Jól szerepeltek a Scania modellek az Euro NCAP teszteken

Ebben az évben az Euro NCAP biztonsági értékelése először mutatott be teherautó-teszteket, miután sok éven át a személygépkocsikra összpontosított. Matthew Avery, az Euro NCAP stratégiai fejlesztési igazgatója segít a Scania teherautók ’ besorolásain keresztül.

Biztonsági értékeléseiben az Euro NCAP négycsillagos besorolást adott a Scania G-sorozatú fülkéjéhez és a városi biztonsági díjat a városi környezetben élő úthasználók vezetőinek láthatóságáért; az R-sorozatú fülke három csillagot kapott. De mit jelentenek ezek a minősítések?

Először is, egy fontos kontextus. Matthew Avery egyértelmű, hogy a Scania, néhány más teherautó-gyártóval együtt, már messze meghaladja a minimális biztonsági előírásokat.

“Ne feledje, hogy az Európai Általános Biztonsági Szabályzat (GSR2) jelenlegi második kiadása a biztonság legalacsonyabb közös nevezője, amely minden gyártó számára alkalmazható, ”

mondja.

“Ha tiszta GSR2 autót, teherautót vagy kisteherautót tesztelnénk, akkor nulla csillag érhető el. Nem adunk díjat olyan járművekért, amelyek csak a minimális biztonsági előírásoknak felelnek meg.”

“Minden egyes csillag azt a gyártót képviseli, amely túlmutat a szükségesnél. Ünnepeljük azt a tényt, hogy olyan technológiát bocsátanak a végfelhasználó rendelkezésére, amely életét megmentheti. ”

Scania értékelései

A G-sorozat:

Az Euro NCAP véleménye szerint ez a teherautó “biztonságos választás ” és “szilárd előadó, kiegyensúlyozott megközelítéssel a biztonságos vezetés és az ütközés elkerülése ” között. A látás alapjait és az alsó fülke felszerelési magasságát pluszpontoknak tekintették, míg az ütközés elkerülésének teljesítménye a legtöbb területen jónak bizonyult.

Dicséretet kapott a G-sorozatú fülke jó látása és az autonóm vészfékezés és a sebezhető úthasználók rendszerei (AEB VRU) is, amelyek kifejezetten a kiszolgáltatott úthasználókra, például a gyalogosokra és a kerékpárosokra figyelnek és reagálnak. Ezek a szempontok megszerezték a G-sorozat Euro NCAP városbiztonsági díját.

  • Biztonságos vezetés: 71%
  • Összeomlás elkerülése: 62%
  • Összeomlás utáni biztonság: 80%

Az R sorozat:

A G-sorozathoz hasonlóan az R-sorozatú fülkének adott háromcsillagos besorolás rávilágított a jármű “kiegyensúlyozott megközelítésére a biztonságos vezetés és az ütközés elkerülése ” során is. Az R sorozat jó lehetőségnek bizonyult az autópálya-műveletek során.


A pozitív eredmények között szerepel a mély ablakok alacsony övvonallal, amelyek javítják a vezető látását, és a figyelmet segítő rendszer. Az AEB rendszert dicsérték azért, mert képes elkerülni más járműveket, különösen az elülső ütközéseket, míg a sávtámogató rendszer rendelkezésre állása újabb plusz volt.

  • Biztonságos vezetés: 64%
  • Összeomlás elkerülése: 62%
  • Összeomlás utáni biztonság: 80%

A kezdeti szűk tesztkategóriák kibővítése

Az Euro NCAP teherautó-biztonsági tesztjeinek első hangsúlya a csuklós nehéz tehergépjárművekre korlátozódott, nem pedig a Skandináviában gyakrabban hajtott merev traktorokra. Matthew Avery ezt a ‘artics ’ -re csökkenti, mivel ez a leggyakoribb típus Európában, de az erőforrás- és költségproblémák is szerepet játszottak.

“Körülbelül öt hétbe telik az egyes teherautók tesztelése, és csak bizonyos számú tagunk van. E teherautók túlnyomó többségét a tagok szponzorálták, és jóval több mint 100 000 euróba kerül minden teherautó tesztelése, magyarázza.

“De arra buzdítjuk a gyártókat, hogy szponzorálják a járműveket, és tervek szerint a kategóriákat hathavonta bővítik. ”

Hasonlóképpen, Avery szerint az ütközési tesztek hiánya az értékelés során a hosszú átfutási időig terjed, hogy elvégezzék a fülkék és az alváz szükséges szerkezeti változtatásait. Az Euro NCAP azt a célt tűzte ki, hogy ezt az elemet 2030-ig bevezesse, bár a Scania azok között van, akik a korábbi ütközési tesztek bevezetésére törekszenek, és amit Avery szerint határozottan meg kell vitatni. Az idei teszt inkább az érzékelőkre összpontosított, amit úgy jellemez, hogy széles körben elterjedt az iparban, és a gyártók számára viszonylag könnyű frissíteni és fejleszteni.

Dicséret a Scania perforanciájáért

Végül Matthew Avery azt reméli, hogy ez az új kategória katalizátorként fog működni a nehéz tehergépjármű-ipar biztonságában, és hogy a Scania folytatja nagy elkötelezettségét.

“Azt akarom mondani Scania-nak: jól sikerült! Ön a két négycsillagos teherautó közül egyet kínál, és az egyetlen a City Safe minősítéssel rendelkezik. Nem hiszem, hogy az ötcsillagos besorolás elérhetetlen, mivel sok alap már létezik, mint a jó látás és a megfelelő érzékelők, megkönnyítve, mint a semmiből építve. Az Euro NCAP várja, hogy a Scania a közeljövőben még magasabb szintű biztonságot kínáljon egy ötcsillagos járművel. ”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!