Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Már több mint egymilliószor tesztelték a BKK digitális fizetési szolgáltatását

    Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális fizetési szolgáltatásan, a Budapest Pay&GO-n – közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.

    Azt írták, a rendszer lényege, hogy egy mozdulattal lehet vonaljegyet vásárolni és egyben jegyet érvényesíteni, mindehhez pedig csak bankkártya vagy okoseszköz szükséges.


    A technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani – tették hozzá.


    A BKK tapasztalatai alapján egyre többen próbálják ki a rendszert, jelenleg a budapesti repülőtéri járatokon utazók 34 százaléka, az M1-es metróval közlekedők közül pedig minden harmadik jegyvásárlás történik a Pay&GO-n keresztül.

    „Örömmel látjuk, hogy ez a nemzetközi szinten is bevált és jól működő, papírmentes digitális megoldás itthon is egyre népszerűbb. A BKK eltökélt célja, hogy a jövőben is további lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén, amellyel még egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés. A Budapesti Közlekedési Központ a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról” – mondta a közlemény szerint Diószegi Ágnes, a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

Két új, korszerű jegy- és bérletautomatát tesztel a BKK