft nyomaték ( az 577 lóerővel és 590 lb-ft-rel összehasonlítva az SL63 ) -ben. Mint az SL63-ban, egy kilenc sebességű automatikus útvonal, amely az AMG 4Matic négykerék-meghajtású rendszeréhez ( az első egy SL ) számára. A hátsó tengely szokásos kormányzása szintén a először az útvezetőnek.

Az opcionális felszerelésekkel kapcsolatban a tesztautónk legjelentősebb kiegészítése a Performance Line csomag, amely visszaállítja a $ 7300 ( értéket, és standard az SL63 ) készüléken. A csomag legfontosabb finomságai közé tartozik az elektronikus korlátozott csúszású differenciálmű és az AMG trükk adaptív csappantyúi, amelyek kiegészítik a már bonyolult felfüggesztési beállítást.

Előnyök: Amit Szeretünk

Az előző generációs Mercedes SL kissé fejkarcoló volt, amit meg kellett nézni, de a modell stílusa ezúttal nagy előrelépés. Az arányok jobbak, és nincsenek olyan vonalak vagy görbék, amelyekhez hozzá kell szokni. A kabin prémium anyagokkal és támogató ülésekkel van tele, és viszonylag jó felülettel büszkélkedhet, figyelembe véve az SL magas övvonalát. És annak ellenére, hogy az SL átvált a kemény tetejéről a puha tetejére, a belső tér többnyire csendes.

Ez a békeérzet azonban kijön az ablakon, miután elkezdte a nagy V-8 motor dobását. Az SL55 elindítása nem lehetett könnyebb, köszönhetően az AMG egyszerűsített indításvezérlésének, amelyet korábban tapasztaltunk az SL63-ban. A négykerék-meghajtású rendszer fogása szintén segít. Helyezze el a dobást, és 0-60 mph-os időt 3,6 másodperc alatt lát, mielőtt a negyed mérföldet 12,0 másodperc alatt átlépné 114,8 mph-on. A Mercedes-AMG szerint az SL63 körülbelül 0,3 másodperccel gyorsabb lesz, 60 km / h sebességre, mint ez az autó, de eredményeink fél másodperces rést mutatnak, és a negyed mérföldnél 0,7 másodpercre növekednek.

Nyolcadik pályán lenyűgözött a 2022-es Mercedes-AMG SL55 markolata ( 1,04 g oldalsó gyorsulási átlag ). Megfigyeltük a szuper intelligens és gyors sebességváltót, amely mindig a helyzet megfelelő sebességfokozatában volt, ami valamilyen okból éppen ellentétes azzal, amit mi tapasztalt az SL63-ban. Az SL55 szereti, ha keményen vezetik, mint egy AMG-nek, de ez is meglehetősen fürge. És a farok is boldog, — ha a hajtás üzemmódot Race vagy Master-re állítja, akkor az erő nagy része a hátsó kerekekre irányul, nem pedig a homlokzatra.

Valójában kezdetben meglepte az SL55 nyolcadik, 23,3 másodperces ideje, amely az SL63-at 0,3 másodperccel meghaladja annak ellenére, hogy ez utóbbi nagyobb erővel büszkélkedhet, szélesebb gumiabroncsokkal, és 41 kevesebb font. Mindkét autót Michelin Pilot 4S gumival szerelték fel, az SL55 265/40 20 hüvelyk elülső és 295/35 20 hüvelyk hátulján, míg az SL63 sport 21 hüvelykes 275/35 front és 305/30 rears.

Hátrányok: Amit Mi Nem Szeretünk

Mélyebben belemerülünk mindkét autó nyolc számjegyű adataiba, amelyek felfedték a valószínű bűnösöt, és mindkét SL-vel egy gyengeséget fedtek fel: a fékeket. Az SL55 szabványos acéltárcsákkal rendelkezett, és az SL63 továbbfejlesztett szénfékekkel futott, de ez nem változtatott a nyolcadik ábrán. Mindkettő erős és képes a tényleges megállási képesség szempontjából, de a szuper rövid pedálos utazásuk megnehezíti a modulálást. Túl könnyű volt bejutni az ABS-be, a nyolc köridő kárára. De sikerült könnyebben kitalálni az SL55 fékezési pontjait, mint az SL63-ban, ami valószínűleg magyarázza annak gyorsabb köridejét.

Az SL63 durva utazási minősége a durva járdán és az éles dudorokon egy másik panasz volt, amelyet tesztelésünk során benyújtottunk. Reméljük, hogy a 2022-es Mercedes-AMG SL55 kisebb kerékmérete és magasabb gumiabroncs-oldalfal segít ebben az osztályban, de sajnos nem ez volt a helyzet. Nem igazán szoktuk meg a puha felső működtetését, ami megköveteli a digitális „gomb” csúsztatását és tartását az infotainment képernyőn. Az autó apró hátsó ülései senkinek nem praktikusak, csak a kisgyermekek számára, bármi meghaladja az országklub egyik végétől a másikig tartó utat, és enyhe szélzajt észleltünk az A-oszlop tetejéről, amelyről azt feltételezzük, hogy a tesztkocsihoz elszigetelten van, és nem minden SL-re endemikus.

Az SL63 Valódi Alternatívája

Még a fent említett néhány hiányosság figyelembevételével is, a Mercedes-AMG SL55 gyors és képes útjelző, kevés hibával, és nem áldoz fel nagy teljesítményt a lényegesen drágább SL63-hoz képest. Ennek az alapmodellnek a vásárlói gyorsan rájönnek, hogy egy csomó autó kormánya mögött vannak, nem pedig annak az autónak a költségvetési változata, amelyet szeretnének. Csak ne várja el, hogy egy olcsó motorvezérlő-reflash biztonságosan feloldja az SL63 teljesítményét; sokkal több, mint a programozás, amely megkülönbözteti ezeket az M177 motorokat.

motortrend & google fordító