Kilövésre felkészülni! Kaabo Mantis teszt

A Kaabo Mantis egy elektromos roller.
Egy elektromos roller, amiről a „Száguldás, Porsche, szerelem” című klasszikus jutott eszembe.

No, nem a hengerek száma miatt, hanem a gyorsulás, a gyorsaság és a szabadságérzet okozta „szerelmi mámor” miatt.

Ha valaki veszi a fáradtságot és elkezd keresgélni a neten a különböző elektromos rollerek között, akkor láthatja, hogy a Mantis adatlapján a leírásnál az első mondat is a sebességet taglalja…

Pedig, amikor először elkezdtünk egyeztetni, hogy ezt a modell hozzük el egy rövid hétvégi próbára elsőként az „Ultimate csapatától” és elkezdtem nézegetni a képeket a modellről, nem feltétlenül a sebesség jutott elsőnek eszembe.

Az első és hátsó felfüggesztés, vagy éppen a nagy hasmagasság, a szélesebb (már-már biciklis) kormány alapján inkább egy „terepjáró” eszközre gondoltam.

Aztán másnap, amikor ellátogattam az Ultimate üzletébe és személyesen is átbeszéltük, mit tud, hogyan működik, a rövid utcai bemutatón láttam, milyet gyorsul és lassul a vas.

Miután átbeszéltünk minden fontos tudnivalót, kissé bátortalanul, óvatosan gurulva kezdtem az első métereken a haladást.
Aztán az első keresztutcánál már egész jól ráéreztem. Később, az Andrássy útra kanyarodva pedig simán felvettem a kerékpárosok haladási sebességét is.

A szedán Toyota Corolla tesztautóhoz érve gyorsan és egyszerúen hajtogattam be a rollert a csomagtartóba – elvégre csak egy „bilincs” két csavarját kell kilazítani, majd még két-három mozdulat és már össze is lett csukva a gép.
(Nem, azt nem állítom, hogy könnyen is emeli be bárki az autóba – esetleg könnyen, száll fel vele a buszra -, de a 23 kilónyi súly azért még a kezelhető kategóriába tartozik.)

https://www.instagram.com/p/CBV5dswBKIR/?utm_source=ig_web_copy_link

Itt kell kiemelni, hogy a kormányrúdon található ki „sörnyitó” fül, valamint a hátsó sárvédő tövénél kialakított „kapaszkodó” segítségével tényleg pillanatok alatt tudjuk biztosan összecsukva tartani a Mantist.

„Irány haza!” – gondoltam, és indultam a kocsival.
A Városligeten áthaladva azonban nem bírtam magammal és meg kellett állnom a Vajdahunyad vára közelében található parkolóban.
Roller ki a csomagtartóból és vagy fél órányi gurulás a környéken található rettenetes minőségű utakon.

Igazam volt!
Igazam volt! – gondoltam, ugyanis a Kaabo Mantis könnyedén vette a kátyúk okozta akadályokat.

A nagyobb sebességnél sem akart „ledobni” a roller – köszönhetően a zseniális felfüggesztésének, lengéscsillapításának, illetve a szélesebb „taposónak”.
Az, hogy a kormány szélesebb, szintén a biztosabb tartást, a nagyobb biztonságot, könnyebb, de pontosabb (finomabb) irányítást garantálja.

Az, hogy a gázkarral úgy adagoljuk a sebességet, hogy magunk felé húzzuk – akár a féket szokás (csak egy ujjal) -, nekem nagyon bejött.
Jobbnak, kényelmesebbnek, pontosabbnak tartom ezt, mint az elterjedtebb „quados/jetskis” hüvelykujjas gázkart.
(Persze, ízlések és gázkarok…) 😀

A fék, tényleg nagyon jól fog!
Nagyon gyorsan lelassítja, megálltja a rollert.
Mondjuk, kell is ha a specifikációkban olvasható sebességi adatokat figyelembe vesszük!

Na, gyors összehajtogatás, vissza a csomagtartóba, és irány haza!

https://www.instagram.com/p/CBV5wwWhfLK/?utm_source=ig_web_copy_link

Úgy terveztem, pénteken délután még gurulgatok majd Tura utcáin, majd szombaton a Kaabo Mantis-szal megyek el a kb 3 kilométernyire található piacra – hogy ne kelljen szenvedni a parkolással.
Terveimben szerepelt még szombat délutánra még egy jó kis forgatás (drónnal is), hogy film is készülhessen a rollerről…
Vasárnapra a Kisvaszar ralin folytatott riporterkedés mellé még néhány snitt elkészítése szerepelt a tervekben, ám az időjárás csúnyán áthúzta számításaimat…

🙁 :-/

Még szerencse, hogy vasárnap éjjel fél 1-kor indultam Kisvaszarra és volt időm az éjszaka közepén megállni az M7-es autópálya egyik pihenőjében.
Így legalább sötétben is gurulhattam a vassal és készülhetett néhány fotó a világításról is…

https://www.instagram.com/p/CBdAJCphsyW/?utm_source=ig_web_copy_link
https://www.instagram.com/p/CBc7lxWBWD9/?utm_source=ig_web_copy_link
https://www.instagram.com/p/CBc_rdGBBWe/?utm_source=ig_web_copy_link

Szóval, csupán egy éles gurulásnyi idő jutott a villámteszt alatt, de bízom benne, lesz még lehetőség hosszabb próbára is!

Egyrészt, mert „legurulnám” a Futurer E-Twow Booster V próba során „bejáratott” tesztútvonalat…
Másrészt, mert készítenék videó alapanyagot, további képeket…
Továbbá, szeretnék még bátrabb lenni és maximális sebességgel is gurulni!

És majd akkor, beszélhetünk a részletes beállításokról, valamint a kilométeróráról is…

Addig is, „Kilövésre felkészülni”!

Majd, jövünk!