Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jól szerepeltek a Scania modellek az Euro NCAP teszteken

Ebben az évben az Euro NCAP biztonsági értékelése először mutatott be teherautó-teszteket, miután sok éven át a személygépkocsikra összpontosított. Matthew Avery, az Euro NCAP stratégiai fejlesztési igazgatója segít a Scania teherautók ’ besorolásain keresztül.

Biztonsági értékeléseiben az Euro NCAP négycsillagos besorolást adott a Scania G-sorozatú fülkéjéhez és a városi biztonsági díjat a városi környezetben élő úthasználók vezetőinek láthatóságáért; az R-sorozatú fülke három csillagot kapott. De mit jelentenek ezek a minősítések?

Először is, egy fontos kontextus. Matthew Avery egyértelmű, hogy a Scania, néhány más teherautó-gyártóval együtt, már messze meghaladja a minimális biztonsági előírásokat.

“Ne feledje, hogy az Európai Általános Biztonsági Szabályzat (GSR2) jelenlegi második kiadása a biztonság legalacsonyabb közös nevezője, amely minden gyártó számára alkalmazható, ”

mondja.

“Ha tiszta GSR2 autót, teherautót vagy kisteherautót tesztelnénk, akkor nulla csillag érhető el. Nem adunk díjat olyan járművekért, amelyek csak a minimális biztonsági előírásoknak felelnek meg.”

“Minden egyes csillag azt a gyártót képviseli, amely túlmutat a szükségesnél. Ünnepeljük azt a tényt, hogy olyan technológiát bocsátanak a végfelhasználó rendelkezésére, amely életét megmentheti. ”

Scania értékelései

A G-sorozat:

Az Euro NCAP véleménye szerint ez a teherautó “biztonságos választás ” és “szilárd előadó, kiegyensúlyozott megközelítéssel a biztonságos vezetés és az ütközés elkerülése ” között. A látás alapjait és az alsó fülke felszerelési magasságát pluszpontoknak tekintették, míg az ütközés elkerülésének teljesítménye a legtöbb területen jónak bizonyult.

Dicséretet kapott a G-sorozatú fülke jó látása és az autonóm vészfékezés és a sebezhető úthasználók rendszerei (AEB VRU) is, amelyek kifejezetten a kiszolgáltatott úthasználókra, például a gyalogosokra és a kerékpárosokra figyelnek és reagálnak. Ezek a szempontok megszerezték a G-sorozat Euro NCAP városbiztonsági díját.

  • Biztonságos vezetés: 71%
  • Összeomlás elkerülése: 62%
  • Összeomlás utáni biztonság: 80%

Az R sorozat:

A G-sorozathoz hasonlóan az R-sorozatú fülkének adott háromcsillagos besorolás rávilágított a jármű “kiegyensúlyozott megközelítésére a biztonságos vezetés és az ütközés elkerülése ” során is. Az R sorozat jó lehetőségnek bizonyult az autópálya-műveletek során.


A pozitív eredmények között szerepel a mély ablakok alacsony övvonallal, amelyek javítják a vezető látását, és a figyelmet segítő rendszer. Az AEB rendszert dicsérték azért, mert képes elkerülni más járműveket, különösen az elülső ütközéseket, míg a sávtámogató rendszer rendelkezésre állása újabb plusz volt.

  • Biztonságos vezetés: 64%
  • Összeomlás elkerülése: 62%
  • Összeomlás utáni biztonság: 80%

A kezdeti szűk tesztkategóriák kibővítése

Az Euro NCAP teherautó-biztonsági tesztjeinek első hangsúlya a csuklós nehéz tehergépjárművekre korlátozódott, nem pedig a Skandináviában gyakrabban hajtott merev traktorokra. Matthew Avery ezt a ‘artics ’ -re csökkenti, mivel ez a leggyakoribb típus Európában, de az erőforrás- és költségproblémák is szerepet játszottak.

“Körülbelül öt hétbe telik az egyes teherautók tesztelése, és csak bizonyos számú tagunk van. E teherautók túlnyomó többségét a tagok szponzorálták, és jóval több mint 100 000 euróba kerül minden teherautó tesztelése, magyarázza.

“De arra buzdítjuk a gyártókat, hogy szponzorálják a járműveket, és tervek szerint a kategóriákat hathavonta bővítik. ”

Hasonlóképpen, Avery szerint az ütközési tesztek hiánya az értékelés során a hosszú átfutási időig terjed, hogy elvégezzék a fülkék és az alváz szükséges szerkezeti változtatásait. Az Euro NCAP azt a célt tűzte ki, hogy ezt az elemet 2030-ig bevezesse, bár a Scania azok között van, akik a korábbi ütközési tesztek bevezetésére törekszenek, és amit Avery szerint határozottan meg kell vitatni. Az idei teszt inkább az érzékelőkre összpontosított, amit úgy jellemez, hogy széles körben elterjedt az iparban, és a gyártók számára viszonylag könnyű frissíteni és fejleszteni.

Dicséret a Scania perforanciájáért

Végül Matthew Avery azt reméli, hogy ez az új kategória katalizátorként fog működni a nehéz tehergépjármű-ipar biztonságában, és hogy a Scania folytatja nagy elkötelezettségét.

“Azt akarom mondani Scania-nak: jól sikerült! Ön a két négycsillagos teherautó közül egyet kínál, és az egyetlen a City Safe minősítéssel rendelkezik. Nem hiszem, hogy az ötcsillagos besorolás elérhetetlen, mivel sok alap már létezik, mint a jó látás és a megfelelő érzékelők, megkönnyítve, mint a semmiből építve. Az Euro NCAP várja, hogy a Scania a közeljövőben még magasabb szintű biztonságot kínáljon egy ötcsillagos járművel. ”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!